Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesla mlží, Model S není nejprodávanějším luxusním autem Evropy. Proč?
21.2.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
BMW 7 a Mercedes S prý ztrácí půdu pod nohama i na domácím hřišti a loni byli prodejně poraženi Teslou Model S. Tak by to ráda viděla Tesla, realita je jiná.
Prakticky veškerá média v posledních hodinách obletěla zpráva o fenomenálním úspěchu věčného kalifornského start-upu. Loňské prodeje Tesly Model S v Evropě totiž meziročně narostly o 30 procent na 16 132 vozů, čímž značka měla překonat i konkurenci v podobě Mercedesu třídy S a BMW řady 7. Prní jmenovaný vůz si totiž polepšil o 3 procenta na 13 359 vozů, zatímco ten druhý se dočkal 13procentního pádu na 11 735 exemplářů.
Ve Spojených státech se přitom automobilce daří ještě lépe, Model S se totiž loni vzrostl o 9 % na 28 800 aut. Tím výrazně překonal svého údajného nejbližšího rivala, jímž je Cadillac XTS. Tohoto vozu bylo prodáno 16 275 kusů, což představuje meziroční pád o nemalých 27 procent. Níže byla i třída S, jejíž registrace činily 15 888 vozů. I v tomto případě lze zaznamenat pokles, a to taktéž o citelných 16 procent.
Měli bychom tedy stejně jako Sam Hawkins sníst svůj skalp s octem a cibulí? Až tak jednoznačné to není. Je totiž třeba si uvědomit, že dané statistiky jsou stejně zavádějící jako v případě dat českého Svazu dovozců automobilů (SDA), jež pasují Škodu Octavia do střední třídy, přestože tak jako u spřízněného Volkswagenu Golf jde o vůz z nižší střední. Model S tak ve skutečnosti nekonkuruje třídě S a řadě 7, nýbrž Mercedesu třídy E a BMW 5.
Do vyššího segmentu se Tesla sama zařadila tak, že srovnala vnitřní prostory zmíněných vozů. A do toho svého započítala i velikost zavazadlového prostoru, která je nemalá - vůz zvládne pobrat až 1 795 litrů. Takhle ale vnitřní prostor nikdo z konkurentů nepočítá, například BMW by mohlo stejným způsobem do nejvyššího segmentu „vecpat” řadu 5 resp. 6 GT, také liftbacky. Ale nedělá to a oba modely ponechává ve vyšší střední třídě.
Pokud přijde řeč na venkovní rozměry, je blízkost Tesly Model S a třídy E daleko jasnější. V prvním případě tu totiž máme délku 4 976 milimetrů, ve druhém pak 4 923 mm. Třída S oproti tomu překonává pětimetrovou laťku, přičemž třeba takovému Maybachu naměříme dokonce 5,5 m. Této variantě se přitom elektrický Američan nemůže rovnat ani luxusem, ani kvalitou zpracování a ve výsledku ani cenou, i tou patří o třídu níž.
Může se samozřejmě zdát, že úspěch automobilky se snažíme snížit. Pokud bychom Model S přeřadili o segment níže na úroveň třídy E, zaostával by za Mercedesem o parník, neboť tohoto vozu se loni v Evropě prodalo 127 638 kusů. Tak tomu ovšem není, jen se snažíme uvést věci na pravou míru, což nic nemění na skutečnosti, že Tesla je čím dál tím úspěšnější.
Nelze se tedy ani ztotožnit s tvrzením Felipe Munoze, analytika společnosti JATO Dynamics. Ten v reakci na zveřejněná čísla uvedl, že daný počin je „varováním pro tradiční automobilky, jako je právě Mercedes. Ukazuje se, že sice menší, ale zároveň chytřejší značka je dokáže převálcovat i v jejich domovině.“ Není to pravda, ve třídě, kam Tesla Model S skutečně spadá, zdaleka nevládne...
Že Tesla Model S v rámci evropských registrací loni překonala Mercedes třídy S i BMW řady 7 je fakt. Jenže jejími přímými konkurenty jsou úplně jiná auta
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před 2 hodinami - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva