Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Stávka ve Fiatu kvůli přestupu Ronalda do Juventusu skončila naprostým fiaskem
16.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Odboráři se tvářili, že zaměstnance Fiatu příchod Cristiana Ronalda do klubu ovládaného majiteli automobilky velmi trápí. Realita je zjevně úplně jiná.
Sportovní svět žil v posledních týdnech vedle fotbalového mistrovství světa také přestupem Cristiana Ronalda ze španělského Realu Madrid do italského Juventusu Turín. Pozoruhodné je, že tento krok rozvířil jinak stojaté letní vody i v automobilovém světě, a to nikoliv proto, že jeden z nejlepších fotbalistů planety bude mít takto blíže do Maranella a tedy k vozům Ferrari. Větší haló způsobilo, že miliardy korun za hráče zaplatil klub ovládaný stejnou rodinou, která má pod palcem i automobilový koncern FCA. A ten v poslední dekádě dvakrát neprosperuje.
Dle odborů USB jde o zcela neetický počin, neboť zatímco dělníci od pásu nedostali již hezkých pár let přidáno, na příchod jednoho fotbalisty se vynakládají miliardy. Odboráři nejprve pohrozili stávkou, kterou záhy také vyhlásili. A to přesto, že hráče koupila jiná firma než ta, která je zaměstnává; stačilo spojení skrze rodinu Agnelliů.
Od začátku jsme tvrdili, že je to trochu od odborářů trochu nešťastné, a to nejen kvůli tomu, že Juventus Turín a koncern FCA je třeba vnímat jako dva samostatné subjekty s odděleným hospodřením. Juventus si Ronalda jistě nekupuje z plezíru, ale jako investici, která se mu má vrátit. A může se to stát. Už to, jak moc jeho přestup svět sleduje, naznačuje, že obchodní přínos jeho působení v Itálii může být pro oba subjekty velmi pozitivní.
Stávka měla probíhat v tuto dobu až do zítřejšího dne v továrně Melfi a... probíhá. Jenže ne tak úplně podle plánu. Samy odbory USB nejsou z největších, reprezentují jen menšinu zaměstnanců, i ti ale představují 1 700 dělníků. Kdyby v tuto chvíli nepracovali, chod továrny to zcela jistě ochromí, nic takového se nestalo. Protestu se totiž zúčastnilo pouhých 5 lidí. Ne 5 000 ani 500, ale prostě 5, slovy pět. Zbylých 1 695 dělníků má zjevně tentýž názor, který jsme zmínili výše. „Koupě” Ronalda není nesmysl ani pro Juventus, ani pro FCA, tak proč stávkovat, když může pomoci i jim?
K lince tedy nezamířilo pouhých 0,3 procenta lidí, kteří měli stávkovat. To je nepochybně absolutní fiasko, které mimo jiné ukazuje, že odboráři vždy nemluví za zaměstnance tak moc, jak se sami tváří...



Ronaldo ještě za Juventus nenastoupil, ale již začal vydělávat - sobě, i jiným. Není tak vlastně až tak moc překvapivé, že stávka svolaná odbory USB v továrně Melfi měla jen velmi malou účast
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 46 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 2 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
