Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Šílenství okolo elektromobilů je iracionální, říká šéf BMW. Odhalil, co se opravdu stane
17.10.2018 | Mirek Mazal
Palcové titulky novin pravidelně naznačují, že elektromobily ovládnou svět během několika let. Šéf vývoje BMW ale vidí docela jinou budoucnost.
Na první pohled se může zdát, že celý automobilový průmysl souhlasí s elektrifikací a vývoj se neodvratně ubírá směrem k elektromobilům jako k jedinému možnému řešení osobní dopravy. Ne všichni manažeři tomu ale mlčky přihlížejí bez touhy vyslovit vlastní názor. Šéf vývoje BMW Klaus Fröhlich se o ten svůj podělil s novináři a pozornost si zaslouží už proto, že s davem zdaleka nekráčí.
Fröhlich promluvil hlavně o tom, co čekat během dalších dekád a zarputilou komunitu příznivců elektrických aut asi nepotěší. Říká, že současné šílenství okolo elektrických aut je iracionální a dodal, že je scestné předpokládat přijímání elektřiny všemi trhy současně. I proto bude její nástup mnohem pomalejší, než se traduje.
Podle manažera mnichovské automobilky bude i v roce 2030 nanejvýš 30 procent BMW poháněno s pomocí elektrického motoru. „Pokud vezmete do úvahy, že z těchto 30 procent bude polovina plug-in hybridů, pak mám 85 procent svého portfolia pro rok 2030 pořád se spalovacími motory,“ uvedl Fröhlich.
Pochopitelně, v Evropě může být situace jiná, BMW je ale globální automobilka a svět není jen Evropa. „Svět - Rusko, Austrálie, velká část světa - bude mít spalovací motory ještě hodně dlouho,” říká Fröhlich. A stejně tak neposílá do důchodu diesely, které jsou dnes podle něj ve vůbec nejlepší formě, v jaké kdy byly. Jenže ani dobře postavené pohonné ústrojí nebrání politikům EU vést válku proti všem vznětovým motorům.
Fröhlich o správnosti honu na všechny naftové motory pochybuje. „Máme v Evropě spirálu, kde každý politik vidí pouze jedno řešení - zničit diesely. Z hlediska oxidu uhličitého a pohledu zákazníka je moderní motorová nafta velmi dobrým řešením. Zvláště pro těžké a vysoce výkonné vozy,“ vysvětluje.
Jinými slovy, žádnou revoluci v dohledné době nečekejme. Automobilky zaměstnávají armády lidí, aby viděly dále než my, popř. si budoucnost značně ovlivňovanou zákonnými požadavky samy nalajnovaly. Pokud tedy dnes BMW říká, že v roce 2030 bude vyrábět 85 procent aut se spalovacím motorem a 70 procent jen s ním, je velmi nepravděpodobné, že by realita byla zásadně odlišná. Jak nakonec Fröhlich dodává, automobilka má už teď pro roky 2025 až 2035 koupené zásoby lithia a kobaltu - v tomto světě se máloco děje nahodile, třebaže některé události očekávaný běh věcí pochopitelně dokáží narušit...




Klaus Fröhlich z nejvyšší pozice oddělení vývoje BMW nastínil realistický pohled na zavádění elektromobilů do provozu












































































































Vzhledem ke snahám BMW na tomto poli si svojí upřímnost možná bude muset obhájit před nejvyšším vedením
Zdroj: Go Auto
Bleskovky
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
před 5 hodinami
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nejnovější články
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
před hodinou
Ford začal předělávat své showroomy na něco, co vypadá spíš jako jídelny Ikey, lidé tak asi mají zapomenout na mizérii jeho aut
před 3 hodinami
Nissan si prodal střechu nad hlavou. Ze sídla, které bylo symbolem jeho úspěchu, je symbol úpadku, kde je jen hostem
před 4 hodinami
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
před 5 hodinami
Hondě nezbylo než kapitulovat. Po 30 letech začala vyvíjet nový šestiválcový motor, ač si přála něco úplně jiného
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
