Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Srovnejte si novou Škodu Scala s Audi A3. Není to zase tak troufalé, ani v interiéru
12.12.2018 | Petr Prokopec
Mladoboleslavská novinka se chce otevřeně postavit Volkswagenu Golf, naše srovnání však naznačuje, že zákazníky může ukrást i prémiovějším značkám.
Od představení nové Škody Scala uplynul již takřka týden. Nastal proto čas, abychom jí pustili do prvního, prozatím virtuálního souboje s konkurencí. Zůstaneme v koncernových vodách, do druhého rohu ringu však možná i překvapivě nepošleme Volkswagen Golf, ačkoliv právě vůči tomuto modelu se značka z Mladé Boleslavi vymezuje. „Lidový vůz“ je ovšem klasickým hatchbackem, zatímco Scala míří do kategorie těch prodloužených - jakýchsi polokombíků zvaných Sportback. Nejlogičtějším soupeřem tedy je Audi A3.
Samozřejmě si plně uvědomujeme skutečnost, že zatímco Scala patří do mainstreamových vod, čtyři kruhy jsou zástupcem prémiového segmentu. Očekávat tedy lze rozdíly v rámci kvality, stejně jako bude odlišná i jízdní dynamika. V případě Škody bude zpočátku maximem 150 koní, jež bude na přední nápravu posílat 1,5litrový přeplňovaný benzinový čtyřválec. V případě základního A3 však není problémem ani 190 koní, verze jako S3 či RS3 pak míří ještě daleko výše.
Nicméně dnes tu nehodláme porovnávat kvalitu plastů, zrychlení v přímém směru nebo čas dosažený na okruhu. Místo toho se budeme soustředit pouze na design. A rovnou zkraje je třeba říci, že v rámci zevnějšku Škoda z daného srovnání nakonec vychází velice dobře. Vzhled je ale záležitostí ryze subjektivní, konečný verdikt musíte vynést sami.
Přesto si ale troufáme říci, že vedle mladoboleslavské novinky působí zástupce čtyř kruhů zastarale a vlastně i docela těžkopádně. Stojí za tím hlavně rozměrná čelní maska, jež příď vizuálně táhne dolů. Designéři navíc nepřišli s tolika křivkami a prolisy, jednotlivé panely tak vypadají mnohem mohutnější, než ve skutečnosti jsou. Škodě navíc velmi pomáhá nahoru směřující boční linie oken, stejně jako 18palcová kola, kterými je Scala na fotkách osazena.
Dá se samozřejmě předpokládat, že v reálu na tom bude mladoboleslavský vůz hůře. Po maximální velikosti ráfků, které navíc figurují v příplatkové výbavě, totiž sáhne spíše menšina zákazníků. Povětšinou lze očekávat menší velikosti, které sice navýší komfort uvnitř, ovšem vzhledově Škodě tolik nepomohou. Na druhou stranu, Audi ona vizuální těžkopádnost zůstává bez ohledu na kola.
Scala však nepůsobí dynamičtěji jen zepředu, a to i ve chvílích, kdy Audi přichází do souboje vyzbrojeno příplatkovým paketem S Line, ale rovněž i zezadu. Znovu za tím stojí členitější design, stejně jako dvoubarevné lakování, na které navazuje prodloužené zadní okno. To přitom bude součástí výše položených úrovní výbavy, A3 však danou položku nenabízí ani mezi doplňky. A navíc má na víku pouze logo, což dle současných trendů již není „cool“.
Přesunout se můžeme do interiéru, ze kterého asi všichni fanoušci Škody skáčou nadšením alespoň dva metry do vzduchu. Scala udělala vůči dosavadní produkci značky několik kroků kupředu. Nabídne minimalistickou, ovšem prémiově působící architekturu, rozměrný volně stojící displej ve středu palubní desky a digitální přístrojový štít za volantem se zploštělou spodní částí. Korunu všemu pak nasazuje doplňkové luxusní čalounění.
Cokoliv, co jsme ovšem řekli o Škodě, lze hned několikanásobně aplikovat na Audi. Tato automobilka ostatně v rámci interiérů byla vždy lídrem trhu, a nejinak je tomu i v současnosti. Jediný problém je, že i v případě A3 je potřeba sáhnout opravdu hluboko do kapsy, aby se kabina dostala na takovou úroveň, již vidíte na snímcích. V případě Škody je pak sice rovněž nezbytné zamířit mezi příplatky, nicméně jejich pořízení vás bude stát daleko méně, ani v tomto ohledu tak oba vozy nejsou z jiných světů.
Zmínit pak ještě můžeme, že ačkoliv zvenčí vypadají siluety obou vozů velmi podobně, praktičtější je nakonec nepřekvapivě český zástupce. Jeho rozvor se natáhl na 2 649 milimetrů, zatímco u čtyř kruhů lze počítat „pouze“ s 2 637 mm. Kromě toho Scala disponuje 467litrovým zavazadelníkem, jemuž se ten 380litrový od Audi nemůže rovnat. A3 pak alespoň Škodu překonává 12,3palcovým virtuálním kokpitem (oproti 10,25palcovému).
Jak už zaznělo, Scala v tomto srovnání rozhodně netahá za kraťounký konec provazu. Rušení objednávek na Audi A3 kvůli tomu asi čekat nelze, nicméně to, že Scala působí vizuálně dynamičtěji a atraktivněji než zástupce prémiového segmentu, vůči němuž navíc nabízí i větší praktičnost, rozhodné není nezajímavé.
Nakonec tedy nezáleží až tak moc na tom, zda se rozhodnete nakupovat u Škody, u Audi či u zcela jiné značky. Nejpodstatnější na celém srovnání je fakt, že mladoboleslavská automobilka se takřka 30 let od chvíle, kdy do ní vstoupil Volkswagen, konečně dostala na světovou úroveň. A pokud v tomto duchu budou vyvedeny i její další produkty, pak má smůlu nejen konkurence z Francie, Itálie, Koreje či Japonska, ale hlavně ta koncernová.













Když v roce 1991 začal Volkswagen vstupovat do Škody, asi nikdo netušil, že o necelých třicet let později bude možné mladoboleslavskou značku bez velkých výčitek poměřovat s Audi
Bleskovky
Porsche chtělo dostat zpackaný nový Cayenne do lepšího světla srovnáním s 918, dosáhlo ale jen maximální trapnosti
včera
Range Rover si utahuje z pokusu Číňanů napodobit jeho slavnou reklamu, při kterém tak katastrofálně selhali
20.11.2025
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
18.11.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Tohle video ze Severní smyčky Nürburgringu říká o novém BMW M5 vše. A hezká podívaná to není
24.10.2025
Škoda už chce prodávat asi jen sny a iluze. Ukázala další auto, které ani nezamýšlí vyrábět, akorát przní legendu značky
24.10.2025
Jedno z posledních pořád levných větších aut v Evropě žije dál, s dieselem ho koupíte i v roce 2026
24.10.2025
Tesla šetří, na čem může. V tichosti autům sebrala i poslední zbytek klíčů a lidé nejsou šťastní
24.10.2025
Tento obyčejně vypadající, 32 let starý hatchback s víc než 140 tisíci km se prodává za 600 tisíc Kč. Není to vtip ani překlep
24.10.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.21. 16:44 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.21. 13:06 - Brus
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.21. 11:34 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.21. 11:14 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.21. 10:39 - tommas
- Další zajímavá autovidea 11.20. 09:42 - Vrooom
- Rychlodotazy 11.19. 20:51 - HOUZJ5AJ
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.19. 20:37 - M.Z.
