Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tuto zázračně zachovalou Škodu Favorit s 18 tisíci km si nekupujte, je to podvrh
26.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tenhle Favorit vypadá na první pohled opravdu krásně, jenže u něj pár věcí nesedí. A když ověříte jeho historii, pravda rychle vyjde najevo.
Vzpomínáte s láskou na Škodu Favorit, se kterou jste kdysi jezdili? Napadá vás si takové auto pořídit znovu jako hračku a možná i investici? V takovém případě by bylo asi nejlepší najít exemplář s co nejnižším kilometrovým proběhem a v co nejlepším stavu, protože takový na hodnotě poroste nejlépe.
Zajímavým kandidátem může být kousek, který vidíme na snímcích. Je inzerován v Německu, prodává ho ale pražský autobazar Autovoko. Udáván je u něj nájezd necelých 18 tisíc kilometrů a svítí u něj kapitálkami napsané: „Jako nový!” s ještě asi sedmi dalšími vykřičníky. Mohla by to být vážně krásná „leštěnka” a dobrá investice - stačí ho jen postavit do suché garáže, v létě za suchého počasí občas projet a trochu ho udržovat.
Vypadá opravdu krásně i svým stavem. Interiér nejeví známky opotřebení, koberce vypadají jako nové, fotka podběhu ukazuje stav, který odpovídá autu, co předevčírem vyjelo z fabriky. I pod kapotou to vypadá, jako by tenhle Favorit by vyroben včera - cívka je jako nová a expanzní nádobka chladiče jakbysmet.
Právě tady jsme si ale začali říkat, že to už je trochu moc. Přece jen, tohle auto má 25 let na krku a skoro 18 tisíc km také není nic. Tak byly vyměněny, ale proč? Zrovna expanzní nádobka není věc, která by se porouchala, navíc jsou tu i další podezřele dobře vypadající díly. A onen podběh? I ten se zdá být na tak staré auto v příliš dobrém stavu. Nic to nemusí znamenat, ale vzbuzuje to podezření.
Zprvu jsme mysleli na nehodu, a tak jsme se znalostí VIN vozu zkusili registr Cebie, jestli, něco neukáže. Však jde o docela drahé auto, 112 tisíc korun za Favorit není málo, takže by měl být bez chybičky.
Jenže není. Žádný záznam o nehodě jsme nenašli, narazili jsme na jinou věc - velmi podezřelý vývoj stavu tachometru, jak se můžete podívat níže. Mezi říjnem 2002 a zářím 2004 auto prý ujelo přesně 31 500 km a následně mezi zářím 2004 a zářím 2006 to bylo opět přesně 73 tisíc kilometrů. V srpnu 2010 je ale stav tachometru zpátky na 14 tisících. O chvíli později 17 tisíc a pak už skoro nic.
Jistě, zapsání stavu kilometrů i řádově špatně při STK není výjimkou, ale dvakrát po sobě? V Chybný zápis vypadá jinak, bývá to jeden mnohem vyšší nebo nižší a pak se postupné zvyšování proběhu vrací do původních kolejí, dva zápisy špatně jsou podezřelé. Chyby to tedy být nemusí, najet 37 tisíc kilometrů za jediný rok samozřejmě jde i s Favoritem v 21. století.
Navíc jsou tu podezřelé nové díly a ještě jedna věc - podívali jsme se ale na web prodejce a zobrazili si nabídku jeho vozů Škoda, kterou má na Tipcars.cz. Tenhle Favorit mezi nimi není a nenacházíme ho ani na Sauto.cz. Je-li tedy inzerován jen pro Němce, je to další podezřelá věc - v Německu si kilometry přes Cebii totiž nikdo z normálních zákazníků neověří a německé registry neřeknou popel.
Pravda, pokud má tohle auto za sebou cca 120 tisíc kilometrů, vypadá opravdu hezky. Avizovaných 18 tisíc kilometrů ale najeto podle všeho nemá a s ohledem na ony nové díly bylo zřejmě po létech stání v něčem jako je „dědova garáž” chvíli intenzivněji ježděno, pak havarováno, opraveno a při tak „vhodné příležitosti” dáno i jinak do stavu, který se blíží odpovídal původnímu nájezdu.
Tohle je prostě podle všeho podvrh a i když si tím nemůžeme být na 100 procent jisti, je to příliš podezřelá nabídka, aby stála za vašich 112 tisíc Kč. Můžete-li nás přesvědčit o opaku a vysvětlit podivný vývoj kilometrového proběhu a absenci auta v českých nabídkách, jen do toho. Zatím ale nevěříme, ani trochu. Toto prostě ten stroj času, po kterém by bylo radno toužit...
Tento Favorit vypadá opravdu dobře, jenže někdy až moc
A umělému „omlazení” nasvědčuje i jeho historie
Takové vozy certifikát autenticity vážně nedostávají...
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejčtenější články
- Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024 - Zbytečný a takřka neprodejný: Klon Škody Enyaq s logem Fordu neřeší vůbec nic, přesto se začíná prodávat v Česku
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:02 - Vrooom
- Výběr Hybrid auta 04.26. 08:07 - nostromo23
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.