Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda říká, že má jedny z nejvěrnějších zákazníků. Proto skousli i facelift Octavie?
2.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud si někdo v Evropě koupí novou Škodu, nejspíše už u značky zůstane. A na některých trzích je pro českou automobilku situace ještě příznivější.
Spolehlivostí nových i starých aut se zabýváme poměrně často. Přitom pokaždé zmiňujeme, že spokojenost či naopak nespokojenost zákazníků s daným produktem výraznou měrou ovlivňuje věrnost dané značce. Je přitom poměrně překvapivé, že ačkoliv stále větší počet elektronických systémů vede ke stále větší četnosti poruch, lidé se jednou či dvěma návštěvami v servise nenechají ve svém přesvědčení zviklat. Díky tomu loajalita narostla na nejvyšší úroveň v historii.
V rámci průměru celého odvětví tu máme 52,8procentní věrnost zákazníků vůči značce, jejíž vozidlo již vlastnili. To možná na první pohled nepůsobí pozitivně, nicméně lze dodat, že kupříkladu v Americe se o čelo žebříčku již nějaký ten pátek perou General Motors a Ford, přičemž obě automobilky teprve před několika málo lety dokázaly dosáhnout více než 60procentní věrnosti. Vděčit za to přitom mohou uzavření několika značek jako Hummer či Pontiac, stejně jako neustálému rozšiřování portfolia, které dokáže oslovit stále více zákazníků.
Dosažení 60procentní loajality je v segmentu velkým úspěchem a zároveň i jakousi metou, po jejímž dosažení touží každý výrobce. Při pohledu na diskuze pod články o Škodě by se přitom mohlo zdát, že mladoboleslavská automobilka nemá pomalu ani šanci se k ní byť jen přiblížit. Nicméně opak je pravdou, jak nyní potvrdil šéf značky Bernahrd Maier. Dle něj totiž věrnost ke značce „na některých trzích dosáhla 60 procent. Zároveň je i konzistentní, pročež bude hrát stěžejní roli v naší strategii růstu.“
Je nutné dodat, že s loajalitou zákazníků pracuje nejintenzivněji britské zastoupení značky, které pravidelně přichází s různými věrnostními programy. Povětšinou jde přitom o výraznější slevy na koupi nového vozu, na něž má nárok prakticky každý zákazník, v jehož rodině již došlo na koupi některého z modelů Škody. Pokud tedy žijete na ostrovech a třeba váš strýc si před pár lety pořídil Superb, vy můžete v době věrnostních akcí počítat se slevou až 40 tisíc korun. To již může představovat až 10 % ceny vozu navíc k obvyklým slevám, což není k zahození.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že loajalita zákazníků na britském trhu je dokonce ještě vyšší než míra, o které hovořil Maier. Dosahuje totiž neskutečných 84 procent, což znamená, že pouhých 16 % lidí, kteří si Škodu koupí, už ji znovu nechce. Musíme však dodat, že za její výší se podílí také obliba značky mezi správci firemních flotil. Pokud jste se tedy nedávno divili vítězství Škody Superb mezi fleetovými vozy, nyní je evidentní, co za ní vězí. Působivé přitom je, že značka tohoto úspěchu dosáhla během několika málo let - ještě na přelomu milénia byla totiž na britském trhu vnímána velmi negativně kvůli omezené nabídce i komunistickému stigmatu. A jak to bylo o dalších deset let dříve, jistě nemusíme připomínat.
Právě loajalita zákazníků je pak jedním z důvodů, proč nejprodávanější model značky, Octavii, nedostal ze sedla ani její kontroverzní a většinou auditoria odmítaný facelift. Jak jsme předpokládali i v našem testu, lidé si nekupují škodovky kvůli jejich vzhledu, a tak zůstali tomuto modelu věrni i nadále. Přesto je otázkou, zda je moudré, aby si česká automobilka s náklonností svých tak věrných zákazníků zahrávala - jednou by to také mohla přehnat...
Škoda se těší neobvykle vysoké věrnosti zákazníků, na britském trhu dokonce 84procentní. I díky tomu zákazníci přešli i jinak odmítaný facelift Octavie třetí generace
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz