Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle Ferrari utrpělo totální škodu. I když mu není skoro nic a ujelo jen 431 km
7.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Pod pojmem „totální škoda” si běžně představíme auto s četnými poškozeními za hranicí opravitelnosti. Svět superaut je ale trochu jiný.
Totálně zničené auto je z pohledu běžného smrtelníka vůz těžce poškozený při nehodě, který už se ani nedá opravit. Pro likvidátora pojišťovny jde ale o auto, které utrpělo škodu za hranicí ekonomického smyslu její opravitelnosti. Dost často se tyto dva pohledy překrývají, neboť právě vážné a obtížně opravitelné poškození bývá drahé, nemusí tomu tak ale být.
I když selský rozum velí, že z hlediska pojišťovny má smysl opravovat jakoukoli škodu až do výše aktuální hodnoty vozu, protože tu případně bude muset pojištěnému uhradit, není to tak úplně pravda. Pojišťovna jednak prodá použitelné zbytky vozu, což mohou být dost drahé díly, navíc předem nikdo není schopen dokonale odhadnout, kolik bude oprava stát - v jejím průběhu se mohou objevit další vážná poškození a účet ze servisu může přijít pojišťovnu dráže než auto prostě odepsat.
Tyto instituce tak v posledních letech volí raději bezpečnější postup a auto označují za totálně zničené, i když je celkem snadno opravitelné - stačí škoda na úrovni 50 % procent vozu nebo i nižší. To ale pořád znamená dost vážnou nehodu; u auta, které vám ukážeme dnes, stačila banalita.
Šedé Ferrari 488 GTB na snímích dostalo ránu hned po ujetí 431 kilometrů. Po zhlédnutí přední části automobilu následky autonehody nevypadají zle, ale takové pocity vyvolal i třícentimetrový šrám na Corvette Grand Sport, kdy auto též skončilo na odpis.
Něco podobného se muselo stát i s tímto Ferrari. Na první pohled něco pocuchalo jen přední nárazník, jinak se auto zdá být v pořádku. Jen palubní systém indikuje poruchu systému airbagů, ale jinak opravdu není vidět nic a kompletní zbytek auta stále září novotou, zbylé díly včetně interiéru jsou v pořádku.
Neznáme veškeré detaily, víme ale, že auto přejelo nějaký předmět na silnici, což poškodilo i spodní partie vozu. Podobně jako u oné Corvette to muselo způsobit zásah do strukturálních částí, což by znamenalo náročnou opravu nosných částí karoserie. U normálního auta by to pojišťovnu neodradilo, ale tady jsme u Ferrari, kde by statisíce stála už výměna onoho poškozeného nárazníku. A cokoli náročnějšího snadno může jít do milionů.
Odhadovat přesné náklady na opravu se tak pojišťovně zdálo být příliš riskantní a vše označila za totální škodu. Zbytky tohoto 488 GTB teď prodává v aukci, což může a nemusí znamenat výhodnou koupi - následné opravy se mohou a nemusí ukázat být tak komplikovanými. Cena nového vozu činila 348 896 dolarů (7,2 milionu korun), cenu „vraku” určí aukce. Kompletní riziko bude na kupujícím, pojišťovna v kolonce Primární poškození vozu uvádí: „Všechno.“ Inu, je to přece totální škoda, však se podívejte...










Nové Ferrari z roku 2018 daleko nedojelo, po 431 kilometrech mělo relativně lehkou nehodu, která ale způsobila více škody, než se může zdát
Zdroj: Copart
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
včeraFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025Srovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Karta se obrátila, Renault ve svých autech začal používat techniku, kterou jako první nasadila Dacia
před 8 hodinamiChevrolet sebral Corvette C8 jeden z jejích typických prvků a zamířil s ní k moderní tuctovosti
dnesFerrari odložilo příchod svého prvního elektrického modelu. Teď líp než kdy jindy vnímá, že ani ono automaticky neprodá cokoli, co vyrobí
dnesVýrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
dnesCadillac za 7,5 milionu nutí majitele proplazit se kufrem, pokud se mu vybije baterie. A i druhé řešení je slušná osina v zadnici
včera
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.08. 22:52 - Brus
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 17:55 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.08. 16:38 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda