Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda Karoq 2,0 TDI předvedla skutečnou dynamiku i spotřebu. Co umí český ideál?
30.12.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nemusíme mít po ruce křišťálovou kouli, abychom si mohli být jistí, že nejprodávanější verzí Karoqu u nás bude ta s motorem 2,0 TDI. Právem?
Jsou případy, kdy si automobilky musí přes všechny průzkumy trhu drbat hlavu a při uvedení nového modelu trhu s napětím čekat, po čem zákazníci budou toužit především. Pokud jde ale o novou Škodu Karoq a Českou republiku, je už od prvního představení naprosto jasné, že nejžádanější variantou bude provedení s motorem 2,0 TDI o výkonu 110 kW (150 koní). Ono to i má svou logiku - 190koňová verze je rozmar, provedení 1,6 TDI málo, benzin se do SUV až tak nehodí a když už, tak nový 1,5 TSI. Ten je nakonec jedinou rozumnou alternativou.
Dosavadní prodejní data tento předpoklad potvrzují, a tak nezbývá než se podívat, co provedení 2,0 TDI se 150 koňmi reálně svede. To nejdůležitější změřili polští kolegové z Autocentra, kteří tradičně důkladně zkoumají spotřebu a dynamiku všech aut, která jim přijdou pod ruku. Karoq 2,0 TDI není výjimkou, a tak už víme, jak si ve zmíněných disciplínách vede ve srovnání s továrními daty.
Pokud jde o zrychlení, verze 2,0 TDI s automatem DSG má zvládat zrychlit na stovku za 8,7 sekundy. Realita není o nic horší, naopak, Karoq se dokázal na 100 km/h podle profesionálního měřiče dostat za 8,4 sekundy, což na naftové kompaktní SUV není nic ani trochu ostudného.
Pokud jde o spotřebu, tovární data už tak pesimistická nejsou. Automobilka udává apetit rovných 5 litrů nafty na 100 km v kombinaci, což je údaj přesně tak nereálný, jak se zdá. V tradičním měření se Poláci přiblížili této hodnotě pouze při jízdě konstantními 90 km/h po rovně (5,1 l/100 km), už při 140 km/h si auto říkalo o víc (7,3 l). Po městě ale dovede jezdit i za 6,9 l, což není zlé, i když je třeba dát pozor na studené starty - po něm a prvních 3 km poklidné jízdy si Karoq 2,0 TDI řekne už o 8,8 l/100 km. A pokud se rozparádíte, umí jet i skoro za 15 na sto.
Podívejte se na detailní výsledky níže a sami posuďte, jak moc jsou vám sympatické. My bychom řekli, že vystihují podstatu atraktivity této varianty u zákazníků - je už dost rychlá a přitom paliva chce pořád přijatelné množství...
Stříbrný Karoq 2,0 TDI se 150 koňmi bude jistě jednou z nejžádanějších verzí
Akceleraci na stovku zvládá s automatem DSG za slušných 8,4 sekundy - rychleji, než sama automobilka udává
Okamžitá spotřeba při 90 a 140 km/h a další měření ukazují, že velký žrout tohle auto nebude. I když realita zde pro změnu není tak růžová, jak Škoda tvrdí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024 - Ojetá Škoda Karoq je oproti novému autu za babku, jako nejspolehlivější moderní škodovka dává smysl
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23