Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sběratel se rozhodl prodat celou svou sbírku Ferrari, dvě z nich vyvažují zlatem
19.6.2019 | Petr Prokopec
Nestává se často, aby se zámožný majitel zbavoval celé své kolekce aut značky Ferrari, tím spíše, jsou-li v ní dva skvosty světové extratřídy. V Monterey se ale za dva měsíce přesně to stane.
Není tomu dlouho, co jsme vám mohli představit opravdu úchvatný Gateway Canyons Resort, který je momentálně na prodej. Jeho součástí je i automobilové muzeum, žel většinu ze zhruba 60 vystavených exemplářů si hodlá současný majitel odvézt do nového sídla. To by novému majiteli nemuselo vadit, neboť prostory může naplnit vlastními kousky. A pokud jich nemá dostatek, pak může rozšířit zásoby na srpnové aukci společnosti RM Sotheby’s. Pod dražební kladívko tam totiž zamíří tzv. Ming Collection.
Co přesně si pod tímto spojením představit? Opravdu působivou sbírku sedmi Ferrari jediného majitele, která mapuje produkci automobilky od 80. let minulého století pomalu až po současnost. Nejstarším modelem je Ferrari 512 BBi z roku 1984, nejmladším pak šest let staré 458 Spider. Zrovna tyto vozy by navíc dle aukční společnosti neměly stát jmění, a to přesto, že osmiválcový roadster dostal do vínku úpravy od Novitecu a výfuk Akrapovič. Nabízen je proto stejně jako dvanáctiválcové kupé bez rezervy.
Středobodem celé sbírky jsou ovšem dvě jiná auta. Jedno pochází z roku 1991 a druhé je o 15 let mladší. Tím prvním není nic jiného než legendární Ferrari F40. Maranello vyrobilo jen 1 311 kusů tohoto modelu, nicméně zřejmě jen několik kusů disponuje nižším nájezdem než nabízený kousek, který za osmadvacet let ujel pouze 1 705 kilometrů. Za tu dobu měl navíc pouze dva majitele, lepší šanci na pořízení tohoto vozu tak nenajdete. Zvláště když dokonalý technický stav požehnalo i Ferrari.
Přesunout se můžeme k druhému Zlatému grálu, jímž je Ferrari FXX. Okruhová verze Enza vznikla pouze ve třiceti kusech, přičemž majitelé si původně nemohli vůz ani ustájit v garáži, přestože je vyšel na více než 60 milionů korun. U nabízeného exempláře je zajímavé, že je zcela nový. Za jeho volant sice dosavadní majitel usedl a nejspíše i nastartoval pohonnou jednotku, to je ale vše - na sešlápnutí plynového pedálu se zařazenou rychlostí již nedošlo.
S ohledem na tuto skutečnost není překvapivé, že FXX by se mělo prodat minimálně za 68 milionů korun. Jelikož však jde nejspíše o jediný nejetý exemplář, reálně změní majitele za ještě vyšší sumu. Něco podobného lze pak očekávat u Ferrari F40, které díky nízkému nájezdu nejspíše rovněž dosáhne na vyšší částku než odhadovaných 41,2 milionu korun. Zmiňovaný Spider by pak měl stát okolo 6,3 milionů korun a BBi přibližně 9,7 milionu korun.
To jsme ovšem zatím probrali pouze „fantastickou čtyřku“, vyrazit tak můžeme za zbývajícími „třemi mušketýry“. Jako první si na paškál vezmeme Ferrari 308 GTSi z roku 1985, které aplikací mechanického vstřikování sice snížilo emise vůči předchozí verzi GTS, ovšem poklesl i výkon. Výsledkem je jen 214 koní na poměrně těžké auto, proto není divu, že nabízený exemplář by měl být prodán maximálně za 3,4 milionu korun.
Se stejnou sumou je spojeno i osmiválcové Ferrari F355 Spider z roku 1997, které je vůbec prvním vozem značky, u kterého byla nabídnuta elektricky skládaná střecha. Tu můžete očekávat také u Ferrari F430 Spider z roku 2007, o jehož design se tak jako v předchozím případě postaral Pininfarina. Ten využil aerodynamických simulací z programu Formule 1, proto je Spider skoro stejně rychlý jako kupé.
Lze už jen dodat, že poslední zmíněný kousek by vás měl vyjít maximálně na 5,7 milionu korun. Suma sumárum si tedy na sbírku Ming Collection budete muset připravit 137,7 milionů korun. Ovšem samozřejmě jen za předpokladu, že se o FXX a F40 nestrhne bitva. Tu ale víceméně očekáváme, bez alespoň 150 milionů korun na kontě byste tedy do amerického Monterey neměli ani vyrážet.
Ming Collection zahrnuje...
...Ferrari F355 Spider (1997)...
...Ferrari F430 Spider (2007)...
...a Ferrari 458 Spider (2013)
Zdroj: RM Sotheby's
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
