Reklama

Tohle je daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji. A přitom vůbec není drahý

Pokud toužíte po velmi vzácném Phaetonu, opravdu nepotřebujete ani mnoho peněz, tento patří k těm levnějším. A je teď na prodej jen tento jediný, v překvapivě dobrém stavu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle je daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji. A přitom vůbec není drahý

6.8.2018 | Petr Miler

Pokud toužíte po velmi vzácném Phaetonu, opravdu nepotřebujete ani mnoho peněz, tento patří k těm levnějším. A je teď na prodej jen tento jediný, v překvapivě dobrém stavu.

Když člověk přemýšlí o Volkswagenu Phaeton, napadne ho minimálně osm válců, spíš ale V10 TDI nebo 6,0 W12, špičkový luxus a masivní středová konzole mezi zadními sedačkami. A samozřejmě automatická převodovka, však do luxusních aut tohoto kalibru nikdo ani manuál nenabízí.

Dnes opravdu nenabízí, ale v časech Phaetonu ještě nabízel. Tehdy zkrátka bylo obvyklé nabídnout s manuální převodovkou alespoň nějakou verzi, a tak byl Phaeton, snad aby si i vrcholný „Wagen” mohl říkat „Volks”, k mání s manuální převodovkou. Že to nebyl prodejní hit, je jasné i dnes z nabídky kusů z druhé ruky. Přesná prodejní čísla neznáme, ale je to opravdu rarita - na obřím Mobile.de s více jak 1,6 milionu nabízených aut jsou Phaetony s manuálem v nabídce přesně čtyři. Jeden má ve skutečnosti automat, další je ve skutečnosti Passat a třetí Golf. Opravdu s manuálem je tedy k mání jeden jediný.

Pod kapotou má základní benzínový motor VR6 o objemu 3,2 l, s 241 koňmi nejslabší benzín v nabídce. Je to pochopitelné, žádná jiná verze s ručním řazením k dispozici nebyla. Byla to prostě základní verze, na stovku to Phaetonu VR6 trvalo 9,4 vteřiny, což je nejhorší čas ze všech motorizací. Jako jediný benzínový model také nemusí být omezen na 250 km/h, protože na takovou rychlost se vůz rozpohybovat nedokáže.

Je tedy nasnadě, že tahle motorizace je tu za „sociální volbu”, to ji ale neubírá na trochu úchylné atraktivitě. Však si představte řídit něco jako moderní Bentley - protože Phaeton V6 sdílí s obdobně velkými Bentley technické základy - s ručním řazením... Absurdní, ale ve Phaetonu to možné je. A ten jediný z nabízených kusů nás zaujal i proto, že je ve velmi dobrém stavu.

Fotografie nejsou dokonalé, ale není na nich vidět žádné velké opotřebení a majitel hovoří o velmi dobrém vizuálním stavu zejména zevnitř. Také tohle auto moc nejezdilo - od února 2003, kdy bylo prvně registrováno, má najeto 164 000 km a poslední zápis v pečlivě vedené servisce se váže ke 142 000 km. Chudou výbavu přes „sociální dojem” kupodivu nemá, majitel říká, že v autě jsou všechny příplatky krom televize. Takže je tu třeba i vzduchové odpružení, majitel prostě chtěl mít manuální řazení, nejslabší motor a veškerý komfort. Neobvyklá kombinace, ale proč ne.

Motor 3,2 VR6 bude navíc dozajista spolehlivější než 5,0 V10 TDI nebo 6,0 W12 a také že kolem něj bude víc místa na servis, takže nepůjde o lákavou, ale jinak problémovou ojetinu jako jeho motoricky zajímavější bratři. Kombinovaná spotřeba je 11,4 litru na sto, což není žádná nádhera, ale na auto této třídy také nic hrozného. A manuální Phaeton bude vždycky rarita, třebaže taková, kterou se dosud asi málokdo chlubil.

Pokud tedy hledáte (pro vás) nový vůz na každý den, nechcete Fabii a radši manuál, tenhle Phaeton za rovných 10 000 Eur (cca 257 tisíc korun) by mohl stát za zvážení. Žádný další ve chvíli publikace tohoto článku na prodej v Evropě opravdu nenajdete a je tu tedy slušná šance, že jednou jako rarita bude i více ceněný, než je dnes...

Tohle je daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji. A přitom vůbec není drahý - 1 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi prodej 01Tohle je daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji. A přitom vůbec není drahý - 2 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi prodej 02Tohle je daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji. A přitom vůbec není drahý - 3 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi prodej 03Tohle je daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji. A přitom vůbec není drahý - 4 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi prodej 04Tohle je daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji. A přitom vůbec není drahý - 5 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi prodej 05Tohle je daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji. A přitom vůbec není drahý - 6 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi prodej 06Tohle je daleko nejvzácnější VW Phaeton v prodeji. A přitom vůbec není drahý - 7 - VW Phaeton 2003 nejvzacnejsi prodej 07
Mezi Phaetony to bude pořád „socka”, ale také rarita - jakákoli ze zbývajících verzí je vedle této tuctovka

Zdroj: Mobile.de

Petr Miler

Další zajímavé články:

Reklama

Autobazar

zobrazit vše