Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Suzuki Swift a Datsun Go propadly v crash testech, mají 0 hvězd
4.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Absence airbagů a ABS znamenala nula hvězdiček ještě před nárazem. Výsledky nárazových všech testů ale zcela katastrofální nejsou.
Indická verze Maruti Suzuki Swift a Datsun Go nejsou vozy, ve kterých by člověk chtěl havarovat, lze-li soudit podle výsledků crash testů Global NCAP. Oba vozy v testu propadly, nezískaly ani jednu hvězdičku z pěti možných. Třetí testovaný vůz, Suzuki Swift pro jihoamerický trh, dostal hvězdičky tři.
Oba tyto Swifty se ale vyrábí stejně, jak je to tedy možné? Kvůli předpisům. Swift pro Jižní Ameriku totiž má standardně montované airbagy a ABS, takže jeho výsledek více odpovídá skutečným následkům nárazu. Podle Global NCAP je nutné pro pouhou kvalifikaci do nárazových testů mít na palubě ABS a airbagy, takže indický Swift a Datsun Go propadly, ještě než byly poslány proti zdi.
Je potřeba říci, že zejména v případě Datsunu Go by mu airbagy ani ABS nejspíš moc nepomohly, vůz se mačká jako krabička od sirek a podle zprávy Global NCAP by zranění řidiče a spolujezdce v případě takovéhoto nárazu v 64 km/h byla s největší pravděpodobností fatální. Podle zkoušejících při nárazu karoserie nedržela pohromadě.
V případě Swiftu to je o něco lepší, i tak ale podle Global NCAP zejména řidič moc šancí k přežití nemá. Oproti tomu jihoamerická verze, tedy s airbagy a ABS ve standardu, získala tři hvězdičky. Můžeme se ptát, kolik hvězdiček by získal indický Swift, kdyby jej pravidla nevyřadila už předem. V případě obou těchto Swiftů však Global NCAP označila strukturu karoserie za nestabilní.
Ani tři hvězdičky nejsou nic moc, zejména evropskou optikou, kde Swift získal hvězdiček pět, ale je to rozhodně lepší výsledek. Je nutno podotknout, že ani jeden z těchto vozů nemá moc společného s evropským Swiftem, který se staví v Maďarsku, nikoliv v Indii, a je strukturálně výrazně pevnější. A kromě toho v něm jsou už v základu airbagy, ABS a nově také ESP.
Zaměření těchto testů míří zejména směrem ke zvýšení povědomí o jakési pasivní bezpečnosti u zákazníků a také k tomu, aby vláda nastavila nějaká pravidla směrem k lepší bezpečnosti. To, jak vidíme v Evropě, může vést hodně daleko a nevyhnutelně to zvedne cenu automobilů. Podle nedávných zpráv o poklesu prodejů Datsunu to však vypadá, že i Indové mají zájem o lépe vybavené automobily - což v mnoha případech znamená i airbagy na palubě.
Nissan, mateřská automobilka Datsunu, na testy reagovala nicneříkajícím prohlášením, že se pravidla „neustále vyvíjejí”, že se značka bude adaptovat na nové standardy a že je také pomůže vytvářet. Maruti Suzuki sdělilo, že jeho výrobky „odpovídají platným nařízením” a že dalo zákazníkům na výběr i varianty s airbagy a ABS. Z těchto slov se dá vytušit, že indičtí zákazníci slyší spíše na nízkou cenu než na lepší pasivní bezpečnost a je to jejich volba. My takovou nemáme...


Vlevo indický Swift, vpravo Datsun Go
Datsun Go se mačká jako krabička od sirek
Suzuki Swift je na tom o něco lépe, kvůli absence airbagů ale ani tak nemá ani jedinou hvězdičku
Zdroj: NDTV Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
před 2 hodinami
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- MS side 2026 bez Mostu včera 17:36
- Nejméně navštívené Grand Prix 2025 včera 17:11
- Indian Sport Scout RT 2026: s uzamykatelnými kufry včera 11:10
- Marcel Schroetter pojede IDM Superbike včera 10:00
- Brno skončilo v Top-5 14.12.2025
Nejčtenější články
Elektrický Mercedes G je takový propadák, že firma musela zdvojnásobit už tak neobvyklé slevy, za nápad ho prodávat by někdo měl letět
17.11.2025
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Nový šéf promluvil o budoucnosti Renaultu. Překvapivě odporuje EU, zrušením regulací chce snížit ceny aut o víc než třetinu
17.11.2025
Ford Focus potichu skončil ve výrobě, továrnu zavřou. Firmě nestál ani za jednu ušmudlanou fotku
18.11.2025
Ceny klasických aut v poslední době prudce klesly, jen tyto modely dál rostou na hodnotě
18.11.2025
Živá témata na fóru
- Škoda Auto obecně 12.16. 15:07 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.16. 12:35 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 12.15. 22:38 - Truck Daškam
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
