Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Takovou věc si teď lidé musí lepit na auta v Číně. Důvod je absurdní, realita varovná
17.6.2018 | Petr Prokopec
Dokážete si představit, že by někdo měl dokonalý přehled o tom, kde se vyskytuje kterékoli z aut? Přesně toho chtějí docílit komunisté v Číně.
Ještě před pár lety se na Čínu díval kde kdo s velkým despektem. Auta tamní provenience více než čím jiným oplývala zápachem a nekvalitou, vše pak rámoval design okopírovaný od zavedených značek. Mimo to lze zmínit komunistický režim či všudypřítomný smog, tedy v podstatě nic, co by kohokoliv mohlo lákat. Jenže vláda se rozhodla trochu uvolnit mantinely, díky čemuž vznikl největší trh světa. Není tak divu, že Číně leze každý, no, vy víte kam. A zároveň se jí nechává v lecčem inspirovat.
Snad nejvíce je čínský vliv vidět na elektromobilitě, byť tamní značky používají poněkud zastaralou technologii. Vláda je však podporuje k expanzivním krokům, stejně jako pobízí občany ke koupi takových vozů. A kde je v podstatě nucená poptávka, tam musí dorazit i nabídka. Pokud tedy zahraniční automobilky chtějí zabodovat, nemají jinou možnost, než přistoupit na pravidla hry a zamířit rovněž elektrickou cestou.
Nyní Číňané začínají prosazovat další technologii budoucnosti, v tomto případě však doufáme, že se Evropa nenakazí. Řeč totiž není o elektrifikaci nebo autonomních systémech, nýbrž o identifikačních čipech operujících na radiové frekvenci. Ty by měly být už od letošního roku připevňovány na čelní okna aut, prý kvůli zlepšení průchodnosti silnic. Čínské komunikace jsou totiž často neprostupně ucpané a zácpy mnohdy nejsou hodinové, ale denní. Vláda tedy říká, že když bude mít přehled o pohybu aut, snáze tyto komplikace vyřeší.
Dle expertů je ovšem toto vysvětlení vlády na vodě. Automobily kvůli zácpě by totiž postačilo monitorovat za pomocí senzorů rozmístěných podél silnic zcela anonymně, nikoli sledovat každý krok jednoho konkrétního vozu. Zapotřebí rozhodně není evidence registračních značek, s níž je instalace čipů logicky spojena. Vedení země by tak rázem mělo naprostý přehled o pohybu každého svého občana vlastnícího auto. Tedy brzy skoro každého.
Podle dosavadních informací má být pro letošek čipování dobrovolné a týkat se bude jen nově prodaných aut. Od příštího roku je ale dostanou všechny čerstvě registrované vozy povinně, ať už nové nebo ojeté, později by si pak musel čip nalepit za sklo úplně každý. Pokud se to skutečně stane, Čína bude disponovat největší monitorovací sítí na světě, se kterou hodlá propojit dokonce technologii rozpoznávaní obličejů nebo dopravní kamery a monitoring pohybu lidí na internetu.
Lze pak jen dodat, že čipy musí být domácí výroby, nejspíše proto, aby bylo zabráněno jakémukoliv zneužití citlivých dat zvenčí. Vláda se pak sice dušuje, že veškeré informace budou zabezpečeny, nicméně hackerský útok je v tomto případě asi to poslední, čeho se bát. Hrozbou je spíše samotné očipování a s ním spojená ztráta osobní svobody ve prospěch země, která v minulosti neváhala i zabít ty, kteří měli trochu jiný pohled na její další směřování...
Čína hodlá monitorovat pohyb občanů v autech, vše přitom maskuje snahou o redukci dopravních kolon. Je to absurdní, tady jde o moc
Zdroj: The Wall Street Journal
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před hodinou - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 2 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 4 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 5 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- VZKAZY 04.26. 14:48 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23