Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Spolehlivost italských aut už není problém, díky kulturní revolucí, říká šéf kvality FCA
4.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Italská auta neplatí za kvalitní a spolehlivá a i když to někteří označí za klišé, zkušenosti ani statistiky to nepotvrzují. Změna je ale prý na dosah.
Na studii J.D. Power Initial Quality Study, jenž mapuje spokojenost zákazníků s novými vozy během prvních tří měsíců vlastnictví, jsme nezapomněli ani letos. A to přesto, že novinek bylo opravdu spousta, zejména v souvislosti s Teslou Model 3. Aktuálně k ní přitom znovu stočil naši pozornost šéf kvality koncernu Fiat Chrysler Automobiles Scott Garberding, který se pochlubil výrazným zlepšením italských i amerických vozů. Dle J.D. Power IQS si totiž koncern vůči loňsku polepšil o podstatných 10 procent.
Garberding mimo to uvedl, že počet záručních oprav se v letošním roce snížil o 16 procent a náklady na jejich provedení poklesly o 11 procent. Znamená to tedy, že od nás již do budoucna nebudete slýchávat o nekvalitě či nespolehlivosti italských vozů, která nyní trápí třeba i novou Alfu Romeo Giulia? Koncern FCA by tomu jistě byl rád a šéf kvality říká, že tomu ani nemůže být jinak. A to díky firemní iniciativě World Class Manufacturing, která do koncernu vnesla „kulturní revoluci“. Nic jiného než dokonalá auta tedy nemáme čekat, neboť jak Garberding dodává: „Naši zákazníci očekávají vrcholnou kvalitu. A upřímně, pokud jim ji nedodáme, přejdou ke konkurenci.“
Zní to odhodlaně, realita však zatím není až tak růžová, jak šéf kvality naznačuje. Patrné je to ostatně z výsledků, kde by vaši pozornost měla zaujmout zejména značka Ram. Ta se totiž dočkala 25procentní meziročního zlepšení, načež se s Fordem dělí o třetí a čtvrté místo v pořadí. Stojí za tím prý hlavně změny, jenž byly učiněny v továrně ve Warren Truck Assembly, kde se montuje Ram 1500. Pravidelně zde totiž docházelo ke schůzkám mezi vedením a dělníky, jimž bylo sděleno, co dělají dobře a co nikoliv.
Automobilka se v tomto opírala o data zjištěná třetí stranou, stejně jako o odezvu zákazníků. Ti přitom nebyli dotazováni jen na kvalitu aut, ale také na spokojenost s prodejci či obsluhou v servisech - také v těchto oblastech totiž došlo u značky Ram ke zlepšení. Relativně dobrého hodnocení se pak v rámci studie J.D. Power dočkaly také automobilky Jeep, Dodge a Chrysler, které skončily jen lehce pod průměrem odvětví.
Chrysler Pacifica navíc dosáhl prvního místa mezi minivany, přičemž dle Garberdinga za tím stojí proaktivní, reaktivní i preventivní kroky. Pacifica tak během testů před zahájením produkční výroby najela více než 5,5 milionů kilometrů, což jsou zhruba dvě třetiny vzdálenosti, kterou při vývoji pokrylo BMW řady 5.
O americké části koncernu FCA tedy skutečně lze mluvit jen kladně, jenže o italském Fiatu pořád ne. Ten ve studii okupuje poslední místo, přičemž na jeho konto připadá 163 zaevidovaných problémů na sto vozidel. V průměru tedy každý z majitelů má během úvodních 90 dnů vlastnictví takřka dva důvody ke stížnostem. To zrovna posun v kvalitě směrem ke kladným hodnotám neukazuje.
Můžete namítnout, že studie probíhala v Americe a tudíž domácím značkám byla dána přednost před těmi zahraničními. Nicméně třeba takový Volkswagen skončil v nadprůměru, tedy před Jeepem, Dodgem, Chrysler a především dalece před Fiatem. Vůči italské automobilce je přitom ta německá stále ještě zatížena dieselovým skandálem, což by její reputaci mohlo srazit. Nestalo se tak.
Berme tedy slova šéfa kvality FCA spíše jako příslib toho, co by být mohlo, ne toho, co už v tuto chvíli je. A pozitivní změny v americké části FCA jako důvod věřit, že kulturu v tomto koncernu skutečně změnit lze....
FCA se chlubí zlepšením kvality svých aut, dle studie J.D. Power IQS, o níž mluví i šéf kvality koncernu, tomu tak ale rozhodně není u Fiatu
O kvalitách takového Chrysleru Pacifica dle oné studie již pochybovat rozhodně nelze
Takovou Alfu Giulia ale problémy trápí pořád, i když jde o auto, které přišlo na trh nedávno a je prodáváno v Evropě i USA
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 25 minutami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva