Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéf vývoje Porsche vyhrál sázku, zájem o manuál v GT3 je větší, než ostatní doufali
8.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Andreas Preuninger připouští, že vrátit 911 GT3 manuál byl risk a kolegové o zájmu o něj nebyli přesvědčeni. Teď je mu Porsche vděčné.
Ještě před dvěma dekádami byla automatická převodovka v Evropě záležitostí „horních deseti tisíc“. Dnes ji ovšem nabízí i Dacia, v čemkoli prestižnějším čí výkonnějším je obvykle standardem. K tomuto proudu se před pár léty přidalo i Porsche, které manuály též začalo upozaďovat. Stávající generace 911 GT3 tak dorazila na trh jen s automatem PDK, což ovšem dosavadní klientela nesla velmi nelibě. I proto se automobilka ze Zuffenhausenu nakonec rozhodla, že zkusí manuál vrátit zpátky do hry.
Šéf divize vozů GT Andreas Preuninger nyní říká, že to byl risk. „Uzavírali jsme sázky, kolik se jich prodá,“ připomíná Preuninger, co už zmiňoval kdysi. Dnes dodává, že „tu existovalo riziko, že poptávka nebude tak výrazná, v jakou automobilka doufala.“ Sám si přitom vsadil na 30procentní podíl, což není zrovna nízké číslo. Nyní však konstatuje, že tento cíl byl krátkodobě překonán a i dlouhodobě by se měl stát realitou.
„Můžu říci, že nakonec jde o úspěch, naše očekávání ohledně podílu byla naplněna. Nesmíme ovšem zapomínat, že ve chvíli, kdy začnete nabízet něco nového, je zájem velký, ale posléze opadá. Přesto si ale myslím, že nakonec skončíme někde okolo 30 procent, ačkoliv toto číslo se v závislosti na daném trhu bude různit,“ dodává Preuninger.
Konkrétní číslo aktuálního podílu nezveřejnil, z jeho slov ale není těžké soudit, že momentálně je zájem o manuál ještě citelně vyšší a k oněm 30 % má postupně padnout. Je přitom škoda, že šéf divize vozů GT nezmínil detaily ohledně své sázky. Můžete tak jen spekulovat, zda mezi ním a kolegy šlo jen o symbolické euro či třeba právě Porsche 911 GT3 s manuálem.
Jakkoliv se ovšem manuál ukázal být úspěšným, provedení GT3 RS s jeho návratem již definitivně počítat nemá. „RS znamená Renn Sport, pročež tato varianta musí být rychlá na okruhu. To souvisí s rychlými časy, jenž pro změnu souvisí s PDK. Automat má zkrátka na okruhu výhody, které žádný manuál nedokáže překonat,“ popisuje stav věcí u výše postaveného modelu Preuninger.
Šéf divize vozů GT mimo to dodává, že lidé, kteří preferují manuální převodovky, si obvykle své vozy užívají na běžných silnicích, nikoliv na okruzích. Majitelé varianty RS ovšem na závodní dráhy míří častěji, proto by prý po manuálu sáhlo maximálně čtyři nebo pět procent z celkového počtu. Takový podíl ale nedokáže ospravedlnit náklady na vývoj.

























Porsche prý s návratem manuálu u modelu 911 GT3 nadmíru riskovalo. To se ovšem vyplatilo, podíl na celkových registracích by v závěru životního cyklu měl být 30procentní
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 6 minutami
Šéf ChatGPT po sedmi letech čekání zrušil svou objednávku Tesly Roadster, Elon Musk mu to vrátil i s úroky
před hodinou
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
před 3 hodinami
Audi chce svůj postupující rozklad zachránit „modelovou ofenzívou”. Tohle má vážně být ta spása?
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo je zklamání. Jinak hezký a prostorný vůz nabízí míň než 6 let stará Škoda
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
