Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tesly bourají častěji a dráže než jiná auta, říká statistika. Co za tím vězí?
7.6.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Až skoro o polovinu častěji bourají lidé s Modely S a X než řidiči jiných vozů srovnatelného zaměření. Tesla s tím nesouhlasí, argumenty ale nemá.
Majitelé vozů značky Tesla bourají nadprůměrně často. Vyplývá to z analýzy HLDI, Highway Loss Data Institute, podle kterého jsou automobily Tesla v průměru o desítky procent častěji účastníky dopravní nehody. A později je opět o desítky procent dražší je opravit, na což pochopitelně reagují pojišťovny.
Právě reakce americké pojišťovna AAA-The Auto Club Group nás k těmto číslům přivádí. Podle AAA (American Automobile Association, vyslovováno "triple-A", neplést s českým autobazarem) není zbytí a pojistné pro Tesly může narůst až o 30 %. Další velké pojišťovny State Farm a Geico uvedly, že data o pojistných událostech jsou důležitým faktorem při výpočtu pojistného, ale zatím neřekly, jestli budou ceny zvedat.
AAA-The Auto Club Group si všimla anomálie právě u značky Tesla a dále hledala, jestli to je náhoda, anebo jestli jiné zdroje hovoří podobně, říká Anthony Ptasznik, hlavní pojistný matematik. „V mnohem širší množině dat z celé země jsme našli podobné vzorce, takže jsme si zvýšením sazeb jisti,” uvedl Ptasznik.
Zpráva HLDI o pojistných událostech aut modelových let 2014 - 2016, kterou AAA-The Auto Club Group podkládá své rozhodnutí, hovoří o tom, že u Tesly Model S jsou hlášeny pojistné události o 46 % častěji než je průměr všech aut. Náklady na opravu jsou oproti průměru víc než dvojnásobné. Model S je zařazen v kategorii luxusních aut vyšší třídy vedle Audi A6 a RS7, Volva S80 a XC70 a Mercedesu třídy E. V této kategorii jsou pojistné události hlášeny o 13 % častěji než je průměr všech aut, opravy stojí o 50 % více. Model S tedy vyčnívá nejen nad celkovým průměrem, ale i nad svou kategorií.
V případě Modelu X, který je v kategorii velkých luxusních SUV, vidíme hlášení pojistných událostí o 41 % častěji a opravy stojí o 89 % víc, než je průměr všech aut. Tato kategorie má hlášení pojistných událostí stejné jako je průměr všech aut a cena oprav je o 43 % větší. Kromě Modelu X tu je např. Mercedes třídy GL, Range Rover, Cadillac Escalade nebo Porsche Cayenne.
Data nezávislého institutu se zdají být jasná, automobilka ale nesouhlasí. „Tyto analýzy mají vážné chyby a nereflektují realitu. Mimo jiné, srovnávají Modely S a X s auty, která nejsou ani vzdáleně porovnatelná, jako např. nějaký kombík Volvo,” uvedla firma v prohlášení pro Automotive News. Model S prý podle NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) vykazuje nejnižší riziko zranění.
Kdyby byly modely značky Tesla srovnávány s adekvátními auty, nevyčnívaly by, zní také z úst Tesly. Pro Model X ovšem přímou konkurencí skutečně jsou vozy jako Audi Q7, Range Rover nebo Porsche Cayenne, a s nimi je také Model X u HLDI srovnáván. V případě Modelu S si nedovedeme představit lepší konkurenty než Audi S7 a RS7, BMW řad 5 a 6 včetně verzí M, Jaguar XF a Mercedesy tříd CLS a E.
Konkrétní hodnoty indexu rizika nehody jsou zatím veřejně dostupné jen pro modelové roky 2013 - 2015 a u Tesly Model S vidíme 324 pro zadokolku a 333 pro verzi D. Pro srovnání, Mercedes CLS má hodnotu rizika nehody 227, resp. 221 u verze 4Matic, u BMW M5 je to ale například už 284. Pokud tedy vezmeme v úvahu silnější verze jako M5 či Audi S7 a RS7, není Tesla o tolik jinde, ale i Model S se prodává ve skromnějších specifikacích než P100D . A HLDI verze Tesly nerozlišuje jako specifické modely.
Proč jsou ceny oprav poškozených Tesel vyšší, není třeba dlouze vymýšlet, proč ale jejich řidiči bourají častěji, je otázkou. Možností je řada, od slepé víry v Autopilot, přes horší jízdní vlastnosti či ovladatelnost až po specifickou klientelu za volantem. Jasnější vodítka k jakémukoli konkrétnímu závěru tady chybí - pokud nějaká máte nebo jste alespoň o nějaké teorii přesvědčeni, podělte se o ni s námi v diskuzi...
Tesla Model S se účastníkem nehod stává citelně častěji než jiná srovnatelná auta
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024 - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Mistr světa Bagnaia tvrdí muziku v Jerezu včera 16:23
- Pátek v Jerezu - Moto2: 1. Roberts, 13. Salač včera 15:49
- Úvod v Jerezu: Na čele bratři Marquezové, 7. Pedrosa včera 11:30
- Nová pravidla MotoGP od sezóny 2027 včera 10:42
- Pre Jerez 25.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 10 hodinami - Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
včera - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
včera - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
včera - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 22:10 - jerry
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz