Reklama

Takové slevy na auta dnes Němci nabízí kvůli dieselové krizi. Ani 250 tisíc není problém

Většina automobilek dnes v Německu trpí velkým zájmu zákazníků o naftové vozy, a tak se snaží prodeje podpořit stůj co stůj. Slevy jsou ohromné a k dispozici jsou i pro Čechy či Slováky.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Takové slevy na auta dnes Němci nabízí kvůli dieselové krizi. Ani 250 tisíc není problém

22.6.2018 | Petr Prokopec

Většina automobilek dnes v Německu trpí velkým zájmu zákazníků o naftové vozy, a tak se snaží prodeje podpořit stůj co stůj. Slevy jsou ohromné a k dispozici jsou i pro Čechy či Slováky.

Prakticky již od února, kdy padlo přelomové rozhodnutí německého spolkového soudu umožňující městům zakázat vjezd starších dieselových vozů do některých svých částí, mluvíme o pádu „naftožroutů“. Ten sice odstartoval již o dva roky dříve po provalení se podvodu Volkswagenu, přinejmenším v Německu to ale byl až onen verdikt, který odstartoval masivní vlnu nezájmu o ně. Němci mají obavy hlavně z nejisté budoucnosti, neboť nikde není psáno, že motory vyhovující normám Euro 6 budou za pár let považovány za stejně „čisté“ jako nyní.

To vše vede k obrovskému poklesu zájmu o diesely, benzinové motory dnes ovládají zhruba dvě třetiny trhu. Samozřejmě došlo i k nárůstu registrací hybridních a elektrických aut, nicméně i přes nemalé politické snahy prodeje zůstávají v řádu několika málo procent. Němce dokonce neláká ani vládní dotace, daný program tedy nejspíše v příštím roce skončí s nevyčerpaným kontem.

Raději ale nepředjímejme, místo toho se vrátíme zpět k dieselům, které automobilky nepřestaly vyrábět ani plánovat jejich budoucí produkci, a tak se jich nyní musí nějak zbavit. Na německém trhu jsou tak nabízeny se vskutku velkými slevami, jež mohou dosáhnout částky až 10 000 Eur (cca 257 400 Kč). Všeobecně přitom platí, že v podstatě zákazníkovi stačí přivézt jakýkoli starší vůz na protiúčet či k sešrotování, koupit u vybrané značky nový model a sleva je na světě. Tedy alespoň teoreticky.

Jak asi očekáváte, praxe je trochu složitější. Každá automobilka nabízí jiné slevy a jiná pravidla pro jejich uplatnění, u některých značek tak navíc nelze pořídit každý model. Proto si nyní upřesníme, kolik u kterého výrobce lze ušetřit a pro jaké modely. Značky jsme v přehledu seřadili abecedně - některé z nich slevu podmiňují jen koupí nového dieselu, jiné pro změnu levněji nabízejí pouze hybridní modely ve snaze se svézt na aktuálních náladách. Že ze hry jsou obvykle všechny sportovní deriváty, ale to snad ani nemusíme dodávat...

Audi

U čtyř kruhů lze dostat slevu 3 000 až 10 000 Eur (77 200 až 257 400 Kč), ovšem pouze za předpokladu, že svůj starší dieselový vůz necháte sešrotovat. Navíc je zapotřebí, abyste jej vlastnili minimálně půl roku, to aby bylo zabráněno spekulacím. Zároveň musíte na oplátku sáhnout po novém dieselu, mimo akci jsou postavené veškeré varianty RS i supersportovní Audi R8.

BMW

V případě mnichovské automobilky činí sleva 2 000 Eur (51 500 Kč) na nové vozy, respektive 1 500 Eur (38 600 Kč) na certifikované ojetiny. Je přitom třeba, aby auto, které jste nechali sešrotovat nebo dáváte na protiúčet, bylo ve vašem vlastnictví alespoň 12 měsíců. A u nových aut jejich udávané emise nesmí překročit 130 g/km.

Ford

U modrého oválu je podmínkou sešrotování auta, jehož majitelem jste byli minimálně půl roku. Kromě toho nemůžete vybírat z celého portfolia, z programu jsou vyřazeny modely Mustang a Focus RS. Další omezení už uváděna nejsou, sleva má výši 1 500 až 8 000 Eur (36 800 až 205 900 Kč).

Hyundai

Korejská automobilka zatím na vlně slev zrovna nejede, v nabídce je u ní aktuálně jen jediný zlevněný vůz, Hyundai Ioniq Hybrid, u kterého lze ušetřit až 4 000 Eur (103 tisíc korun). Zvláštní podmínky pro získání této slevy stanoveny nebyly, takže je to pořád lepší než u Fiatu či Nissanu, kde zatím mají zákazníci zcela smůlu.

Kia

Zatímco u Hyundai je v rámci slev takřka pusto, sesterská značka nabízí své vozy levněji o 1 000 až 10 000 Eur (25 800 až 257 400 Kč). Pro zisk bonusu je u vozů plnících normy EU1 až EU3 nutné sešrotování, auta kategorie EU4 lze přivézt na protiúčet. A co je podstatné, sleva nikterak neovlivňuje nadstandardní sedmiletou záruku.

Mazda

Japonská automobilka je tom obdobně jako ta korejská, i zde je potřeba alespoň šestiměsíční vlastnictví a sešrotování (EU1-3) či auto na protiúčet (EU4). Poté však získáte slevu 3 200 až 6 000 Eur (82 400 až 154 400 Kč), v případě koupě Mazdy 6 modelového roku 2017 pak dokonce i dalších 1 500 Eur (38 600 Kč). MX-5 ale bohužel do programu nepatří.

Mercedes-Benz

Také zde platí stejné schéma. Pokud chcete slevu, je u aut plnících emisní normy EU1 a EU3 vyžadováno sešrotování. Vozy dle normy EU4 lze přivézt na protiúčet. Vlastnit je přitom musíte alespoň půl roku. Poté ale získáte slevu 2 000 Eur (51 500 Kč) na nový Mercedes a 1 500 Eur (38 600 Kč) na ojetý, případě 1 000 Eur (25 800 Kč) na nový Smart.

Opel

U Opelu je politika relativně jednoduchá a nadmíru transparentní. Na jedné straně auto, které jste vlastnili alespoň šest měsíců, sešrotujete, na druhé pak můžete zažádat o slevu 3 500 až 7 000 Eur (95 100 až 180 200 Kč) u jakéhokoliv modelu. Omezení platí pouze u úrovně výbavy Business a nevztahuje se na ojetiny.

Renault

Francouzská automobilka vyžaduje vozy na protiúčet, vlastnit je navíc musíte alespoň šest měsíců. Poté však lze počítat se slevou pohybující se v rozmezí 2 000 až 7 000 Eur (51 500 až 180 200 Kč). Neplatí to pouze v případě elektromobilu Zoe, v jehož případě ale lze dosáhnout na vládní dotaci ve výši 5 000 Eur (128 700 Kč).

Seat

Také nabídka španělské značky je do značné míry omezená, mimo program je Ibiza a Ateca. Na druhou stranu však můžete se slevou v rozmezí 3 000 až 8 000 Eur (77 200 až 205 900 Kč) počítat i u užitkových či obytných vozů. Zapotřebí přitom je, abyste nechali sešrotovat své staré auto, jehož majiteli jste byli alespoň půl roku.

Škoda

I česká značka je v Německu k mání levněji, nicméně slevy neplatí při koupi modelů Citigo, Kodiaq a Karoq. Zároveň je třeba, abyste nechali svůj starý vůz, který na vás byl napsaný alespoň půl roku, sešrotovat. Poté ovšem bude finální účet snížen o 3 500 až 7 500 Eur (95 100 až 193 000 Kč). Škoda přitom stejně jako Ford či VW garantuje, že zákaz vjezdu se vás v budoucnu týkat nebude.

Toyota

Japonci již nějaký ten pátek mluví o konci dieselů ve své nabídce. Nepřekvapí proto, že se příliš nechtějí začlenit ani do slevového programu a „producenty sazí“ ještě vykupovat. Proto vyrukovali nikoliv se slevou, ale s prémií 3 000 až 6 150 Eur (77 200 až 158 300 Kč), jíž lze uplatnit při koupi jakéhokoliv hybridního modelu. Na protiúčet přitom nic vozit nemusíte.

Volkswagen

I další koncernová značka nabízí se slevu v rozmezí 3 000 až 10 000 Eur (77 200 až 257 400 Kč). Získat ji můžete poté, co svůj starý vůz, který jste vlastnili alespoň šest měsíců, necháte sešrotovat. Zároveň si musíte na oplátku kupovat auto plnící emisní normu EU6. A pokud chcete levněji T-Roc, máte smůlu, do programu nespadá.

Takové slevy na auta dnes Němci nabízí kvůli dieselové krizi. Ani 250 tisíc není problém - 1 - Skoda Citigo 2017 facelift prvni 01Takové slevy na auta dnes Němci nabízí kvůli dieselové krizi. Ani 250 tisíc není problém - 2 - Skoda Citigo 2017 facelift prvni 02Takové slevy na auta dnes Němci nabízí kvůli dieselové krizi. Ani 250 tisíc není problém - 3 - Skoda Citigo 2017 facelift prvni 12Takové slevy na auta dnes Němci nabízí kvůli dieselové krizi. Ani 250 tisíc není problém - 4 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 07Takové slevy na auta dnes Němci nabízí kvůli dieselové krizi. Ani 250 tisíc není problém - 5 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 11Takové slevy na auta dnes Němci nabízí kvůli dieselové krizi. Ani 250 tisíc není problém - 6 - Skoda Kodiaq 2 0 TDI 4x4 test prvni 46Takové slevy na auta dnes Němci nabízí kvůli dieselové krizi. Ani 250 tisíc není problém - 7 - Skoda Karoq oficialni prvni 21Takové slevy na auta dnes Němci nabízí kvůli dieselové krizi. Ani 250 tisíc není problém - 8 - Skoda Karoq oficialni prvni 27Takové slevy na auta dnes Němci nabízí kvůli dieselové krizi. Ani 250 tisíc není problém - 9 - Skoda Karoq oficialni prvni 36
Slevami na koupi nového vozu se v Německu ohání kdekdo, každá značka však má jiné mantinely. Taková Škoda kupříkladu z programu vyjmula modely Citigo, Kodiaq a Karoq. V posledních dvu případech je důvod jasný, nezvládá je vyrábět ani bez slev

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše