Šéfdesignér Hyundai a Kie zakázal technikům jezdit do práce autobusem

Firmy své zaměstnance k používání hromadné dopravy obvykle motivují, protože je levnější a ekologičtější. U Hyundai a Kie je tomu přesně naopak, tento způsob dopravy musí opustit.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Šéfdesignér Hyundai a Kie zakázal technikům jezdit do práce autobusem

2.7.2019 | Petr Prokopec

Šéfdesignér Hyundai a Kie zakázal technikům jezdit do práce autobusem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Firmy své zaměstnance k používání hromadné dopravy obvykle motivují, protože je levnější a ekologičtější. U Hyundai a Kie je tomu přesně naopak, tento způsob dopravy musí opustit.

V současné době často slýcháme o tom, že by lidé měli skoncovat s individuální automobilovou dopravou a místo toho přesedlat na tu veřejnou. Čím méně dopravních prostředků na ulicích bude, a to bez ohledu na pohon, tím méně emisí či pevných částic se dostane do ovzduší. Zcela odlišný přístup však uplatňuje Hyundai Motor Company. Autocaru se o tom svěřil sám designový šéf korejského koncernu ovládajícího Hyundai, Kiu a Genesis Luc Donckerwolke.

„Příliš mnoho našich techniků jezdí do práce autobusem, to se musí změnit,“ konstatoval věhlasný designér, který má na svědomí leccos od první Octavie přes Lamborghini Murciélago až po plejádu Audi a Bentley. A jeho přístup ve výsledku není až tak překvapivý, stejně jako fakt, že zaměstnanci autobusy preferují.

V blízkosti ústředí Hyundai a Kie v korejském Namyangu se totiž nachází hned několik zastávek veřejné dopravy. Autobusy sem navíc míří i z lokalit vzdálených několik set kilometrů, tento způsob cestování je tak nejsnadnější, nejlevnější a zároveň i nejohleduplnější vůči životnímu prostředí. Donckerwolkemu se ovšem nehodí do hry, neboť je tak omezena doba, kterou technici stráví s vozy, na kterých zrovna pracují, v reálném světě.

Ztráta zpětného kontaktu by dle designového šéfa mohla být pro budoucnost firmy klíčová, a to samozřejmě nikoliv v pozitivním slova smyslu. Korejci více než kdy jindy potřebují, aby vývojáři měli co nejvíce osobních zkušeností, neboť Hyundai, Kia a Genesis čeká zcela nová éra. Donckerwolke chystá jejich výraznější vizuální odlišení, a to nikoliv jen v rámci segmentů či jednotlivých značek. Auta se mají lišit i napříč světovými trhy a kontinenty.

Tento přístup je diametrálně odlišný třeba oproti globální strategii Fordu. Ta se neukázala být zrovna úspěšnou, možná i proto Korejci chtějí jít těžší cestou. „Nebudeme mít jednotný celosvětový designový jazyk, protože takový je příliš křehký. Naše alternativa je sice pracnější, zároveň ale navyšuje naši flexibilitu,“ říká Donckerwolke. Korejci navíc hodlají přijít s ještě svůdnějším, sportovnějším a stylovějším vzhledem, než jaký nabízeli dosud.

Respektovaný designér mimo to dodává, že vůbec největší svoboda pro designéry přichází ve spojení s elektrifikací, která automobily zbaví zbytečného balastu - tedy spalovacího ústrojí - a umožní tak daleko větší hrátky. Nic z toho se ale prostě nepovede na jedničku, pokud inženýři budou jezdit do práce autobusem a nikoliv auty, které vyvíjí. Proto nařídil změnu, která dosavadní praxi učiní přítrž, jistě se ale nebude týkat všech zaměstnanců - techniků pracujících na vývoji aut nebude ve firmě zase tolik.


Šéfdesignér Hyundai a Kie zakázal technikům jezdit do práce autobusem - 1 - Luc Donkerwolke Hyundai Kia zakaz autobusu 01Šéfdesignér Hyundai a Kie zakázal technikům jezdit do práce autobusem - 2 - Hyundai Kia Namyang 2019 ilustracni foto 01Šéfdesignér Hyundai a Kie zakázal technikům jezdit do práce autobusem - 3 - Hyundai Kia Namyang 2019 ilustracni foto 02Šéfdesignér Hyundai a Kie zakázal technikům jezdit do práce autobusem - 4 - Hyundai Kia Namyang 2019 ilustracni foto 03
Šéfovi designu Hyundai a Kie vadí, že technici obou automobilek jezdí do práce autobusem. Přichází totiž tak o kontakt s vozy, které navrhli, takže o tuto možnost přijdou

Zdroj: Autocar

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše