Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sami Němci hned po odhalení nové Octavie říkají, že je lepší než VW Golf
12.11.2019 | Petr Prokopec
VW Golf optikou Němců ve srovnáních s auty jiných značek obvykle neprohrává, vedle Octavie ale musel sklonit hlavu hned po její premiéře. Magazín Auto Bild jmenuje důvody, proč je „O4” lepší.
Volkswagen Golf už dlouhá léta platí za absolutní evropskou jedničku. Za několik dekád své existence byl z trůnu sesazen jen pětkrát, a to vždy jen na jediný rok. S o to větší vervou se pak vrátil do čela a na špici se usadil ještě pevněji. Jasným vládcem je i teď, více než kdy dříve ale musí být připraven čelit útokům stále populárnějších SUV. A těžké to bude mít i proti svým vlastním sourozencům. Jeho pozice totiž ohrožuje také Škoda, která by nyní dokonce mohla mít i navrch.
Již v době odhalení německé novinky jsme Golf poslali do virtuálního souboje se Škodou Scala, která se může chlubit větším rozvorem. Kromě toho vypadá atraktivněji, alespoň z našeho úhlu pohledu. Kromě toho, jakkoliv je Scala titulována jako český Golf, vůči originálu hodně ztrácí, zejména co se motorů týče a v oblasti konektivity. Nyní je tu ovšem nová Octavia, která dostala prakticky tutéž výbavu. Je tedy možné, že Golf ztratí půdu pod nohama? Přímo Němci říkají, že se to může stát, sami by si dokonce škodovku koupili spíše.
Jde o verdikt kolegů z Auto Bildu, kteří se též zúčastnili včerejší premiéry nové Octavie. Redaktor Andreas Huber vyjmenoval hned čtyři důvody, proč český vůz upřednostňuje před tím německým. Jak se tedy zdá, vedení koncernu VW Group asi čekají pořádné nesnáze, neboť bude muset uklidňovat rozezlené manažery Volkswagenu. Nebylo by to jistě poprvé, ovšem dosud ještě nikdy nebyla Škoda upřednostňována předními německými médii před domácím Golfem, a to ještě před zahájením prodeje.
Proč tedy Auto Bild postavil Octavii nad Golf? Prvním důvodem je chytřejší využití kitu MIB3, jenž má na starosti konektivitu. I český vůz je možné spárovat se systémy Apple CarPlay a Android Auto, kromě toho má k dispozici také virtuální asistentku Lauru. Podstatný rozdíl se skrývá v architektuře kabiny, kdy VW vsadil na dvě vizuálně propojené obrazovky. Škoda je ale oproti tomu separovala a navíc stále vsází na klasická tlačítka. U Golfu ale budete muset dotykový displej používat daleko častěji, což hlavně konzervativním zákazníkům není příliš po vůli. Pokud tedy nejste blázni do sci-fi a netoužíte po futurističtěji vypadající kabině, nejspíše stejně jako Huber dáte přednost českému vozu.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde Golf v podstatě nemá čím zaujmout. Škoda věrně kopíruje nabídku Volkswagenu, jen s tím rozdílem, že nabídne pouze slabší plug-in hybrid a minimálně zpočátku nebude prodávat 1,5litrový čtyřválec naladěný na 130 koní. Jinak jsou ale možnosti prakticky identické, jen s tím rozdílem, že na české straně motory spojíte s prostornějším interiérem.
Důvod číslo tři najdeme v příslušenství Simply Clever. V tomto ohledu si již Octavia vydobyla opravdu působivé renomé, neboť škrabce na led ve víčku palivové nádrže či deštníku ve dveřích již podlehli i motoristé na západ od našich hranic. Nově se k tomu přidává spací paket, který počítá se rozšířenými hlavovými opěrkami. Kromě toho je k dispozici i deka, dopřát si jej ovšem můžete jen u kombíku.
Právě skutečnost, že paket lze spárovat jen s praktičtější verzí, naznačuje, že nabídnout by jej mohl i Golf Variant, jakmile dorazí. Na to si ovšem budeme muset ještě nějakou chvíli počkat. Ony rozšířené opěrky hlavy lze sklopit, aby nebránily kupříkladu výhledu či nákladu. Jak přitom Němci vyzkoušeli na vlastní kůži, české řešení funguje a dělá opravdu působivý dojem.
Jsme ve finále, a to u bodu, který asi překvapí nejvíce. Octavia se totiž vůbec poprvé dočkala plynových vzpěr kapoty, zatímco Golf pro změnu přesedlal na klasickou podpůrnou tyč. Uvidí se samozřejmě, u jakých verzí Volkswagen šetří a u kterých nikoliv, přinejmenším dnes se však zdá, že Škoda rozhodně nehraje druhé housle. Bude proto zajímavé, jak se dané kroky projeví na cenách.
V tomto ohledu zatím nic není oficiální, nicméně dle spekulací by nový Golf měl začínat nezvykle nízko, zatímco u Octavie se čeká posun do vyšších sfér. Pokud by ale Škoda nakonec byla dražší než VW, dost by nás zajímalo, jak koncern hodlá během krátké chvíle sesunout mladoboleslavskou značku na úroveň Dacie. Zatím to vypadá, že Rumunům budou konkurovat spíše Němci.
Dokonce i Němci mají po premiéře pocit, že nová Škoda Octavia je lepším vozem...
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Aston Martin otevřel svou první rezidenční budovu, úchvatná stavba je prý téměř úplně rozprodaná
před 10 hodinami - Náklady na provoz elektromobilů dramaticky převyšují ty spojené s provozem spalovacích aut, říká konečně komplexní studie
před 11 hodinami - Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
včera - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
včera - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
včera
Živá témata na fóru
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.04. 17:59 - Filip
- S větrem ve vlasech.... 05.04. 15:12 - pavproch
- Rychlodotazy 05.04. 15:07 - pavproch
- Politický koutek 05.04. 13:36 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 05.04. 00:53 - mattonecz
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha