Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle auto najelo za 27 let 247 tisíc km. Přesto se prodává za 2,5 milionu korun
6.10.2018 | Petr Prokopec
Kdo říká, že musíte zavřít zánovní auto do garáže, abyste na něm o mnoho let později vydělali? Tohle jezdilo a nevypadá zrovna jako zánovní vůz, přesto se prodává draho.
Ceny klasických vozů v poslední době šplhají strmě nahoru. Na aukcích padají absolutní rekordy, mimo dražební síně se prodávají auta skoro i za dvě miliardy korun. A jakkoliv se ještě pár let zpět spekulovalo o tom, že jsme dosáhli stropu a nyní dojde ke kýženému obratu, realitou se stal pravý opak. Z postarších aut se jednoduše stalo investiční zboží a to již z podstaty věci soustavně získává na hodnotě.
Důkazem nade vše může být toto BMW M3 Sport Evolution generace E30 z roku 1991, které jde za dva týdny do aukce. Síň Silverstone Auctions odhaduje, že majitele by vůz mohl změnit až za 90 tisíc liber (cca 2,57 milionu korun). To sice vedle výše zmíněných miliard není až tak drastický zásah do peněženky, nicméně na druhou stranu je třeba počítat se vskutku enormním nájezdem 247 tisíc kilometrů.
Z této porce přitom více než polovinu najel jistý Charlie Whiting. Či spíše ten Charlie Whiting, známý ředitel závodů Formule 1. Vůz převzal na počátku roku 1991, kdy na tachometru svítilo pouhých 115 kilometrů. Když M3 o pět let později měnilo majitele, jeho nájezd již činil 126 tisíc km. Za tu dobu pravidelně dvakrát ročně mířilo k technikům do autorizovaného servisu.
Zajímavé přitom je, že když vůz v roce 1999 měnil vlastníka znovu, měl najeto již 195 405 km. Rozhodně tedy nešlo o častého návštěvníka garáží, místo toho bylo kupé konstantně využíváno. Ani tehdy z toho ale nebyl problém, který by nějak výrazně ovlivnil cenu - ta totiž činila 11 495 liber, což by dle míry inflace dnes v přepočtu činilo nějakých 570 tisíc korun. Nešlo tedy o nic zanedbatelného.
Zatímco však nájezd od té doby vzrostl o pouhou čtvrtinu, hodnota vozu se navýšila takřka devítinásobně. Stojí za tím i skutečnost, že v roce 2014 došlo na velký servis, jenž se týkal hlavně antikorozní ochrany. Loni pak dorazil nový výfuk, nového majitele tedy nemají čekat žádné investice. A dle prodávajícího je tento exemplář asi jediným, který skutečně slouží záměru svých tvůrců.
Tím bylo postavení naprostého evolučního vrcholu generace E30. M3 Sport proto vzniklo pouze v 600 exemplářích, což má právě na současnou hodnotu velký vliv. Majitelé přitom původně mohli volit pouze mezi černou a červenou barvou, jež doplnily specifické přední i zadní brzdy nebo pětistupňová manuální převodovka Getrag se samosvorným diferenciálem.
Oproti základnímu BMW M3 provedla automobilka také zásahy pod kapotou, kde sice i nadále trůnil řadový čtyřválec, jeho objem však vzrostl z 2,3 na 2,5 litru. Na zadní kola tedy mířilo 238 koní, díky čemuž bylo možné počítat se zrychlením na stovku za 6,1 sekundy a nejvyšší rychlostí 249 km/h. To je přitom jízdní dynamika, s jakou dokážete vyškolit i řadu mnohem modernějších hot hatchů.
Pokud tedy máte k dispozici potřebnou sumu, koupi zvažte. I když je vůz nabízený ve Velké Británii, volant je vlevo, jako u všech Sport Evolutionů. Prodělat tady skoro nelze - je velmi pravděpodobné, že i když budete s tímto BMW jezdit den co den, jeho hodnota nadále rychle poroste. Jen se musíte připravit také na nemalé provozní náklady, třeba jen onen výfuk totiž vyšel na 3 000 GBP (85 800 Kč)...














Tohle je asi nejvíce jeté BMW M3 Sport Evolution E30 na světě, levné přesto zdaleka není
Zdroj: Silverstone Auctions
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Poslední BMW 3 s šestiválcem bez turba a manuálem je k mání nejeté po 1. majiteli, o skoro dokonalou specifikaci se fandové poperou
9.10.2025
Nový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
9.10.2025
Jaguar Land Rover ani po pěti týdnech od zavření všech továren naplno nerozjel výrobu, známky života ale už vykazuje
9.10.2025
Britové si mohou gratulovat, svými nesmyslnými tlaky mohutně vhání kupce aut i peníze do rukou Číňanů
9.10.2025
Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
