Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe
27.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Proč elektrický tahač Tesly zvládne na jedno dobití ujet přes 800 km? Náhoda, protože to někam být muselo? Nikoli, takto to primárně vyhovuje přímo Tesle.
Před několika málo dny Tesla odhalila dlouho očekávaný elektrický tahač Semi. Čísla s ním spojená přitom ohromila celý svět, koneckonců akceleraci z klidu na stovku za pět sekund - respektive za dvacet v případě plně naloženého přívěsu - nikdo dříve s podobnými monstry nespojoval. Elon Musk navíc na prezentaci uvedl, že Semi zvládne na jedno nabití okolo 800 kilometrů, což s přehledem pokryje 80 procent všech reálných cest v rámci Ameriky.
Nemusí to být a pravděpodobně to nebude lež, není to ale celá pravda. Tou je, že Semi primárně řeší potřeby jednoho svého zákazníka rovnou na sto procent. Tím zákazníkem je samotná Tesla, jejíž továrna v kalifornském Freemontu se nachází 415 km od nevadské Gigafactory. Semi tedy zvládne propojit tyto lokace „bezemisní“ cestou. Spekulace? Kdepak, tohle během jinak nepříliš sledované prezentace v Nizozemsku potvrdil viceprezident značky Jerome Guillen, který je od loňského roku šéfem vývoje nákladních aut.
„Tesla bude v případě tahače prvním zákazníkem. Budeme používat náš vlastní kamion, abychom přepravili náklad mezi různými americkými lokalitami. Máme montážní linku v Kalifornii a výrobnu baterií v Nevadě, pročež použijeme naše kamiony, abychom věci mezi nimi mohli přepravovat,“ uvedl Guillen a dodal, že jakmile se Semi aklimatizuje ve Státech, dojde také na jeho vývoz do Evropy.
Na Starém kontinentu přitom můžeme počítat s poněkud odlišnými čísly než v Americe, za čímž stojí jiná legislativa. V zámoří totiž kamion může dosahovat nejvyšší rychlosti až 105 km/h, na toto tempo ale můžeme zapomenout. Je proto možné, že Tesla nakonec vyrukuje s lehce modifikovanou verzí, která by mohla jízdní dynamiku obětovat na oltář vyššího dojezdu. To ale už spekulujeme.
Aktuálně tedy raději jen zůstaneme v amerických vodách, kde se Tesla s příchodem elektrických tahačů Semi do vlastní flotily přiblíží jednomu ze svých snů, a sice celkově bezemisní výrobě. K tomu jí mají napomoci i masivní solární panely, jenž pokrývají celou střechu Gigafactory. Nicméně i přes jejich velikost stále nevygenerují tolik elektřiny, kolik je třeba, fosilní paliva tak stále zůstanou ve hře. Jejich množství ale bude aspoň zredukováno...





























Tesla bude prvním zákazníkem pro elektrický tahač Semi. V roce 2019 jej tak možná skutečně začne vyrábět, je však otázkou, kdy jej dostanou i ostatní firmy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
