Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda má z automobilek nejspokojenější zákazníky, nestíhá ani BMW
30.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Index zákaznické spokojenosti ve Velké Británii ukazuje, že Škoda je z automobilek jasně nejlepší. I v celkovém pořadí sahá na nejvyšší příčky.
Britská divize automobilky Škoda se může chlubit nejlepším zákazníckým servisem ze všech automobilek, které v Británii nabízejí svá auta, a to s nemalým náskokem. Ukazuje to Index zákaznické spokojenosti za poslední půlrok, publikovaný britským Institutem zákaznického servisu (UKCSI). Škoda skončila na 11. místě ze zhruba dvou stovek značek z 13 sektorů. Její skóre bylo 82,9 ze sta.
V první padesátce se kromě Škody na 11. příčce umístily také automobilky BMW/Mini na 23. místě, Audi, Hyundai a Kia na 26., 27. a 29. místě. Mercedes skončil 31., Mazda 41. a Toyota na 49. příčce. Dlouhé roky oblíbený britský Ford není v první padesátce vůbec. Absolutní špičku obsadil obchod s nábytkem a oblečením John Lewis se skóre 87,2, druhý byl Amazon s 86,7 body. Celkový průměr byl rovných 76 bodů, jak vidno i na grafu níže.
Institut zákaznického servisu publikuje tato data vždy za uplynulý půlrok a sbírá je anketami mezi zákazníky. Data jsou založena na odpovědích zhruba 10 tisíc britských spotřebitelů a podle jejich odpovědí, hodnotících spokojenost s tou kterou značkou v několika oblastech, je vypočteno její skóre a vytvořen žebříček.
„Služby zákazníkům jsou pro nás velmi důležité. Ceníme si zpětné vazby od organizací, jako je Institut zákaznického servisu, abychom si potvrdili kroky, které činíme k tomu, aby každý zákazník Škody byl spokojený,” komentoval výsledky David Allen, šéf péče o zákazníky a rozvoje sítě britské divize Škody. „Nový žebříček je testamentem pilné práce každého ze 134 dealerství, která v Británii máme. Chtěl bych jim poděkovat za pomoc s udržováním vysokého standardu služeb,” dodal.
Podle šéfky Institutu zákaznického servisu Jo Causon ale celková zákaznická spokojenost už dlouhou dobu klesá, je na nejnižším bodě od roku 2010. To je spojeno zejména s tím, že zákazníci mají stále větší očekávání a společnosti dělají příliš málo pro to, aby jejich očekávání naplnily. Zároveň však u těch pár společností, u kterých jsou zákazníci spokojenější, jako např. Lidl, Waitrose či Aldi, byl zaznamenán růst prodejů i podílu na trhu.
Kompletní žebříček spokojenosti zákazníků v Británii, leden 2015
1. John Lewis - 87,2
2. - 3. Amazon - 86,7
2. - 3. First Direct - 86,7
4. Ocado - 85,4
5. Marks & Spencer (jídlo) - 83,9
6. Nationwide - 83,8
7. - 8. LV= - 83,5
7. - 8. Waitrose - 83,5
9. Argos - 83,3
10. Aldi - 83,0
11. - 12. Škoda - 82,9
11. - 12. Center Parcs - 82,9
13. Thomson Airways - 82,8
14. - 15. Greggs - 82,5
14. - 15. Tesco Mobile - 82,5
16. Next - 82,4
17. Iceland - 82,3
18. Jet2 - 82,0
19. - 20. Matalan - 81,9
19. - 20. Specsavers - 81,9
21. - 22. Marks & Spencer - 81,8
21. - 22. Superdrug - 81,8
23. - 24. BMW/Mini - 81,4
23. - 24. booking.com - 81,4
25. Premier Inn - 81,3
26. Audi - 81,1
27. - 28. Hyundai - 80,8
27. - 28. Boots - 80,8
29. Kia - 80,6
30. Tesco Bank - 80,5
31. - 33. Mercedes-Benz - 80,4
31. - 33. Expedia - 80,4
31. - 33. Toby Carvery - 80,4
34. - 37. Asda - 80,3
34. - 37. LoveFilm - 80,3
34. - 37. Virgin Atlantic - 80,3
34. - 37. Virgin Holidays - 80,3
38. - 40. Autoglass - 80,2
38. - 40. Sainsbury’s - 80,2
38. - 40. The Co-operative Bank - 80,2
41. Mazda - 80,1
42. - 46. Debenhams - 80,0
42. - 46. Enterprise Rent-A-Car - 80,0
42. - 46. Land Rover - 80,0
42. - 46. Lidl - 80,0
42. - 46. Wilkinson - 80,0
47. SAGA - 79,9
48. Pizza Express - 79,8
49. - 50. Marriott - 79,7
49. - 50. Toyota - 79,7

Průměrná spokojenost britských zákazníků klesá















Automobilka Škoda je na tom v Británii se zákaznickým servisem velmi dobře, příchod nové Fabie to zřejmě nepokazí
Zdroj: Institute of Customer Service
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
- Brno skončilo v Top-5 14.12.2025
Nejnovější články
Máte ještě šéfdesignéra? A mohli bychom ho vidět? Jaguar Land Rover odmítá říct, co se stalo s jeho „kreativním ředitelem”
před 2 hodinami
VW dnes poprvé ve své 88leté historii uzavře svůj německý závod, cesta zpět už zřejmě nevede
před 4 hodinami
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
včera
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
včera
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
