Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Favorit po Jaromíru Jágrovi je stále k mání. A za svou cenu asi i dlouho bude
20.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jste-li muzeum hokeje, sběratel aut po slavných lidech nebo největší fanda Jaromíra Jágra, tento Favorit může být zajímavý. Jinak jen stěží.
I hokejové superhvězdy musely nějak začínat, podobně jako ty filmové. Že jejich první auto nebylo třeba Audi R8, to je snad každému jasné. Bavíme-li se o českých hokejistech narozených ještě v dobách „socialismu s lidskou tváří”, je dost pravděpodobné, že jezdívali ve škodovkách. A Jaromír Jágr, ten nejslavnější ze slavných českých hokejistů, není výjimkou - tenhle modrý Favorit s kladenskou registrací patřil právě jemu.
Jágrovi bylo 17 let, když ho v roce 1989 kupoval, a na technickém průkazu vozidla je napsáno Československá socialistická republika. Je to verze 136 L, tj. základní výbava se silnější verzí třináctistovky o 63 koních a 100 Nm. Jágr za něj údajně zaplatil 85 tisíc korun, také ale na fotkách vidíme, že připlatil za přední mlhovky, ty u verze L standardem nebyly.
Tento stroj už loni v podstatě náhodou objevil Petr Pokorný mezi nepotřebnými vozy, které dříve koupil od firmy otce Jaromíra Jágra, na níž byl vůz po dlouhých 18 létech v JágrovÉ vlastnictví převeden. A tehdy se kolem něj strhlo velké haló. My jsme o něm nepsali, neboť k samotnému autu bylo k dispozici jen minimum fotografické dokumentace a nebylo ani jasné, za kolik je tato relikvie k mání.
V té době pan Pokorný čekal na nejvyšší nabídku a zásoboval média informacemi o tom, kdo mu kolik nabídl. Padly částky 690 i 750 tisíc Kč - jestli byly tyto nabídky skutečné, fiktivně předložené nabízejícími, vyfabulované prodávajícími pro podpoření zájmu nebo nebyly dost vysoké, nevíme. Jisté ale je, že auto je pořád k mání a stále od pana Pokorného majitele.
Vracíme se k němu nejen proto, že se neprodalo, po utichnutí první vlny vám o něm konečně můžeme říci více - nabízející dal do placu i pořádnou sadu fotek dokumentující jeho stav a také už nečeká na nejvyšší cenovou nabídku, tohle auto už má i svou konečnou cenu. A nízká vážně není.
Pan Pokorný Jágrův Favorit nabízí po celém světě a na britském Cars and Classic se objevil s cenou 33 tisíc liber. To je 1,17 milionu korun, tedy ještě o dost více než výše zmíněné nabídky a je to cena opravdu vysoká. Že to je daleko nejdražší Škoda Favorit na celém světě, jistě nemusíme dodávat.
Po stránce interiéru je vůz v docela slušném stavu. Karoserie je na tom hůř, ta má k dokonalosti daleko, jak vidíme na odstávajícím předním nárazníku a korozi zadních lemů, blatníků a dolních hran dveří. Podle technického průkazu dostal vůz v roce 2009 nový lak; zda se jím měla zamaskovat koroze, nevíme, ale pokud ano, moc úspěšný pokus to nebyl a možná jí bude pod slupkou děsivě hodně. Jak ostatně někdy u Favoritů té doby bývá.
Tučná cenovka tak může nabídnout jen to, že tohle auto mělo jako prvního majitele jednoho z nejlepších hokejistů všech dob. Pokud byste omdleli úžasem, kdyby se na vás Jágr byť podíval, a zároveň jste sběratelé a máte přebytečný milion korun, může to být zajímavá nabídka. Anebo taky pokud jste hokejové muzeum. Jinak se dají pořídit Favority za zlomek ceny i v lepším stavu. A dosud se nezdálo, že by o tento vůz byl zájem mezi skutečnými kupci - loni se objevil na eBay a nejvyšší nabídka, pochopitelně nižší než prodávajícím požadovaná, činila jen 110 amerických dolarů. I pro pořádný pohled na první auto Jaromíra Jágra ale stojí přiložené fotky za projití...
Toto je zatím nejlepší pohled na Škodu Favorit, která kdysi patřila Jaromíru Jágrovi...
... jak ukazuje i technický průkaz. Vůz přestal být jeho až po dlouhých 18 létech
Zdroje: Car And Classic, Petr Pokorný
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 8 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 10 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 11 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva