Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Bugatti používá pro denní ježdění auto značky, kterou neřídí a nikdy neřídil
20.1.2020 | Petr Prokopec
Je to jeden z nejznámější manažerů automobilových firem, který na nohy postavil Lamborghini, Audi Sport a teď vede Bugatti. Kupodivu ale pro denní ježdění používá Porsche.
Není tomu dlouho, co jsme mohli odvyprávět fascinující příběh Thomase Bschera. Ten se narodil do bankéřské rodiny, životní dráhu tak měl od počátku víceméně předurčenou. Přesto však finančnictví nakonec pověsil na hřebík a svou někdejší vášeň - motorsport - přetavil v profesi. V té byl nadmíru úspěšný, díky čemuž se dostal do kontaktu s tehdejším šéfem BMW Berndem Pischetsriederem. Ten jej pak po svém přestupu do VW Group na základě kombinace schopností za volantem a ekonomických dovedností dostal do čela Bugatti.
Bscher se ovšem nedostal do vedení automobilky z Molsheimu jen díky svým schopnostem, ale také kvůli svým nárokům. Bylo to on, kdo každodenně protahoval svůj McLaren F1 po německých Autobahnech rychlostmi přes 320 km/h a od britské automobilky si auto neustále nechal dolaďovat tak, aby plně vyhovovalo jeho potřebám. Tím se výrazně liší od současného šéfa Bugatti Stephana Winkelmanna. Charismatický manažer má za sebou štace u Lamborghini a Audi Sport, kde dle svých slov propadl vozům s logem RS. Ke každodennímu provozu je však neužívá, stejně jako ty ze Sant'Agata de Bolognese. Nenapodobil pak ani Bschera, ani nesáhl do firemních skladů.
„Mám Panameru Sport Turismo,“ sdělil Winkelmann v rozhovoru pro magazín Autocar. Nejspíše se přitom jedná o služební vůz, neboť jak šéf Bugatti dodal, auta mění každý rok. Dá se tedy předpokládat, že za volantem stylového kombíku od Porsche jej budeme moci vídat už jen pár měsíců. Panamera se totiž letos dočká faceliftu, což je pro Winkelmanna ideální příležitost k přesednutí. Bude přitom zajímavé, zda sáhne po vrcholné verzi s interním označením Lion, která by se po stránce výkonové měla vyšplhat na neskutečných 820 koní.
Při pohledu na toto stádo by pomalu vlastně již bylo zbytečné, aby se Winkelmann „obtěžoval“ vlastními produkty. Ostatně jak přiznal, ty řídí poměrně často, ovšem z ryze profesních důvodů. Pod jeho vedením mají totiž vznikat nové a nové speciální edice a deriváty. Zaměřit se přitom nyní mají hlavně na přítlak, ovladatelnost a hmotnostní redukci, neboť Chiron 300+ kladl důraz na akceleraci a nejvyšší rychlost. Zda ale dojde na nějaké přepisování rekordů, Winkelmann již ani nenaznačil.
Dodal nicméně, že minimálně v nejbližší době Bugatti nebude spojováno s autonomním řízením. To sice dělá cestování snadnějším, ovšem kvůli autopilotu si prý vůz z Molsheimu nikdo nekoupí. „Chiron tak nemůže být mobilní kanceláří, je to auto na řízení. Musí tak jen řidiči napomoci, aby se dostal do cíle nejlepším a nejbezpečnějším možným způsobem. V mém případě je to za pomoci monitoringu počasí a aktuální dopravní situace,“ uvedl Winkelmann.



Stephan Winkelmann užívá firemní vozy jen proto, aby o nich více věděl



Jeho každodenním vozem je ovšem Porsche Panamera Sport Turismo - automobil značky, kterou nikdy neřídil. To je jistě pro Porsche velká poklona
Zdroj: Autocar
Bleskovky
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
dnes
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
včera
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Ikonický kombík se loučí s jednou érou brutálním provedením, je výkonnější než Bugatti Veyron
před 7 hodinami
Šéf BMW dál tvrdě kritizuje EU. Podle něj zabíjí místní autoprůmysl, i když BMW její tlak viditelně neškodí
před 8 hodinami
Renesance osmiválců pokračuje. Firma, která chtěla úplně skončit se spalovacími motory, nacpala 20 miliard do nových V8
před 10 hodinami
Další test říká, že klíčové nové Audi je tak mizerné, že horší než jeho předchůdce je úplně ve všem
před 11 hodinami
Bentley dalo kopačky hybridu a stvořilo své nejlehčí auto od roku 1940. Drsný stroj znovu vyvolává touhu
dnes
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.14. 19:39 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 11.14. 18:26 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.14. 16:19 - Truck Daškam
- Detektory policejních radarů 11.14. 14:40 - pavproch
- IT poradna 11.14. 13:24 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.14. 10:17 - Vrooom
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.13. 14:32 - pavproch
- BMW Divize 11.13. 11:59 - pavproch
