Sergio Marchionne dorazil do Ženevy se všemi mobily v ruce. Kolik jich má?

Bizarní úkaz se naskytl návštěvníkům autosalonu v Ženevě. Šéf koncernu FCA se po stáncích „svých” značek procházel se spoustou mobilů v ruce.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Sergio Marchionne dorazil do Ženevy se všemi mobily v ruce. Kolik jich má?

3.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Sergio Marchionne dorazil do Ženevy se všemi mobily v ruce. Kolik jich má?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bizarní úkaz se naskytl návštěvníkům autosalonu v Ženevě. Šéf koncernu FCA se po stáncích „svých” značek procházel se spoustou mobilů v ruce.

Mobilní telefon má dnes pomalu každé malé dítě a není problém, abyste jako dospělí vlastnili dva, pět nebo klidně deset mobilů. K jakkoli vyšším počtům se ale obvykle propracují jen velcí nadšenci a pouze zlomek z nich bude mít více než dva telefony opravdu po ruce. Je pak obtížné si představit, že byste něco podobného na veřejnosti uzřeli v případě nejvyšších manažera jedné z největších světových automobilek, jenže... i takové věci se stávají.

Během novinářských se totiž v Ženevě promenoval šéf koncernu FCA Sergio Marchionne a byl na něj věru zvláštní pohled. Na svetry už jsme u tohoto pána zvyklí, po stáncích koncernu Fiat-Chrysler se ale procházel hned s několika mobily v ruce. Je až těžké se jich dopočítat - drží v ruce čtyři naráz? Vypadá to tak.

Dá se to na jednu stranu pochopit, neboť třiašedesátiletý byznysmen vládne nejen FCA, ale také Fiatu či Ferrari. A má samozřejmě i soukromý život, takže čtyři mobily by celkem odpovídaly. Nicméně pravda bude asi někde trochu jinde, neboť Marchionne sám o sobě tvrdí, že je „Apple freak“. Tedy jakási obdoba petrolheada, jen adorujícího produkty značky Apple. Jestli drží samé iPhony, nevíme, možná si všimnete lépe.

Tak či onak to je fanda produktů Applu, a tak není překvapivé, že již loni naznačoval možné spojení mezi koncernem FCA a právě „nakousnutým jablkem“. Toto téma přišlo na přetřes také v Ženevě a nejen že nevychladlo, ale začíná být stále žhavější. Šéf Fiatu by totiž nejhodnotnější firmu světa velmi rád přesvědčil, aby svůj první automobil nevyráběla sama, ale místo toho oslovila značku, která má v daném oboru větší zkušenosti. A asi nebude překvapením, že daným výrobcem by měl být právě koncern FCA.

„Domnívám se, že máme kredibilitu být jedním z hráčů, které hledají,“ uvedl Marchionne. „Disponujeme veličinami, které by pro ně mohly být zajímavé.“ Tím šéf FCA myslí ochotu zcela se podvolit možnému partnerovi. „Apple mluví určitým jazykem, a vy musíte být schopni tím jazykem mluvit rovněž. Obvykle automobilky vstupují do daného dialogu s velkou dávkou arogance, neboť vědí, jak vyrábět auta. To ale není příliš prospěšné, neboť jejich tónina je mnohem cennější než naše dovednosti.“

Tato slova jsou docela překvapivá, neboť zejména v souvislosti s možným loňským spojením FCA a GM to byl právě Marchionne, který doslova sršel arogancí. Jelikož ovšem chce ještě před svým odchodem do důchodu definitivně „zamáznout“ dluh Fiatu a dosáhnout zisku, evidentně objevil slovo „pokora“. Je ovšem otázkou, zda mu to při námluvách s Applem pomůže. Stejně jako se můžeme ptát, zda se Marchionne po možném odmítnutí obrátí kupříkladu na Google. A tím pádem změní mobily.

Není to ovšem jediná téma, ke kterému se šéf FCA na ženevském autosalonu vyjádřil. S ohledem na opravdu velké množství elektrických konceptů a sporťáků totiž přišla řeč i na elektrické Ferrari. To se ovšem realitou nestane, alespoň ne za Marchionneho nadvlády. Milovník svetrů totiž dodává, že zvuk pohonných jednotek je velmi důležitou součástí jízdních zážitků spojených s touto značkou. A právě proto se plně elektrické ústrojí pod kapotu maranellských vozů nenastěhuje.

V tomto směru Marchionne ví, o čem mluví, neboť nedávno vyzkoušel Teslu Model S. Reportérům pak oznámil, že tichost auta jej otravovala. Není to přitom jediný „pokrok“, který v rámci Ferrari jeho šéf odmítá. Dále lze zapomenout na autonomní řízení, neboť podstata maranellských vozů tkví právě v řízení. „Museli byste mne napřed zastřelit (aby se to stalo),“ uvedl na adresu autopilotů. Jestli ale Marchionneho milujete jako věčného stratéga nebo proklínáte jako „účetního” bez lásky k autům, už musíte vědět sami...

Díky za fotky, Jacku!

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


Sergio Marchionne dorazil do Ženevy se všemi mobily v ruce. Kolik jich má? - 1 - Sergio Marchionne mobily zive Zeneva 2016 01Sergio Marchionne dorazil do Ženevy se všemi mobily v ruce. Kolik jich má? - 2 - Sergio Marchionne mobily zive Zeneva 2016 02Sergio Marchionne dorazil do Ženevy se všemi mobily v ruce. Kolik jich má? - 3 - Sergio Marchionne mobily zive Zeneva 2016 03Sergio Marchionne dorazil do Ženevy se všemi mobily v ruce. Kolik jich má? - 4 - Sergio Marchionne mobily zive Zeneva 2016 04Sergio Marchionne dorazil do Ženevy se všemi mobily v ruce. Kolik jich má? - 5 - Sergio Marchionne mobily zive Zeneva 2016 05Sergio Marchionne dorazil do Ženevy se všemi mobily v ruce. Kolik jich má? - 6 - Sergio Marchionne mobily zive Zeneva 2016 06Sergio Marchionne dorazil do Ženevy se všemi mobily v ruce. Kolik jich má? - 7 - Sergio Marchionne mobily zive Zeneva 2016 07
Sergio Marchionne se na ženevském autosalonu předvedl vskutku neobvykle. Těžko si lze představit třeba Dietera Zetscheho, kterak obchází Mercedesy se čtyřmi mobily v ruce...

Foto: Jacek Jurecki, Zdroj: Bloomberg

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.