Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Škoda se pochlubila rekordem Kodiaqu, někteří majitelé ji to dali pořádně „sežrat”
15.6.2018 | Petr Prokopec
Škoda už možná lituje, že s rekordním časem Kodiaqu RS na Ringu vůbec začala exhibovat. Nadšence jím mohla ohromit jen stěží a vyvolala i reakce, za které nemůže být ráda.
Po každé akci následuje reakce. Škoda jistě doufala, že veřejnost padne po oznámení rekordu Kodiaqu RS na Nordschleife do kolen. Jenže nic takového se nestalo, místo ovací se spíše zdvihala obočí. Čas 9 minut a 29,84 sekund totiž není ničím extra, moderní sedmimístné SUV nezvládlo ani pokořit nejrychlejší minivan okruhu, jímž je od roku 2006 Opel Zafira OPC. Ten měl k dispozici rovněž 240 koní, byť benzinových, s nimiž byl na lehce pomalejší verzi okruhu o 35 sekund rychlejší.
Není to však jediná nepříjemná reakce, jíž se Škoda dočkala. Ihned po zveřejnění rekordu začali někteří současní majitelé standardního Kodiaqu posílat videoreakce na její záznam s rekordním kolem na Youtube, které zmiňují různé neduhy vozu. A postupně strhli menší lavinu vrhající světlo na rozličné nedostatky probírané jinde na internetu. Jde vesměs o drobnosti, jaké musí řešit majitelé vozů snad všech značek - klidně i prestižnějších a dražších - nicméně obvykle nemají důvod o nich veřejně mluvit. Tady ne zcela spokojené zákazníky motivovalo právě ono video.
Oč přesně jde? Na Youtube, sociálních sítích či v diskuzních fórech se řeší poměrně rychlé a bezdůvodné sjíždění pneumatik nebo problematické dekory v interiéru. Kromě toho se objevují stížnosti na vrzající madla dveří, selhávající senzory či stávkující roletu v zavazadelníku. Zrovna tyto problémy popisují dva z majitelů ve videích, které přikládáme níže. Oba navíc pochází z jiné země, závady tedy nejsou lokálního charakteru.
Je přitom nutné dodat, že vrzající kliky dveří jsou letitým problémem Škody, trpěla jimi už od první generace Octavie. Nejinak tomu bylo i u jejího nástupce. Dalo by se očekávat, že mladoboleslavská automobilka zapracuje na nápravě své reputace. To se vlastně stalo jen částečně, neboť zatímco dříve nebylo neobvyklé, že madlo po prudkém zatáhnutí zůstalo v ruce, nyní jen vrže, ale již neodpadává.
Elektronika je pak zjevně důvodem stávkujících senzorů a rolety v zavazadlovém prostoru. Na rozdíl od oněch madel by tedy mohl postačit jen update softwaru a vše by se vyřešilo. I když dost možná ona roleta bude potřebovat i nové elektromotory.
Jak jsme zmínili výše, nejde o nic světoborného, možná obdobnými potížemi trpí vozy jiných znače ještě více. Pozoruhodné je tady spíše to, že Škoda zatoužila po slávě a „vymyslela si” rekord, který stejně mnoho neznamená. A k tomu musí sklízet i bouři reakcí, kterých by se bez chlubení se oním rekordním kolem nedočkala, nebo by aspoň nebyly tak vidět. Tohle se vážně moc nepovedlo...

Škoda Kodiaq má problémy s madly dveří...
Bleskovky
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
včera
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
7.12.2025
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
Nejčtenější články
Dánů se zmocnila panika kvůli čínským autobusům MHD, které lze potají vzdáleně ovládat, provozují jich stovky
8.11.2025
Stellantis v Evropě nabídne drsný sen českých zahrádkářů, neúspěchy konkurentů ho zjevně neodradily
8.11.2025
První elektrický Rolls-Royce je už takový propadák, že na něj automobilka musela začít nabízet slevy
8.11.2025
Dosud neznámá firma stvořila neuvěřitelné Ferrari, na jaké by si už Italové netroufli. Roků práce ale může rychle začít litovat
8.11.2025
Ford má po prodělání 275 miliard Kč bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
9.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
