Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sedan a SUV s totožným motorem i výkonem srovnaly síly ve sprintu. Vítěze byste neuhodli
4.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
SUV je citelně těžší a aerodynamicky méně příhodné, takže když má pod kapotou stejný motor, mělo by jet hůře. Jenže u Alfy to tak úplně neplatí.
Alfa Romeo stále bojuje přežití. Tíhu tohoto úkolu nesou na svých bedrech hlavně modely Giulia a Stelvio, technicky hodně spřízněná auta. Na vrcholech nabídky obou řad jsou modely Quadrifoglio Verde se čtyřlístkem ve znaku. Oba typy používají stejný motor i převodovku, zásadní rozdíl je ve tvaru karoserie - Giulia je sedan, Stelvio je SUV. A také ve způsobu přenosu výkonu na silnici - sedan je ve verzi QV výlučně zadokolka, Stelvio QV pro změnu jedině čtyřkolka. Jak tedy dopadne jejich souboj ve sprintu na přistávací dráze?
V sytě modré metalíze v nejvyšší možné konfiguraci to jsou oba velice pohledné vozy. Ale na krásu se dnes nejede, rozhodně čas v závodě na 400 metrů. Obě auta jsou vybavena 2,9litrovým šestiválcem se dvěma turbodmychadly o výkonu 375 kW (510 koní) při 6 500 ot./min a 600 Nm při 2 500 ot./min. U obou také pracuje automatická osmistupňová převodovka. Giulia QV s pohonem zadních kol auto se na 100 km/h rozjede za 3,9 sekundy, maximální rychlost dosahuje 307 km/h. Pohotovostní hmotnost mluví o 1 695 kilogramech „živé váhy”.
Sportovně užitkové Stelvio QV s pohonem všech kol dá stovku za 3,8 sekundy a nejvíce umí 283 km/h. Je těžší, jeho pohotovostní hmotnost ukazuje 1 830 kilogramů. Suma sumárum - dva totožné motory, identické výkony, shodné převodovky, ale Stelvio QV má nižší maximálku o 24 km/h a pohon obou náprav, což automaticky znamená vyšší hmotnost, která nakonec narostla o 135 kilogramů. Na druhou stranu, na 100 km/h se dostane o desetinu sekundy dříve. Na startu určitě bude rychlejší, zvládne ho pak lehčí a aerodynamičtější sedan dojet?
Po startu Stelvio QV vypálilo o třídu lépe než Giulia QV. Cílovou pásku zvýšená čtyřkolka protnula za 12,02 vteřiny, 100 km/h v testu dosáhla během 3,96 sekundy. Poražený sedan s pohonem jedné nápravy následoval v čase 12,33 sekundy, 100 km/h stopky zaznamenaly za 4,08 sekundy. Vcelku těsná, ale pořád jasná prohra.
Je to dost nečekaný výsledek. Že Stelvio „vystřelí” z místa rychleji, bychom očekávali, ale rozdíl jedné desetiny sekundy ve zrychlení na stovku by měl být velmi málo na to, aby takový náskok SUV vydržel déle. Jenže Stelvio bylo i nadále velmi rychlé a lepší parametry Giulie se začaly projevovat až v druhé půli trati, navíc velmi pozvolna. Měřený úsek 400 metrů na stažení náskoku nestačil. Kdyby dráha pokračovala ještě pár set metrů... Ale na kdyby se nehraje, na 400 metrech je prostě nejrychlejší Alfou Romeo SUV. A to by asi před tímto testem řekl málokdo...














Papírově pomalejší Stelvio QV napráskalo parametrově silnější Giulii QV v závodě na 400 metrů s pevným startem. Ne výrazně, ale těž nikoli náhodně
Zdroj: OmniAuto.it@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ef-jednička, ve které Ayrton Senna vybojoval asi nejtěžší vítězství své kariéry, je na prodej. Cena poletí do stratosféry
před 3 hodinami
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
před 5 hodinami
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 6 hodinami
Šéf ChatGPT po sedmi letech čekání zrušil svou objednávku Tesly Roadster, Elon Musk mu to vrátil i s úroky
před 8 hodinami
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
