Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf říká, že Peugeot plní nové drsné limity spotřeby EU již nyní, ale za jakou cenu?
10.10.2019 | Petr Prokopec
S ohledem na fungování současného světa je to vlastně dobrá zpráva, přesto je otázkou, zda je z čeho se radovat. Francouzi tohoto výsledku dosáhli jen za cenu eliminace zajímavých motorů a nečekanému zájmu o diesely.
Ačkoli tomu v tuto chvíli máloco nasvědčuje, příští rok bude v dějinách evropského automobilismu přelomovým. Přirozeným vývojem k ničemu převratnému nedošlo, od 1. ledna ale začne Evropská unie vymáhat nové limity spotřeby aut, které otiskla do přímo úměrných emisí CO2 ve výši 95 gramů na kilometr na každý prodaný vůz. To v případě benzinových aut odpovídá spotřebě 4,1 l/100 km, u dieselů jde dokonce o spotřebu 3,6 l/100 km. To jsou tak nízká a pro většinu automobilek tak nedosažitelná čísla, že firmy ani teď neví, co přesně bude následovat.
Některé to ale nechává chladnými a jednou z nich je francouzský Peugeot. Ten ústy svého šéfa Jeana-Philippa Imparata oznámil, že Peugeot se pokut bát nemusí, neboť budoucí emisní cíl plní již nyní. „Naše říjnová produkce, která vyústí v lednové prodeje, již nyní dosahuje průměru 93 gramů CO2 na kilometr, jehož Peugeot musí dosáhnout příští rok.“ Podle Imparata budou od příštího roku průměrné emise kontrolovány každý týden, aby bylo zajištěno, že k překročení limitů nedojde.
To může působit jako dobrá zpráva, je ale třeba si uvědomit, co všechno museli Francouzi na oltář takového stavu položit. Peugeot už dávno neprodává objemnější benzinové motory než 1,6, což je pro atraktivitu jeho portfolia nepochybně limitující. A před pár dny jsme se dozvěděli, že uzavře celou kapitolu zvanou GTi, třebaže zákazníci po jejich konci nevolají a také tyto stroje dosud používaly nanejvýš motor 1,6 turbo.
Přesto se u Peugeotu rozhodli, že GTi zamíří přes palubu, respektive v rámci nové generace modelu 208 již takové provedení nebude vyvinuto. Aktuálně poslední model 308 GTi v české nebo německé nabídce ještě figuruje, z té francouzské ale již definitivně zmizel. A je jisté, že v ryze benzinové formě se již nevrátí. Místo toho Francouzi koketují s hybridizací, kterou navíc hodlají uvést pod novým názvem, aby vozy nezatížilo „břímě minulosti“.
Dalším důvodem, proč se Peugeotu daří limity plnit, jsou dieselové motory. Ty celý koncern PSA před pár léty posílal do důchodu, teď jej ale drží nad vodou. Minulý měsíc šéf PSA Carlos Tavares přiznal, že jejich propad není až tak drastický, jak se původně domníval. Zatímco tedy dle jeho loňských slov měly mít v příštím roce na prodejích Peugeotu jen 10procentní podíl, nyní se počítá s 20 až 25 procenty. Neříkáme, že to je špatně, je to ale spíše dílo náhody než strategie automobilky.
Je tak skutečně otázkou, zda se Francouzi mají z čeho radovat - pro některé zákazníky se kvůli postupné redukci nabídky motorů staly jejich vozy nežádoucími. Z dnešního pohledu zní až neuvěřitelně, že ještě před pár léty jste si do jejich vozů mohli koupit hned několik šestiválců. Dnes není k dispozici ani benzinový dvoulitr.
Sama automobilka je ale ráda přinejmenším za to, že nemusí tlačit na pilu elektromobility, nebo alespoň ne více než sama chce. Právě to je za současného stavu vysokých cen elektrických aut a jejich omezené použitelnosti pro výrobce největší strašák - mohli by skončit u toho, že budou úspěšně vyrábět něco, co se nedá prodat...
Peugeot již nyní plní emisní limity pro příští rok, a to díky nižšímu než očekávanému pádu dieselů
Elektrifikace s tím nemá mnoho společného
Realizovaný či plánovaný konec jakýchkoli výkonných modelů včetně verzí GTi ale ano
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 6 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 8 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 23:34 - Lachende Bestien
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry