Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe

Proč elektrický tahač Tesly zvládne na jedno dobití ujet přes 800 km? Náhoda, protože to někam být muselo? Nikoli, takto to primárně vyhovuje přímo Tesle.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe

27.11.2017 | Petr Prokopec | 30 příspěvků

Proč elektrický tahač Tesly zvládne na jedno dobití ujet přes 800 km? Náhoda, protože to někam být muselo? Nikoli, takto to primárně vyhovuje přímo Tesle.

Před několika málo dny Tesla odhalila dlouho očekávaný elektrický tahač Semi. Čísla s ním spojená přitom ohromila celý svět, koneckonců akceleraci z klidu na stovku za pět sekund - respektive za dvacet v případě plně naloženého přívěsu - nikdo dříve s podobnými monstry nespojoval. Elon Musk navíc na prezentaci uvedl, že Semi zvládne na jedno nabití okolo 800 kilometrů, což s přehledem pokryje 80 procent všech reálných cest v rámci Ameriky.

Nemusí to být a pravděpodobně to nebude lež, není to ale celá pravda. Tou je, že Semi primárně řeší potřeby jednoho svého zákazníka rovnou na sto procent. Tím zákazníkem je samotná Tesla, jejíž továrna v kalifornském Freemontu se nachází 415 km od nevadské Gigafactory. Semi tedy zvládne propojit tyto lokace „bezemisní“ cestou. Spekulace? Kdepak, tohle během jinak nepříliš sledované prezentace v Nizozemsku potvrdil viceprezident značky Jerome Guillen, který je od loňského roku šéfem vývoje nákladních aut.

„Tesla bude v případě tahače prvním zákazníkem. Budeme používat náš vlastní kamion, abychom přepravili náklad mezi různými americkými lokalitami. Máme montážní linku v Kalifornii a výrobnu baterií v Nevadě, pročež použijeme naše kamiony, abychom věci mezi nimi mohli přepravovat,“ uvedl Guillen a dodal, že jakmile se Semi aklimatizuje ve Státech, dojde také na jeho vývoz do Evropy.

Na Starém kontinentu přitom můžeme počítat s poněkud odlišnými čísly než v Americe, za čímž stojí jiná legislativa. V zámoří totiž kamion může dosahovat nejvyšší rychlosti až 105 km/h, na toto tempo ale můžeme zapomenout. Je proto možné, že Tesla nakonec vyrukuje s lehce modifikovanou verzí, která by mohla jízdní dynamiku obětovat na oltář vyššího dojezdu. To ale už spekulujeme.

Aktuálně tedy raději jen zůstaneme v amerických vodách, kde se Tesla s příchodem elektrických tahačů Semi do vlastní flotily přiblíží jednomu ze svých snů, a sice celkově bezemisní výrobě. K tomu jí mají napomoci i masivní solární panely, jenž pokrývají celou střechu Gigafactory. Nicméně i přes jejich velikost stále nevygenerují tolik elektřiny, kolik je třeba, fosilní paliva tak stále zůstanou ve hře. Jejich množství ale bude aspoň zredukováno...

Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 1 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 01Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 2 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 02Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 3 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 03Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 4 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 04Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 5 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 05Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 6 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 06Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 7 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 07Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 8 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 08Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 9 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 09Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 10 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 10

Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 11 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 11Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 12 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 12Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 13 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 13Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 14 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 14Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 15 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 15Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 16 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 16Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 17 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 17Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 18 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 18Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 19 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 19Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 20 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 20Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 21 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 21Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 22 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 22Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 23 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 23Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 24 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 24Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 25 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 25Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 26 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 26Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 27 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 27Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 28 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 28Šéf vývoje odhalil, co stojí za parametry Semi. Tesla tahač dělala primárně pro sebe - 29 - Tesla Semi 2017 koncept prvni 29
Tesla bude prvním zákazníkem pro elektrický tahač Semi. V roce 2019 jej tak možná skutečně začne vyrábět, je však otázkou, kdy jej dostanou i ostatní firmy

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 30 příspěvků

Reklama

Autobazar

zobrazit vše