Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šéfka Citroënu chce změny v automobilové branži. Mužům se asi budou líbit
21.6.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Je jednou z mála žen, které vedou velké automobilové firmy a nyní si za to vysloužila ocenění. V reakci na něj pak začala spřádat své plány, jak změnit celý automobilový sektor.
Automobilový průmysl je brán především jako svět mužů. Především ty najdeme na místech šéfů, v závodních kokpitech i v servisech. Šéfka Citroënu Linda Jackson, která byla momentálně britským magazínem Autocar vyhlášena jako nejvýznamnější Britka v automobilové branži, ovšem požaduje změnu. Podle ní nastal čas, abychom za stereotypy udělali tlustou čáru už jen proto, že firmy zaměstnávající ženy jsou ziskovější.
„Pokud přijde řeč na technologie budoucnosti, pak automobilismus je jedním z těch průmyslových odvětví, která jsou nejvíce otevřená novým myšlenkám. Proč se tedy nemůžeme stát lídrem v rovnoprávnosti a zároveň rozmanitosti, a ukázat tak ostatním, jak se to dělá?“ ptá se šéfka Citroënu. Dodává přitom, že debata na toto téma se nemá soustředit pouze na podmínky rovnoprávnosti, ale na celkovou genderovou vyváženost.
„Stále tu máme starodávné stereotypy, dle kterých muži jsou automobilovými mechaniky a kupci aut, zatímco ženy jsou brány jako jejich pokorné partnerky, jež mají rády růžovou a neumí parkovat,“ dodává Linda Jackson. „Pokud se ale zapíšete do historie, pokud vyčníváte, měli byste se dočkat povýšení bez ohledu na to, jakého pohlaví jste.“
S poledně zmíněnou větou lze bez debat souhlasit, nicméně šéfka Citroënu nám svým proslovem připomněla tolik propírané kvóty Evropské unie. Ty půjde asi jen stěží aplikovat třeba na autoservisy, nikoliv proto, že by se jejich majitelé něžnému pohlaví vzpouzeli. Nicméně z naší zkušenosti víme, že jen málo žen touží po tom, aby byl od rána do večera od oleje.
Víceméně tak vlastně na ženy zbývají pouze rozličné administrativní a manažerské posty, ani tuto oblast ale Linda Jackson neponechává bez kritiky. Dle ní jsou totiž muži na stejných pozicích placeni daleko lépe. Právě to by vlastně měl být i důvod ke změně, neboť při genderové vyváženosti a zároveň při zachování stávajících podmínek mohou firmy počítat s mnohem vyšším ziskem.
Aby šéfka francouzské značky nebyla obviněna z toho, že v podstatě vyzdvihuje ženy na úkor mužů, jimž by kvůli vyššímu počtu manažerek musely být svěřovány hlavně „špinavé práce“, dodává, že požaduje rovnoprávnost na všech patrech automobilového průmyslu. Nicméně jak jsme zmínili, do servisů se ženy dobrovolně příliš nehrnou - není to tím, že by je tam někdo nechtěl, to spíše naopak...
Je tak vlastně otázkou, čeho může Linda Jackson dosáhnout. Lze patrně počítat s tím, že stávající poměr mužů a žen (10:2) pracující v automobilové branži se časem přiblíží vyrovnanějšími skóre, nakonec v ústředí Citroënu již nyní na ženy připadá 38 procent a tento podíl prý „je na vzestupu“. Ale že bychom v servisech mohli narazit třeba na 5 mužů a 5 žen? To se prostě nestane, bohužel...
Šéfka Citroënu Linda Jackson by byla ráda...



...kdyby se v podstatě povedlo realizovat sen většiny mužů. Škoda, že se tak velmi pravděpodobně nestane
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Audi chce svůj postupující rozklad zachránit „modelovou ofenzívou”. Tohle má vážně být ta spása?
před 30 minutami
Nový Renault Twingo je zklamání. Jinak hezký a prostorný vůz nabízí míň než 6 let stará Škoda
před 2 hodinami
Honda zabila možná poslední šanci zachránit image nového Preludu, navíc sama sebe usvědčuje ze lži
před 3 hodinami
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 5 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 11.07. 09:35 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.07. 09:23 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.07. 07:05 - Stepan
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
