Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Sportovní kupé vyzvalo na souboj rodinný kombík, rozhodovaly až poslední metry
28.7.2019 | Petr Miler
Nečekaně vyrovnané klání nejen v případě akcelerace předvedli dva němečtí kohouti z docela jiných koutů automobilového světa. Proti BMW M850i se postavilo Audi RS4 Avant.
Svět aut se v posledních letech změnil v mnoha ohledech, jedním z těch nejpatrnějších je ale odklon zákazníků od jednoúčelově zaměřených vozů. Výjimkou jsou jen exotické supersporty, které se prodávají stále lépe - Ferrari, Lamborghini, McLaren nebo Porsche rozhodně nemají o klienty nouzi. Pokud ale někdo nabídne kupé, kabriolet nebo rádoby sporťák v nižších sférách trhu, obvykle má problém pro něj najít klientelu.
Kupé kdysi vyráběla i Škoda, několik kupé nabízelo Hyundai, taková auta byla obvyklá v nabídce Opelu či VW, podobně jako kabriolety a roadstery. Dnes něco takového skoro neexistuje a modely tohoto ražení ubývají i z nabídek prémiových značek, jako jsou Audi, BMW a Mercedes. Důvodů bude více, jedním z těch hlavních ale je, že vozy praktického ražení se stávají stále rychlejšími a jejich výkonné verze jsou na tom dynamicky tak dobře, že ani mnohé sporťáky nestačí. A kvůli stylu si kupé pořídí jen málokdo.
Níže si můžete prohlédnout srovnání Audi RS4 Avant s BMW M850i, tedy rodinného kombíku, který svým naladěním neklade prakticky žádné překážky každodennímu využití, se sportovním kupé, které je sice též naladěno „na pohodu”, ale je to pořád kupé, tedy auto do značné míry jen pro dva. Leckdo po něm zatouží kvůli tomu, že je to relativně subtilní (vážně, řada 8 vypadá na fotkách větší, než ve skutečnosti je) sporťák s motorem V8 a pohonem všech kol, což slibuje dynamickou nadvládu, jenže... ono to s ní není tak žhavé.
Proti RS4 nastupuje s jasnou papírovou převahou. Váží podobně, má motor 4,4 V8 biturbo s 530 koňmi a pohon všech kol, navíc nižší stavbu. Vedle toho RS4 si musí vystačit s 450koňovým šestiválcem, i když pohon všech kol má též. Na straně převodovek není žádný rozdíl, osmistupňové automaty s hydrodynamickým měničem mají oba stroje. Sprint by tak měl být ukázkou jasného vítězství BMW, ale není jím.
Start dokonce bavorský stroj zvládá hůře, možná kvůli přece jen méně sofistikované připojitelné čtyřkolce. Pak začne lehce získávat náskok, ale velmi pozvolna a do cíle 400metrového sprintu dorazí s časem 11,9 sekundy o pouhou desetinu sekundy rychleji než Audi. V pružné akceleraci z 80 km/h je osmiválec jasně lepší, na brzdách je to ale znovu prakticky plichta.
Teď si vezměte, že M850i startuje na skoro 3,4 milionu Kč, zatímco RS4, dokud bylo v nabídce (teď v té české stále není), stálo asi o 1,2 milionu Kč méně. Pokud vám jde o dynamiku a praktickou využitelnost, je těžké racionálně ospravedlnit koupi řady 8, RS4 nabídne za méně více. A podobně skončí srovnání spousty jiných, podobných soupeřů - kupé dnes musí být opravdu něco, aby nedalo podobným, zdánlivě nemístným srovnáním šanci na život...














BMW v tomto srovnání vítězí na body, jeho nadvládla je ale příliš malá na to, aby člověk nepřemýšlel, jestli si místo dražšího kupé nekoupí raději levnější kombík
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
