Reklama

Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km

Nic neprověří kvalitu auta tak dobře, jako čas a najeté kilometry. Tato auta v současném prodeji jich najíždí úplně nejvíc, bez ohledu na typ a stáří.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km

8.11.2018 | Petr Prokopec

Nic neprověří kvalitu auta tak dobře, jako čas a najeté kilometry. Tato auta v současném prodeji jich najíždí úplně nejvíc, bez ohledu na typ a stáří.

Moderní vozy jsou ve srovnání se svými předchůdci často výkonnější, rychlejší a zároveň i úspornější a ekologičtější. Současně nabízejí daleko více bezpečnosti, komfortu či konektivity. A co je možná nejpodstatnější, dosáhnout na ně dnes může mnohem více lidí, a to nikoliv jen kvůli změně vládnoucího režimu v Česku i v dalších státech střední a východní Evropy. Změnil se totiž rovněž poměr mezi pořizovací cenou a platy, na takovou Dacii tak lidem stačí jen pět průměrných českých výplat.

Kromě mnoha těchto benefitů je ale třeba počítat rovněž s jednou zásadní stinnou stránkou, kterou je zvýšení komplexnosti aut vedoucí ke zkrácené životnosti. Zatímco tedy dříve nebylo neobvyklé, aby auta najížděla čtvrt i půl milionu kilometrů bez nutnosti výměny zásadních komponentů, dnes třeba i sám Volkswagen neoficiálně uvádí, že soudobé turbodiesely vám vydrží fungovat zhruba 200 000 km. Někteří ovšem v jejich případě mění kupříkladu turba či vysokotlaké vstřikovače již po polovičním nájezdu.

Pokud si uvědomíme, že dříve motor měl téměř ze sta procent na starosti jen pohon, zatímco dnes se musí starat také o mnohé bezpečnostní, asistenční a anti-emisní systémy, větší poruchovost vlastně nepřekvapí. Stejně jako skutečnost, že někteří raději namísto opakovaných oprav raději sáhnou po novém voze. Provázanost různých systémů totiž představuje citelný zásah do peněženky, který se nemusí vyplatit, zvláště pokud není ojedinělým, ale jen jedním z řady.

Aktuálně je proto vcelku neobvyklé najít moderní vůz, jehož majitel či majitelé by „nakroutili” přes 400 tisíc kilometrů - první majitel si jej tak dlouho nenechá a ti další jej obvykle využívají méně intenzivně, v obou případech s ohledem na výše zmíněné.

V tomto kontextu je zajímavý pohled na desítku typů ojetých vozů s nejvyššími průměrnými nájezdy na současném evropském trhu bez ohledu na jejich stáří. Postaral se o ni německý web Auto Uncle, který agreguje nabídky více než dvou tisíc evropských portálů s ojetými auty. K dispozici má tedy data více než 5,9 milionů ojetin, u nichž přistoupil ke zprůměrování kilometráže. Že to budou primárně vozy starší, je jasné už z podstaty věci - všechny mají v průměru najeto přes 400 tisíc kilometrů, což nenajedete za rok. I tak je z mixu patrné, že odolnost a ekonomická udržitelnost těch či oněch aut při životě tady hrají svou roli.

Ojetá auta s nejvyššími průměrnými nájezdy v současném prodeji dle Auto Uncle

10. Volvo 940 - 401 860 km

Začneme u jedné z posledních zadokolek švédské automobilky, která byla k mání nejen s domácími čtyřválci, ale také se šestiválcovými turbodiesely z produkce VW. Zákazníci mohli volit mezi čtyřdveřovým sedanem a pětidveřovým kombíkem, v obou případech se ovšem dočkali tradičního hranatého designu i bezpečnosti. A jak je vidno, také nemalé životnosti - přítomnost starších Volv v podobných přehledech je tradiční, třebaže tentokrát je z toho „jen” desáté místo.

Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 1 - Ojeta auta s nejvetsimi prumernymi najezdy 01Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 2 - Ojeta auta s nejvetsimi prumernymi najezdy 02Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 3 - Ojeta auta s nejvetsimi prumernymi najezdy 03

9. Toyota Land Cruiser - 404 471 km

Japonské vozy jsou svou kvalitou známé a v případě Toyoty to platí obzvláště. Land Cruiser je pak jejím nejdéle vyráběným modelem, kariéru odstartoval již v roce 1951. Jeho kvalita je od té doby natolik proslulá, že se vůz stal vyhledávaným různými vojenskými organizacemi bojujícími v nedostupných regionech, ať už jde o armádu, nebo její soky.

Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 4 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 04Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 5 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 05Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 6 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 06

8. Mercedes-Benz 230 - 406 611 km

S označením 230 je spojena celá řada modelů třícípé hvězdy, v tomto výběru se však konkrétně jedná o typ W123. Jde tedy o sedan osazený 2,3litrovým benzinovým čtyřválcem, který produkoval 109 nebo 136 koní. Verze s vyšším výkonem Mercedes vyrobil 442 tisíc kusů, většina z nich vydržela jezdit do dnešních dnů.

Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 7 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 07Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 8 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 08Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 9 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 09

7. Mercedes-Benz 300 - 417 781 km

U generace W123 ještě chvíli zůstaneme, jen se přesuneme od benzinové verze k dieselovému provedení 300D. To bylo osazeno třílitrovým pětiválcem, který bez turba dával pouze 80 koní, s přeplňováním pak výkon vyšplhal na 125 koní. Zajímavé je, že značka tímto motorem osazovala hlavně kombíky, ve Státech však i sedan či kupé.

Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 10 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 10Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 11 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 11Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 12 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 12

6. Mercedes-Benz B180 - 429 430 km

Kříženec mezi malým MPV a klasickým hatchbackem v nabídce Mercedesu figuruje již třináct let. Za tu dobu jsme tu měli dvě generace, v obou se přitom za číslicí 180 skrývala benzinová i dieselová verze. Němci mají konkrétně na mysli dvoulitrový čtyřválec CDI, jehož 109 koní bylo k dispozici do roku 2011, a to vždy jen s manuálem. V tomto přehledu je to nejnovější vůz.

Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 13 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 13Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 14 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 14Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 15 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 15

5. VW Golf II - 434 424 km

Německý bestseller byl vyroben v 6,3 milionech kusů, vůči předchůdci se dočkal větších rozměrů i vyšší hmotnosti. Podstatné ovšem bylo zlepšení anti-korozní ochrany, která sebou nesla i větší spolehlivost. Výsledkem je, že dost Golfů druhé generace jezdí dodnes, z toho pramení i vysoké průměrné nájezdy.

Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 16 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 16Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 17 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 17Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 18 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 18

4. Mercedes-Benz C 220 - 463 249 km

V roce 1993 německá automobilka přišla s vůbec první generací třídy C, která se dočkala především zaoblenějšího designu. S označením 220 pak byl spojen 2,2litrový benzinový čtyřválec či turbodiesel stejného objemu. Oba výkon posílaly dozadu, a to v případě sedanu i kombíku.

Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 19 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 19Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 20 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 20Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 21 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 21

3. VW Transporter T3 - 507 829 km

Třetí generace německé legendy dostala do vínku více centimetrů i více kil, stejně jako hranatější design. Na domácím trhu byl Transporter T-3 vyráběn v letech 1979 až 1990, v takové Africe se však montážní linky zastavily až v roce 2002. Pro Volkswagen s ním v Evropě definitivně skončila éra motorů uložených vzadu. Mezi ně spadal i pětiválec Audi.

Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 22 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 22Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 23 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 23Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 24 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 24

2. Ford Fiesta - 534 730 km

Malý hatchback modrého oválu sice nikdy neproslul jako sběratelský model, v tomto ohledu lze mluvit jen o několika málo výjimečných verzích, mezi něž patří třeba XR2. Nicméně odolné motory, menší množství elektrických systémů a levné náhradní díly nakonec vedly k neskutečné oblibě u širokých mas. Ty Fiestu kupují již od roku 1976 a jak vidno, nešetří ji.

Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 25 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 25Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 26 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 26Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 27 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 27

1. VW Beetle - 897 859 km

Jsme u vítěze, který zbytku vytrvalců odskočil s neskutečným rozdílem. Dáno je to i tím, že Beetle, Käfer nebo také Brouk odstartoval svou životní dráhu již v roce 1938. Montážní linky se poté zastavily až v roce 2003 v Mexiku, vzduchem chlazený motor vozu však byl vyráběn ještě o nějakou tu chvíli déle. Zákazníci by jej přitom kvůli robustnosti kupovali dále, s ohledem na emise však byla nakonec i jeho kariéra ukončena. Tedy v rámci oné produkce, v případě majitelů zjevně vozy i motory odvádí svou práci doposud, třebaže v Evropě už hlavně jako veteráni a sběratelské kusy.

Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 28 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 28Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 29 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 29Tato auta vydrží nejvíce ze všech. V průměru najíždí přes 400 tisíc km - 30 - 10 aut s nejvetsim najezdem AutoUncle 30

Zdroj: Auto Uncle

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše