To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou

Toto není žádný domácí tuning, ale kříženec B6 a B10 s výkonem 400 koní postavený přímo Alpinou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou

18.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Toto není žádný domácí tuning, ale kříženec B6 a B10 s výkonem 400 koní postavený přímo Alpinou.

Ikonu, kterou BMW M3 E30 bezesporu je, asi netřeba představovat. Co však možná tak známo být nemusí, je, že firma Alpina měla vlastní verzi M3 E30, která byla silnější a dnes je vzácnější. Jmenovala se B6 3,5 S a měla 254 koní a 320 Nm z řadového šestiválce o objemu 3,5 litru. Jeden takový stroj je verzi B6 3,5 byl na prodej nedávno.

Jeho šestiválec byl tedy atmosféricky plněný, jenže v autě, na které se díváme nyní, najdeme dvě turbodmychadla. Výkon tedy poskočil na 400 koní, což je na řadu 3 E30 skutečně extrémní porce. A také to není ledajaký tuning, kdy někdo nevěděl, s čím má tu čest, nýbrž výtvor kompletně zrekonstruovaný samotnou Alpinou.

Podle dostupných údajů je tento stroj pod svým skromnějším šatem v podstatě Alpinou B10 Bi-Turbo, tedy modelu postaveného na BMW řady 5 generace E34, který měla pod kapotou 360 koní. Tato technika byla dále posílena a spolu s klimatizací, některou elektronikou nebo např. tempomatem namontována do B6 3,5 S. Vedle toho je tu spousta dalších věcí nová a lehce upravená, nebo nová a sériová - zmiňme např. kompletně elektrická kožená sedadla Alpina-Recaro, tempomat nebo osvětlení. Brzdy mají vpředu čtyřpístkové třmeny a stojí za nimi Brembo.

K tomu je tu diferenciál s 25% svorností, který má stálý převodový poměr 2,79:1 a lepší chlazení oleje. K mání je také originální diferenciál z M3 E30 s poměrem 3,15:1 a stejnou svorností. Také podvozkové komponenty jsou prý všechny nové a výfuk je nerezový, dělaný na míru a s originálními koncovkami, je však údajně také možné dostat koncovky z oné B10 Bi-Turbo.

Výsledek je pozoruhodný a stál by za to se na něj jen dívat. Jenže tento kříženec, který ale bude na silnici jistě víc než schopný, je v současnosti na prodej v Německu, pouhých 6 500 km po kompletní renovaci. Cena stroje je kulatých 100 tisíc Eur, tedy asi 2,74 milionu korun. Je to spousta peněz, možná až příliš, ale máme před sebou zřejmě jediný takový kousek, který kdy opustil brány Alpiny. Prodejce uvádí, že vůz je „jen pro znalce, nadšence a sběratele”, s čímž lze jedině souhlasit. Jakkoli by někteří možná více ocenili „obyčejnou” B6 3,5 S...


To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 1 - alpina b6 35s biturbo 01To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 2 - alpina b6 35s biturbo 02To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 3 - alpina b6 35s biturbo 03To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 4 - alpina b6 35s biturbo 04To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 5 - alpina b6 35s biturbo 05To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 6 - alpina b6 35s biturbo 06To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 7 - alpina b6 35s biturbo 07To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 8 - alpina b6 35s biturbo 08To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 9 - alpina b6 35s biturbo 09To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 10 - alpina b6 35s biturbo 10To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 11 - alpina b6 35s biturbo 11To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 12 - alpina b6 35s biturbo 12To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 13 - alpina b6 35s biturbo 13To není tuzing, to je Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo s šíleným výkonem i cenou - 14 - alpina b6 35s biturbo 14
Alpina B6 3,5 S Bi-Turbo je zajímavá stavba a bude to schopný vůz, jen je možná 2 a 3/4 milionu trochu vysoká cena

Zdroj: Mobile.de

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.