Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Astonu Martin bez skrupulí strhal elektromobily, autopiloty i Brexit
13.7.2019 | Petr Prokopec
Neobvykle otevřeně s k ožehavým otázkám současného automobilového světa vyjádřil šéf Astonu Andy Palmer. Nejhorší je, že v mnoha ohledech jeho filipika míří do černého.
O odchodu Velké Británie z Evropské unie se mluví již několik let. Dosud však Brexit neproběhl a je otázkou, jak to celé dopadne. Britští politici si jej přehazují jako horký brambor a naposledy oznámili, že k odchodu může dojít 31. října, tentokrát bez dohody. Takový scénář je považován za katastrofický, špatné následky by měl hlavně pro samotnou zemi a nikoliv pro zbytek EU. Jakkoliv je třeba počítat s tím, že ekonomicky by rozvodem obou stran došlo k zasažení celého starého kontinentu.
Z toho důvodu dnes je proti Brexitu největší část populace Británie. Odchod bez dohody schvaluje pouze 38 procent voličů, zatímco 43 procent by raději celý tento krok úplně zrušilo. A 41 procent by hlasovalo pro nové referendum. Pokud si navíc uvědomíme, že kvůli průtahům a nejasnostem již rezignovala premiérka Theresa May, je zjevné, že Británie je rozpolcená.
Šéf automobilky Aston Martin Andy Palmer na nedávné akci Driving the Future uvedl, že pro samotnou automobilku je tohle přešlapování na místě nejhorší. „Pokaždé, kdy se musíme připravit na odchod, je třeba dát stranou kapitál i pracovní síly, aby se záležitosti, která se možná stane a možná nestane, dalo věnovat. Automobilový průmysl se dokáže adaptovat, jak bylo potvrzeno reakcemi na tsunami v Japonsku či problémy s měnou v Rusku. Brexit je ale problém, který nevíme, jak vyřešit.“
„Myslím si proto, že první a nejdůležitější záležitostí, je jistota. Obchodní záležitosti by byly mnohem jasnější, kdyby došlo k odchodu a byl zachován bezcelní vztah s Evropou, ale realita je taková, že spíše budeme čelit opaku. Nicméně v této fázi jakékoliv rozhodnutí je lepší než žádné rozhodnutí,“ dodal Palmer. Zároveň zmínil, že celý průběh britského odchodu z EU „je k smíchu“, neboť je veřejnosti přímo na očích. Unie přitom ze své strany vyřešila vše v utajení, i proto veškerá jednání dopadla lépe než v Británii.
Není to však jediný krok, nad kterým Palmer kroutí hlavou. Dále poukazuje problémy nucené elektrifikace aut, o kterou usiluje nejen EU, ale i sama Velká Británie. „Elektromobily jsou jednou cestou, není to všelék. Co mě vždy štve nejvíc je, když se někdo snaží zvolit nejlepší technologii,” říká šéf Astonu s tím, že tohle by mělo být ponecháno na přirozeném vývoji. „Pokud politici mluví o tom, co se stane za 30-40 let, nelze je brát vážně. Nikdo neví, co se stane ani za 20 let,“ dodává.
Mimo realitu pak ostatně dle něj není pouze snaha o elektrifikaci na všech myslitelných frontách, ale i snahy o brzký příchod plného autonomního řízení. Palmer totiž počítá s tím, že takové utopie se do konce svého života nedočká. „Dokud nebude geograficky zmapován veškerý povrch planety, pak nelze mluvit o plné autonomii tak, jak ji mnozí lidé popisují. Myšlenka toho, že se úplné autopiloty rozšíří za mého života, je absurdní. Systémy úrovně SAE5 jsou jako kosmické lodě.“
Jak se tedy zdá, Palmer jde zcela proti proudu. A nejhorší je, že v některých věcech má pravdu - diktovat konkrétní řešení toho či onoho je vždy to nejhorší, co mohou politici udělat. Podle Palmera tak bude docházet jen velkému a zbytečnému plýtvání, jež rozhodně nepovede k cílům, které si současná politická garnitura vytyčila. Jak ostatně dodává, zákonodárcům je zcela jedno, co se stane v dlouhodobém horizontu, neboť pro jejich znovuzvolení jsou důležitější krátkodobé akce. Jakkoli jsou nesmyslné, nereálné a život lidí spíše komplikující.
Andy Palmer vidí věci takové, jaké jsou. Vyjednávání o Brexitu jsou tak dle něj k smíchu, snahu o elektrifikaci hlavně ze strany britských politiků považuje za nesmyslnou a zmínky o plně autonomním řízení jako absurdní
Zdroj: Autocar
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:02 - Vrooom
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.