Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf říká, že Peugeot plní nové drsné limity spotřeby EU již nyní, ale za jakou cenu?
10.10.2019 | Petr Prokopec
S ohledem na fungování současného světa je to vlastně dobrá zpráva, přesto je otázkou, zda je z čeho se radovat. Francouzi tohoto výsledku dosáhli jen za cenu eliminace zajímavých motorů a nečekanému zájmu o diesely.
Ačkoli tomu v tuto chvíli máloco nasvědčuje, příští rok bude v dějinách evropského automobilismu přelomovým. Přirozeným vývojem k ničemu převratnému nedošlo, od 1. ledna ale začne Evropská unie vymáhat nové limity spotřeby aut, které otiskla do přímo úměrných emisí CO2 ve výši 95 gramů na kilometr na každý prodaný vůz. To v případě benzinových aut odpovídá spotřebě 4,1 l/100 km, u dieselů jde dokonce o spotřebu 3,6 l/100 km. To jsou tak nízká a pro většinu automobilek tak nedosažitelná čísla, že firmy ani teď neví, co přesně bude následovat.
Některé to ale nechává chladnými a jednou z nich je francouzský Peugeot. Ten ústy svého šéfa Jeana-Philippa Imparata oznámil, že Peugeot se pokut bát nemusí, neboť budoucí emisní cíl plní již nyní. „Naše říjnová produkce, která vyústí v lednové prodeje, již nyní dosahuje průměru 93 gramů CO2 na kilometr, jehož Peugeot musí dosáhnout příští rok.“ Podle Imparata budou od příštího roku průměrné emise kontrolovány každý týden, aby bylo zajištěno, že k překročení limitů nedojde.
To může působit jako dobrá zpráva, je ale třeba si uvědomit, co všechno museli Francouzi na oltář takového stavu položit. Peugeot už dávno neprodává objemnější benzinové motory než 1,6, což je pro atraktivitu jeho portfolia nepochybně limitující. A před pár dny jsme se dozvěděli, že uzavře celou kapitolu zvanou GTi, třebaže zákazníci po jejich konci nevolají a také tyto stroje dosud používaly nanejvýš motor 1,6 turbo.
Přesto se u Peugeotu rozhodli, že GTi zamíří přes palubu, respektive v rámci nové generace modelu 208 již takové provedení nebude vyvinuto. Aktuálně poslední model 308 GTi v české nebo německé nabídce ještě figuruje, z té francouzské ale již definitivně zmizel. A je jisté, že v ryze benzinové formě se již nevrátí. Místo toho Francouzi koketují s hybridizací, kterou navíc hodlají uvést pod novým názvem, aby vozy nezatížilo „břímě minulosti“.
Dalším důvodem, proč se Peugeotu daří limity plnit, jsou dieselové motory. Ty celý koncern PSA před pár léty posílal do důchodu, teď jej ale drží nad vodou. Minulý měsíc šéf PSA Carlos Tavares přiznal, že jejich propad není až tak drastický, jak se původně domníval. Zatímco tedy dle jeho loňských slov měly mít v příštím roce na prodejích Peugeotu jen 10procentní podíl, nyní se počítá s 20 až 25 procenty. Neříkáme, že to je špatně, je to ale spíše dílo náhody než strategie automobilky.
Je tak skutečně otázkou, zda se Francouzi mají z čeho radovat - pro některé zákazníky se kvůli postupné redukci nabídky motorů staly jejich vozy nežádoucími. Z dnešního pohledu zní až neuvěřitelně, že ještě před pár léty jste si do jejich vozů mohli koupit hned několik šestiválců. Dnes není k dispozici ani benzinový dvoulitr.
Sama automobilka je ale ráda přinejmenším za to, že nemusí tlačit na pilu elektromobility, nebo alespoň ne více než sama chce. Právě to je za současného stavu vysokých cen elektrických aut a jejich omezené použitelnosti pro výrobce největší strašák - mohli by skončit u toho, že budou úspěšně vyrábět něco, co se nedá prodat...
Peugeot již nyní plní emisní limity pro příští rok, a to díky nižšímu než očekávanému pádu dieselů
Elektrifikace s tím nemá mnoho společného
Realizovaný či plánovaný konec jakýchkoli výkonných modelů včetně verzí GTi ale ano
Zdroj: Auto News
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 30 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 2 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 5 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva