Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Stejný muž vyhrává nové BMW M rok co rok šest let v řadě. Má už pěknou sbírku
22.11.2018 | Petr Prokopec
Ke sbírce nejlepších BMW lze přijít různými způsoby, tento je ale opravdu úchvatný. Marc Marquéz musel být šest let po sobě nejrychlejším mužem kvalifikací MotoGP, aby ji celou dostal.
Marc Marquéz je nejúspěšnějším jezdcem MotoGP posledních let. Šampionát vyhrál již pětkrát, vždy u toho přitom byl tým Repsol Honda. Jedinou výjimkou v jeho šestileté nadvládě byl rok 2015, kdy v pořadí skončil až třetí za Jorge Lorenzem a Valentinem Rossim. Nicméně i během této sezóny nakonec na jeden trůn usedl, podařilo se mu být nejlepším v rámi kvalifikací. Nejinak tomu bylo i dva roky předtím, stejně jako tři poté, a to včetně toho letošního. Díky tomu si Marquez přišel na slušnou řádku BMW.
Možná se teď divíte, co má jezdec ze stáje Honda společného s mnichovskou značkou. Ta sice motocykly též vyrábí, my se však nadále budeme bavit jen o autech, což ale má svou logiku - BMW je oficiálním sponzorem šampionátu a dodavatelem všech aut. Poskytuje jak safety car, tak zajišťuje i oficiální přepravu hostů a jezdců ve firemních SUV. Kromě toho pak automobilka ještě sponzoruje ceny BMW M Award, které jsou udíleny nejlepšímu kvalifikačnímu jezdci.
Marquez se jím letos stal již pošesté za sebou, díky čemuž mohl převzít klíčky od nového BMW M3 CS v modré metalíze Frozen Dark Blue. Automobilka vyrobila jen 1 200 exemplářů této verze, přičemž 550 jich zamířilo do Spojených států. Pětadvacetiletý Španěl tak má velké štěstí, že sedan osazený třílitrovým šestiválcem s 458 koňmi a 600 Nm točivého momentu vůbec může prohánět. Pokud zatlačí plynový pedál až pod kobereček, zvládne stovku již za 3,9 sekundy.
Sedanu bude v Marquézově sbírce dělat společnost dalších pět vozů mnichovské značky, jež vyhrál v předchozích letech. Loni to bylo kupé M4 CS, jehož pohonné ústrojí je shodné s letošní výhrou. Nechybí pak ani modrá barva, v tomto případě však jde o odstín San Marino Blue. Vůz již od výrobce dostal řadu aerodynamických vylepšení, třeba specifický karbonový difuzor či spoiler. Vyroben pak byl ve větším množství než sedan, vzniklo jich 3 000 kusů.
Rok 2016 se pro změnu nesl ve znamení BMW M2, které taktéž disponuje přeplňovanou šestiválcovou pohonnou jednotkou. Ta však produkuje „pouze“ 370 koní. Marquéz přitom u tohoto vozu sáhl po dvouspojkovém automatu, manuál nenajdeme ani v jednom z vyhraných vozů. Tedy ani v M6 Coupe a M6 Cabrio, kdy první získal v roce 2013, druhý pak v roce 2015. Sezóna 2014 byla pro změnu spojena s M4 Coupe, ovšem ve standardnějším stavu se 431 koňmi.
„Jen stěží mohu uvěřit tomu, že jsem tuto cenu vyhrál již pošesté za sebou. Před rokem jsem přislíbil, že mým hlavním cílem pro sezónu 2018 je šesté vítězství - a to se mi povedlo. Díky tomu se opravdu dmu pýchou. A už se nemůžu dočkat, až skočím za volant nového BMW M3 CS,“ uvedl během slavnostního převzetí klíčků ve španělské Valencii Marquéz. Neuvedl však již, zda stejný cíl zůstává i pro příští rok, aby tak svou sbírku obohatil o další mnichovský stroj.
Už před svým vstupem do šampionátu MotoGP byl Marquéz dvojnásobným mistrem světa. První titul získal v roce 2010 ve stopětadvacítkách, druhý o dvě léta později v kategorii Moto2. Je také držitelem celé řady rekordů, hlavně díky svému nízkému věku, je mu pořád jen 25 let. Vlastně by proto nemělo nikoho udivit, že po zisku letošního titulu v MotoGP byl vyhlášen jedním z nejlepších motocyklových závodníků všech dob, i když může mít nejlepší léta ještě před sebou...



Marc Marquéz si v roce 2013 přišel na BMW M6 Coupe...
...o rok později na M6 Cabriolet
...a o další rok později na BMW M2 Coupe
Loni sbírku obohatil o M4 CS...
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 8 hodinami1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 5 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
před 7 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
před 8 hodinamiBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
před 9 hodinamiŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva