Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla mlží, Model S není nejprodávanějším luxusním autem Evropy. Proč?
21.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW 7 a Mercedes S prý ztrácí půdu pod nohama i na domácím hřišti a loni byli prodejně poraženi Teslou Model S. Tak by to ráda viděla Tesla, realita je jiná.
Prakticky veškerá média v posledních hodinách obletěla zpráva o fenomenálním úspěchu věčného kalifornského start-upu. Loňské prodeje Tesly Model S v Evropě totiž meziročně narostly o 30 procent na 16 132 vozů, čímž značka měla překonat i konkurenci v podobě Mercedesu třídy S a BMW řady 7. Prní jmenovaný vůz si totiž polepšil o 3 procenta na 13 359 vozů, zatímco ten druhý se dočkal 13procentního pádu na 11 735 exemplářů.
Ve Spojených státech se přitom automobilce daří ještě lépe, Model S se totiž loni vzrostl o 9 % na 28 800 aut. Tím výrazně překonal svého údajného nejbližšího rivala, jímž je Cadillac XTS. Tohoto vozu bylo prodáno 16 275 kusů, což představuje meziroční pád o nemalých 27 procent. Níže byla i třída S, jejíž registrace činily 15 888 vozů. I v tomto případě lze zaznamenat pokles, a to taktéž o citelných 16 procent.
Měli bychom tedy stejně jako Sam Hawkins sníst svůj skalp s octem a cibulí? Až tak jednoznačné to není. Je totiž třeba si uvědomit, že dané statistiky jsou stejně zavádějící jako v případě dat českého Svazu dovozců automobilů (SDA), jež pasují Škodu Octavia do střední třídy, přestože tak jako u spřízněného Volkswagenu Golf jde o vůz z nižší střední. Model S tak ve skutečnosti nekonkuruje třídě S a řadě 7, nýbrž Mercedesu třídy E a BMW 5.
Do vyššího segmentu se Tesla sama zařadila tak, že srovnala vnitřní prostory zmíněných vozů. A do toho svého započítala i velikost zavazadlového prostoru, která je nemalá - vůz zvládne pobrat až 1 795 litrů. Takhle ale vnitřní prostor nikdo z konkurentů nepočítá, například BMW by mohlo stejným způsobem do nejvyššího segmentu „vecpat” řadu 5 resp. 6 GT, také liftbacky. Ale nedělá to a oba modely ponechává ve vyšší střední třídě.
Pokud přijde řeč na venkovní rozměry, je blízkost Tesly Model S a třídy E daleko jasnější. V prvním případě tu totiž máme délku 4 976 milimetrů, ve druhém pak 4 923 mm. Třída S oproti tomu překonává pětimetrovou laťku, přičemž třeba takovému Maybachu naměříme dokonce 5,5 m. Této variantě se přitom elektrický Američan nemůže rovnat ani luxusem, ani kvalitou zpracování a ve výsledku ani cenou, i tou patří o třídu níž.
Může se samozřejmě zdát, že úspěch automobilky se snažíme snížit. Pokud bychom Model S přeřadili o segment níže na úroveň třídy E, zaostával by za Mercedesem o parník, neboť tohoto vozu se loni v Evropě prodalo 127 638 kusů. Tak tomu ovšem není, jen se snažíme uvést věci na pravou míru, což nic nemění na skutečnosti, že Tesla je čím dál tím úspěšnější.
Nelze se tedy ani ztotožnit s tvrzením Felipe Munoze, analytika společnosti JATO Dynamics. Ten v reakci na zveřejněná čísla uvedl, že daný počin je „varováním pro tradiční automobilky, jako je právě Mercedes. Ukazuje se, že sice menší, ale zároveň chytřejší značka je dokáže převálcovat i v jejich domovině.“ Není to pravda, ve třídě, kam Tesla Model S skutečně spadá, zdaleka nevládne...





















Že Tesla Model S v rámci evropských registrací loni překonala Mercedes třídy S i BMW řady 7 je fakt. Jenže jejími přímými konkurenty jsou úplně jiná auta
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Zima v zimě zas jednou překvapila všechny. Hasiči zveřejnili fotky „největší nehody, u jaké kdy zasahovali”
1.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Mercedes vyvinul elektromotor s extrémním poměrem výkonu a hmotnosti. Řeší tím ale problém, který neexistuje
včera
Toyota ukázala Corollu pro Evropu v novém. Jedinou viditelnou novinkou asi zkouší zastřít snížení výkonu
včera
Rusové už si postavili vlastní náhradu za Tatru 815, firmy dostanou první kusy zadarmo
včera
Z Hujera rebelem za 24 hodin: Šéfka GM chtěla prodávat jen elektromobily, teď brečí, že kvůli jejich nařizování málem zavřela továrny
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 12.06. 22:26 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Politický koutek 12.06. 11:54 - jerry
- Onboard videa 12.05. 22:28 - abgx1
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 12.04. 22:08 - Truck Daškam
