Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Švédové rozřízli staré Volvo na dvě poloviny a pak se s jednou zkusili rozjet
4.8.2019 | Petr Miler
Říká se, že stará Volva vydrží všechno. Vydrží toho ale skutečně tolik, aby byla s to jezdit, pokud jich půlka chybí? Podívejte se na výsledek jednoho švédského experimentu.
Na podobné bláznivé pokusy jsme zvyklí z Ruska, i zdánlivě serioznější Švédové ale evidentně mohou být dostatečně ujetí na to, aby se do takových věcí pustili. Nakonec, ochota jednoho z nich před kamerou olizovat měrku oleje či hovořit o fyzické lásce k pneumatikám o něčem nasvědčuje.
Duševní zdraví autorů ale nechme stranou, nás více zaujalo, co provedli. Vzali starší model Volva s cílem rozříznou jej vejpůl a zkusit s ním dál jezdit. Může vám to přijít absurdní, ale nezapomínejme, že tohle je auto s koncepcí „vše vpředu”. A když se říká vše, myšleno je opravdu téměř vše - motor, převodovka, pohon kol, komponenty potřebné k brzdění, chlazení, topení, zkrátka díly nutné ke všem důležitým činnostem vozu se nachází v přední polovině vozu, zadek se pouze veze.
Jsou tu drobné výjimky jako výfuk nebo elektrická či brzdová soustava, kterými je třeba se zaobírat, pakliže byste chtěli na cestu vyrazit pouze s nezbytnou přídí, ale jsou to vážně celkem drobnosti - brzdový a elektrický okruh stačí rozumně „uzavřít” a výfuk můžete nechat hlučně vyvedený před zadními tlumiči. A nebo jej vyvést horem, jak nakonec učinili švédští šílenci.
Jinak se s tím ale opravdu nepárali a zadek auta ani dokonale neodřízli, takže dokončení separace muselo proběhnout... odjezdem přídě. A ten byl vážně velkolepý, stejně jako další ježdění s vozem. Prostřední část tedy musela být postupně podložena dřevem a následně i zakončena gumou, aby se zbytek karoserie příliš nezahříval třením a neobtěžoval okolí hlukem a jiskřením. Tím ale nezbytné úpravy skončily a z Volva se stal překvapivě použitelný a ne až tak překvapivě zábavný čertík v krabičce s pohonem všech kol, v tomto případě tedy všech dvou kol.
Aby byl pokus úplný, vyrazili dotyční s pojízdným torzem k McDonaldu a sledovali reakce okolí. Naštěstí se ke sledujícím nepřidali policisté, kteří by pro jízdu takovým strojem patrně neměli pochopení, což nakonec dokázala i pozdější (dobrovolná) návštěva STK. Technik se vozu věnoval se vší vážností a nepřekvapivě zjistil řadu nesrovnalostí. Už to, že světla svítí do nebes a nikoli na silnici, by k neprodloužení schválení pro běžný provoz jistě stačilo. A tak závěrem kontroly nemohlo být nic jiného než nálepka s nápisem „körförbud”, tedy zákaz další jízdy. Pak už byl prostor jen na ježdění mimo veřejné silnice...
Tak či onak pokus ukazuje, že stará Volva jsou skutečně odolná auta. I přes zmíněnou koncepci by si jistě každý vůz takové zacházení líbit nenechal. Až se vás tedy někdo bude ptát, jak dlouho si ještě necháte vaše staré Volvo, můžete s odkazem na tento experiment dodat, že ještě hodně dlouho - i půlka jej očividně bude stačit na to, aby vás odvezlo, kam potřebujete a vy máte jistě ještě celé...
Bláznivý pokus Švédů mimo jiné ukázal, jak odolná stará Volva jsou
Zdroj: @Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 5 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 7 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 8 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
před 10 hodinami - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva