Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Suzuki Swift a Datsun Go propadly v crash testech, mají 0 hvězd
4.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Absence airbagů a ABS znamenala nula hvězdiček ještě před nárazem. Výsledky nárazových všech testů ale zcela katastrofální nejsou.
Indická verze Maruti Suzuki Swift a Datsun Go nejsou vozy, ve kterých by člověk chtěl havarovat, lze-li soudit podle výsledků crash testů Global NCAP. Oba vozy v testu propadly, nezískaly ani jednu hvězdičku z pěti možných. Třetí testovaný vůz, Suzuki Swift pro jihoamerický trh, dostal hvězdičky tři.
Oba tyto Swifty se ale vyrábí stejně, jak je to tedy možné? Kvůli předpisům. Swift pro Jižní Ameriku totiž má standardně montované airbagy a ABS, takže jeho výsledek více odpovídá skutečným následkům nárazu. Podle Global NCAP je nutné pro pouhou kvalifikaci do nárazových testů mít na palubě ABS a airbagy, takže indický Swift a Datsun Go propadly, ještě než byly poslány proti zdi.
Je potřeba říci, že zejména v případě Datsunu Go by mu airbagy ani ABS nejspíš moc nepomohly, vůz se mačká jako krabička od sirek a podle zprávy Global NCAP by zranění řidiče a spolujezdce v případě takovéhoto nárazu v 64 km/h byla s největší pravděpodobností fatální. Podle zkoušejících při nárazu karoserie nedržela pohromadě.
V případě Swiftu to je o něco lepší, i tak ale podle Global NCAP zejména řidič moc šancí k přežití nemá. Oproti tomu jihoamerická verze, tedy s airbagy a ABS ve standardu, získala tři hvězdičky. Můžeme se ptát, kolik hvězdiček by získal indický Swift, kdyby jej pravidla nevyřadila už předem. V případě obou těchto Swiftů však Global NCAP označila strukturu karoserie za nestabilní.
Ani tři hvězdičky nejsou nic moc, zejména evropskou optikou, kde Swift získal hvězdiček pět, ale je to rozhodně lepší výsledek. Je nutno podotknout, že ani jeden z těchto vozů nemá moc společného s evropským Swiftem, který se staví v Maďarsku, nikoliv v Indii, a je strukturálně výrazně pevnější. A kromě toho v něm jsou už v základu airbagy, ABS a nově také ESP.
Zaměření těchto testů míří zejména směrem ke zvýšení povědomí o jakési pasivní bezpečnosti u zákazníků a také k tomu, aby vláda nastavila nějaká pravidla směrem k lepší bezpečnosti. To, jak vidíme v Evropě, může vést hodně daleko a nevyhnutelně to zvedne cenu automobilů. Podle nedávných zpráv o poklesu prodejů Datsunu to však vypadá, že i Indové mají zájem o lépe vybavené automobily - což v mnoha případech znamená i airbagy na palubě.
Nissan, mateřská automobilka Datsunu, na testy reagovala nicneříkajícím prohlášením, že se pravidla „neustále vyvíjejí”, že se značka bude adaptovat na nové standardy a že je také pomůže vytvářet. Maruti Suzuki sdělilo, že jeho výrobky „odpovídají platným nařízením” a že dalo zákazníkům na výběr i varianty s airbagy a ABS. Z těchto slov se dá vytušit, že indičtí zákazníci slyší spíše na nízkou cenu než na lepší pasivní bezpečnost a je to jejich volba. My takovou nemáme...


Vlevo indický Swift, vpravo Datsun Go
Datsun Go se mačká jako krabička od sirek
Suzuki Swift je na tom o něco lépe, kvůli absence airbagů ale ani tak nemá ani jedinou hvězdičku
Zdroj: NDTV Auto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
před 5 hodinamiNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025
Nejčtenější články
Volvo vsadilo na špatného koně a musí propouštět, v některých částech firmy dostane padáka každý šestý člověk
27.5.2025Srovnejte si nový Nissan Micra s Renaultem, ze kterého vychází. Japonci to s ním zmastili hned dvakrát
27.5.2025Levná nová auta stále existují, na tohoto sympaticky střiženého soupeře Škody Fabia stačí jen 177 tisíc Kč
27.5.2025Mezi 30 nejprodávanějších aut v Evropě se letos nedostal ani jeden elektromobil, ani jeden. A i dál se dějí zajímavé věci
27.5.2025VW unikla podoba ostré verze auta, které i s velikostí překonávající Octavii stojí 465 tisíc Kč. Takhle zkusí odvrátit svůj úpadek
27.5.2025
Živá témata na fóru
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 09:05 - Vrooom
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.26. 15:37 - Truck Daškam
- S větrem ve vlasech.... 06.26. 14:22 - pavproch
- Kabelový svazek motoru Octavia I 1,8T 06.26. 12:55 - abernas
- kola e89+Tiguan+Scout 06.26. 11:04 - pavproch
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 18:25 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom