Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Suzuki Swift a Datsun Go propadly v crash testech, mají 0 hvězd
4.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Absence airbagů a ABS znamenala nula hvězdiček ještě před nárazem. Výsledky nárazových všech testů ale zcela katastrofální nejsou.
Indická verze Maruti Suzuki Swift a Datsun Go nejsou vozy, ve kterých by člověk chtěl havarovat, lze-li soudit podle výsledků crash testů Global NCAP. Oba vozy v testu propadly, nezískaly ani jednu hvězdičku z pěti možných. Třetí testovaný vůz, Suzuki Swift pro jihoamerický trh, dostal hvězdičky tři.
Oba tyto Swifty se ale vyrábí stejně, jak je to tedy možné? Kvůli předpisům. Swift pro Jižní Ameriku totiž má standardně montované airbagy a ABS, takže jeho výsledek více odpovídá skutečným následkům nárazu. Podle Global NCAP je nutné pro pouhou kvalifikaci do nárazových testů mít na palubě ABS a airbagy, takže indický Swift a Datsun Go propadly, ještě než byly poslány proti zdi.
Je potřeba říci, že zejména v případě Datsunu Go by mu airbagy ani ABS nejspíš moc nepomohly, vůz se mačká jako krabička od sirek a podle zprávy Global NCAP by zranění řidiče a spolujezdce v případě takovéhoto nárazu v 64 km/h byla s největší pravděpodobností fatální. Podle zkoušejících při nárazu karoserie nedržela pohromadě.
V případě Swiftu to je o něco lepší, i tak ale podle Global NCAP zejména řidič moc šancí k přežití nemá. Oproti tomu jihoamerická verze, tedy s airbagy a ABS ve standardu, získala tři hvězdičky. Můžeme se ptát, kolik hvězdiček by získal indický Swift, kdyby jej pravidla nevyřadila už předem. V případě obou těchto Swiftů však Global NCAP označila strukturu karoserie za nestabilní.
Ani tři hvězdičky nejsou nic moc, zejména evropskou optikou, kde Swift získal hvězdiček pět, ale je to rozhodně lepší výsledek. Je nutno podotknout, že ani jeden z těchto vozů nemá moc společného s evropským Swiftem, který se staví v Maďarsku, nikoliv v Indii, a je strukturálně výrazně pevnější. A kromě toho v něm jsou už v základu airbagy, ABS a nově také ESP.
Zaměření těchto testů míří zejména směrem ke zvýšení povědomí o jakési pasivní bezpečnosti u zákazníků a také k tomu, aby vláda nastavila nějaká pravidla směrem k lepší bezpečnosti. To, jak vidíme v Evropě, může vést hodně daleko a nevyhnutelně to zvedne cenu automobilů. Podle nedávných zpráv o poklesu prodejů Datsunu to však vypadá, že i Indové mají zájem o lépe vybavené automobily - což v mnoha případech znamená i airbagy na palubě.
Nissan, mateřská automobilka Datsunu, na testy reagovala nicneříkajícím prohlášením, že se pravidla „neustále vyvíjejí”, že se značka bude adaptovat na nové standardy a že je také pomůže vytvářet. Maruti Suzuki sdělilo, že jeho výrobky „odpovídají platným nařízením” a že dalo zákazníkům na výběr i varianty s airbagy a ABS. Z těchto slov se dá vytušit, že indičtí zákazníci slyší spíše na nízkou cenu než na lepší pasivní bezpečnost a je to jejich volba. My takovou nemáme...


Vlevo indický Swift, vpravo Datsun Go
Datsun Go se mačká jako krabička od sirek
Suzuki Swift je na tom o něco lépe, kvůli absence airbagů ale ani tak nemá ani jedinou hvězdičku
Zdroj: NDTV Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 9 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Poslední svolávací akce konečně provalila počet skutečně prodaných Tesel Cybertruck
26.10.2025 (1)
Nové na MotoForum.cz
- Petronas Honda: Velké změny se blíží včera 16:00
- Konec Michaela Rinaldiho v MS-Superbike včera 14:51
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? včera 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? 27.10.2025
- Update Noah Dettwiler 27.10.2025
Nejnovější články
Do dražby bez rezervních cen jde sbírka aut a lodí odsouzeného podvodníka, vkus mu nejde upřít
před 7 hodinami
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
před 8 hodinami
Kia chce vyrazit proti autům jako VW Golf R s tímhle. Přejeme hodně zdaru, už vzhledem bude odrazovat
před 10 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 11 hodinami
Německé automobilky chtějí nařídit povinné dobíjení hybridů, smysl pro realitu je pořád dalece míjí
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
