Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Favorit po Jaromíru Jágrovi je stále k mání. A za svou cenu asi i dlouho bude
20.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jste-li muzeum hokeje, sběratel aut po slavných lidech nebo největší fanda Jaromíra Jágra, tento Favorit může být zajímavý. Jinak jen stěží.
I hokejové superhvězdy musely nějak začínat, podobně jako ty filmové. Že jejich první auto nebylo třeba Audi R8, to je snad každému jasné. Bavíme-li se o českých hokejistech narozených ještě v dobách „socialismu s lidskou tváří”, je dost pravděpodobné, že jezdívali ve škodovkách. A Jaromír Jágr, ten nejslavnější ze slavných českých hokejistů, není výjimkou - tenhle modrý Favorit s kladenskou registrací patřil právě jemu.
Jágrovi bylo 17 let, když ho v roce 1989 kupoval, a na technickém průkazu vozidla je napsáno Československá socialistická republika. Je to verze 136 L, tj. základní výbava se silnější verzí třináctistovky o 63 koních a 100 Nm. Jágr za něj údajně zaplatil 85 tisíc korun, také ale na fotkách vidíme, že připlatil za přední mlhovky, ty u verze L standardem nebyly.
Tento stroj už loni v podstatě náhodou objevil Petr Pokorný mezi nepotřebnými vozy, které dříve koupil od firmy otce Jaromíra Jágra, na níž byl vůz po dlouhých 18 létech v JágrovÉ vlastnictví převeden. A tehdy se kolem něj strhlo velké haló. My jsme o něm nepsali, neboť k samotnému autu bylo k dispozici jen minimum fotografické dokumentace a nebylo ani jasné, za kolik je tato relikvie k mání.
V té době pan Pokorný čekal na nejvyšší nabídku a zásoboval média informacemi o tom, kdo mu kolik nabídl. Padly částky 690 i 750 tisíc Kč - jestli byly tyto nabídky skutečné, fiktivně předložené nabízejícími, vyfabulované prodávajícími pro podpoření zájmu nebo nebyly dost vysoké, nevíme. Jisté ale je, že auto je pořád k mání a stále od pana Pokorného majitele.
Vracíme se k němu nejen proto, že se neprodalo, po utichnutí první vlny vám o něm konečně můžeme říci více - nabízející dal do placu i pořádnou sadu fotek dokumentující jeho stav a také už nečeká na nejvyšší cenovou nabídku, tohle auto už má i svou konečnou cenu. A nízká vážně není.
Pan Pokorný Jágrův Favorit nabízí po celém světě a na britském Cars and Classic se objevil s cenou 33 tisíc liber. To je 1,17 milionu korun, tedy ještě o dost více než výše zmíněné nabídky a je to cena opravdu vysoká. Že to je daleko nejdražší Škoda Favorit na celém světě, jistě nemusíme dodávat.
Po stránce interiéru je vůz v docela slušném stavu. Karoserie je na tom hůř, ta má k dokonalosti daleko, jak vidíme na odstávajícím předním nárazníku a korozi zadních lemů, blatníků a dolních hran dveří. Podle technického průkazu dostal vůz v roce 2009 nový lak; zda se jím měla zamaskovat koroze, nevíme, ale pokud ano, moc úspěšný pokus to nebyl a možná jí bude pod slupkou děsivě hodně. Jak ostatně někdy u Favoritů té doby bývá.
Tučná cenovka tak může nabídnout jen to, že tohle auto mělo jako prvního majitele jednoho z nejlepších hokejistů všech dob. Pokud byste omdleli úžasem, kdyby se na vás Jágr byť podíval, a zároveň jste sběratelé a máte přebytečný milion korun, může to být zajímavá nabídka. Anebo taky pokud jste hokejové muzeum. Jinak se dají pořídit Favority za zlomek ceny i v lepším stavu. A dosud se nezdálo, že by o tento vůz byl zájem mezi skutečnými kupci - loni se objevil na eBay a nejvyšší nabídka, pochopitelně nižší než prodávajícím požadovaná, činila jen 110 amerických dolarů. I pro pořádný pohled na první auto Jaromíra Jágra ale stojí přiložené fotky za projití...















Toto je zatím nejlepší pohled na Škodu Favorit, která kdysi patřila Jaromíru Jágrovi...







... jak ukazuje i technický průkaz. Vůz přestal být jeho až po dlouhých 18 létech
Zdroje: Car And Classic, Petr Pokorný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před hodinou
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vespa GTS 80th a Primavera 80th Anniversary: výroční modely 08:00
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP 17.12.2025
Nejnovější články
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
před hodinou
Německý úpravce stvořil kýč roku. Autu přidal i externí reproduktor, aby ho nikdo nejen nepřehlédl, ale ani nepřeslechl
před 2 hodinami
Elektrické plány Fordu se dál hroutí. Baterky za 135 miliard nemá do čeho montovat, o skutečných záměrech roky lhal
před 4 hodinami
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
včera
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
