Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéfdesignér FCA zachránil lidi z hořícího vozu. Jen díky autu, kterým zrovna jel
26.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Zní to jako příběh z reklamy, ale opak je pravdou, tohle se skutečně stalo. A dává to jen další důvod obdivovat Ralpha Gillese, autora aut, který miluje vše kolem nich.
Osmačtyřicetiletý šéf automobilového designu italsko-americké korporace Fiat Chrysler Automobiles použil nárazník svého Jeepu Wrangler, aby odtlačil Ford Edge od havarovaného Fordu Fiesta, ve kterém zůstali zaklínění pasažéři. Podle složení účinkujících značek to vypadá jako scéna z reklamy Jeepu, ale není tomu tak, tento příběh napsal život.
Incident se odehrál minulou neděli po půlnoci v Michiganu, kde po venkovské silnici jedoucí Ford Edge narazil přímo do Fordu Fiesta se dvěma lidmi na palubě. Zrovna místem projížděl Gilles se svojí ženou a oba zastavili bokem. Vydali se na pomoc a v té chvíli do aut narazil Buick LeSabre, který přitiskl malý kompakt do velkého Edge, ze kterého začaly šlehat plameny.
Řidič Edge vyskočil z vozu, ale dva lidé z malé obité Fiesty nemohli otevřít dveře a hrozilo, že uhoří zaživa. V té chvíli zafungoval instinkt a Gilles se zachoval jako hrdina. Naskočil do Wrangleru a odstrčil hořící SUV na bok. Díky pohotové reakci zachránil posádku malého Fordu minimálně od velkých popálenin.
Šéfdesignér popsal celou situaci místním novinám: „Byli jsme první na scéně. Pořád nemám tušení, co mě to napadlo. Jediná věc, na kterou si vzpomínám je to, jak přemýšlím, že mám Jeep a na něm nárazník. Myslel jsem jedině na ty dva lidi uvnitř auta. Počítal jsem s tím, že hasičům bude chvíli trvat, než přijedou na místo, musel jsem jednat rychle. Jeep má na všem velkou zásluhu, protože kdybych jel ve svém Dodge Challengeru jako obvykle, neměl bych tušení, co dělat. Pohon všech kol tady zafungoval perfektně.“
Gilles se nemýlil, hasiči přijeli až po 22 minutách a kdyby nic neudělal, asi by nikdo z Fiesty nepřežil. Ani tak to nedopadlo dokonale dobře - záchranáři vyprostili z vozu dvě osoby, které byly přepraveny do nemocnice. Bohužel řidič Fiesty později na následky prvotních zranění zemřel. Ostatní účastníci vyvázli s lehkým zraněním. Smutné je, že podle předběžných závěrů vyšetřování stojí za nehodou požití alkoholu před jízdou u řidiče Edge. Ten ztratil kontrolu a narazil do Fiesty. Zkázu dokonal Buick LeSabre, který pravděpodobně svým nárazem způsobil požár, jeho řidič už ale „přišel k hotovému”.
Gilles skromně poznamenal, že by se ostatní zachovali stejně. „Při pohledu na situaci nebyla žádná jiná možnost,“ řekl. Je to jistě obdivuhodný čin, spousta lidí by se navzdory Gillesovým slovům nezmohla na nic. Aby toho nebylo málo, jeho manželka po telefonu naváděla záchranné složky. Gilles pochopitelně lituje smrti jednoho z účastníku, více už ale udělat nemohl.
Jako by to nebyl dostatečně obdivuhodný člověk i bez toho, chce se nám dodat. Je to muž, který miluje auta a stojí mimo jiné za vznikem posledního Dodge Viper, jehož konec pro fandy osobně smutně zdokumentoval. Sám pak vlastní ostrý Viper ACR, který pravidelně prohání po okruzích. A jak vidíte, pokud v zimě vyjede s Jeepem, i s ním si umí poradit...

Zatím jediný dostupný snímek z místa nehody, který zaznamenala Gillesova manželka




Ralph Gilles měl dříve měl na starosti konstrukci Viperu, dnes v práci vede designéry koncernu FCA. Hlavním hrdinou se ale stal, až se nebál poskytnou pomoc při dopravní nehodě









Takto loni pro fandy osobně zdokumentoval výrobu posledního Viperu, sám koncern FCA se neobtěžoval
Zdroj: Oxford Leader
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 7 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
- Hakim Danish místo Yamanaky 3.11.2025
- Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
Nejnovější články
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 58 minutami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 2 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 3 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 5 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
