Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf Red Bullu chce do Formule 1 zpátky motory V8, argumentuje racionálně
13.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Christian Horner tvrdí, že podniku Formule 1 by jednoznačně prospěl návrat k osmiválcovým motorům. Ne kvůli zvuku, ale kvůli konkurenceschopnosti týmů.
Nebudeme pátrat, jak moc vlastně letošní pravidla ovlivnilo někdejší prohlášení Mercedesu, že ze seriálu odejde, pokud nedojde k downsizingu pohonných jednotek, avšak je jisté, že soutěž o pohár konstruktérů letos vyhraje. Soupeři vedoucí stáje teď chtějí částečně uvolnit vývoj pohonů během následující sezony, aby měli šanci dohnat ztráty. Němci však nechtějí připustit velké změny a zmírnění homologačních předpisů pro motory F1 se brání.
Šéf Red Bull Racing Christian Horner k tomu říká, že by mělo vedení seriálu zvážit opětovné nasazení starých osmiválců namísto současných hybridních jednotek V6 turbo, a to hned z několika důvodů. Předně je jasné, že pokud týmy nedostanou možnost vývoje, pak hrozí, že hrozí zafixování aktuálního rozložení sil po celou éru současných pohonů, což by se podle nás v konečném důsledku jistě podepsalo na dalším snižování už tak nízké atraktivity pro diváky.
Podle jeho slov „je potřeba občas přiznat, že jsme udělali chybu, a já si myslím, že lidé, kteří psali pravidla o motorech, ji udělali.“ Ostatně náklady na vývoj hybridních pohonných jednotek už z královské soutěže motoristického sportu donutily odejít dva týmy (Marussia a Catherham), a to je podle něho velký problém. Navíc i Red Bull má údajně drahý motor, jehož další vývoj je velmi omezený, a tak se tedy dá tušit, že pro jeho další vylepšení bude třeba dalších prostředků, které už by některé týmy nemusely být schopné obětovat.
Horner k tomu dodává že: „Zoufalé situace vyžadují zoufalá řešení, a když se díváte na náklady těchto pohonných jednotek, vyvstává otázka, jak udržitelné je to pro všechny týmy a výrobce?". Je zřejmé, že se jedná o další z argumentací ve sporu s Mercedesem, stejně tak je tu hrozba, že jakmile vedení neumožní výrobcům vývoj alespoň částečně v příští sezoně, je teoreticky možné, že v sezoně 2016 bude startovní čára zase pro všechny stejná.
Vše by to zjednodušil návrat k původním osmiválcům, které jsou nejen relativně levné, ale také vyrovnané po stránce výkonu, jenomže i Horner si myslí, že je jejich návrat nepravděpodobný. Kdyby však uvažovali racionálně, minimálně by takové řešení museli zvážit.
Návrat F1 k osmiválcovým motorům by zase zvýšil atraktivitů závodů, snížil náklady na vývoj a zároveň dostal všechny týmy zase na stejnou úroveň. V současnosti na Mercedes asi nikdo nemá
Zdroj: Autosport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024 - Číňané začali prodávat své nové luxusní monstrum. Nabušené SUV větší než Kodiaq stojí jen 413 tisíc Kč
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB