Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle je nejdražší Škoda, kterou si můžete koupit. Stojí 4,7 milionu Kč
12.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Skoro 5 milionů Kč je na Škodu hodně peněz, toto ale není běžný model. Ikona jménem 706 RTO má 12litrový motor a je v dokonalém stavu.
Nejlevnější škodovky v prodeji svou cenou nedosáhnou ani na deset tisíc korun. Odhadli byste ale, který model, z jakých let a s jakou cenou je aktuálně nejdražší? Třeba „nabušený” nový Kodiaq? Některý z dochovaných slavných závoďáků? Nebo třeba původní kabriolet Felicia v dokonalém stavu? Ne, ne a zase ne, střílíte vedle, a to naprosto. Podobná auta nejsou levná, jejich ceny ale aktuálně nesahají ani k 1,5 milionu Kč.
Můžete přemýšlet dále, ale pokud jste nepomysleli na Škodu 706 RTO, slavný to autobus poloviny minulého století, netrefili jste. Jeden hezký, kompletně zrenovovaný kousek je totiž na prodej za 4 699 000 korun. Ano, téměř 4,7 milionu Kč. Nevidíme jej v prodeji poprvé, dosud ale nikdy se svou cenou nezamířil až tak vysoko.
Škoda 706 RTO vznikla ze spolupráce podniků Karosa Vysoké Mýto, LIAZ Rýnovice a SVA Holýšov a ukázala se světu už v roce 1956. Vpředu umístěný motor Škoda 706 OHV měl šest válců a 11,8 litru objemu. Spaloval pochopitelně naftu a byl schopen rozjet stroj na 65, 75 nebo 85 km/h v závislosti na použité převodovce. Motor dával původně 160 koní a 686 Nm a spotřeba paliva se pohybovala od 22 do 28 litrů na 100 km.
Tento konkrétní stroj na prodej nicméně tak starý není, byl vyroben roku 1972 a je výkon jeho motoru je prý 204 koní. I fotografie ukazují, že byl rozebrán do posledního šroubku a kompletně obnoven. Červené koženkové sedačky jako by vypadly z filmu, podobně jako potah krytu motorového prostoru po řidičově pravé ruce.
Označení RTO pramenilo ze slov Rámový, Trambusový a Osobní, karoserie dlouhá 10 870 mm a široká 2 500 mm tedy měla základ v rámu, řidič seděl před přední nápravou a uvnitř jezdily osoby, ne náklad. Existovalo několik variant, například MTZ pro městskou hromadnou dopravu, KAR pro meziměstský linkový provoz nebo LUX pro dálkové jízdy. Právě tyto autobusy byly nejrychlejší, zvládaly oněch 85 km/h a měly nejnižší spotřebu paliva.
Nebyly výjimkou také přívěsy, avšak nikoliv na zavazadla, nýbrž se sedačkami pro cestující. Nejpoužívanější byly kousky polské značky Jelcz. Spousta autobusů byla také určena pro export, vyvážely se zejména na Kubu, do Rumunska či do dalších zemí spřátelených se Sovětským svazem. A dodnes má Škoda 706 RTO řadu příznivců, jak ukazuje kromě srazů také někdejší návrh nástupce této ikony, Škoda RTO 707 Dumpling. Ten by mohl být moderní inkarnací luxusního autobusu pro dálkové cesty s retro-designem. Tedy, pokud někdy vstoupí do výroby.
Autobusy Škoda 706 RTO se vyráběly až do roku 1974 a za tu dobu jich vzniklo údajně několik desítek tisíc. Poslední kusy ale jezdily ještě v roce 1986. Nejde tedy na první pohled o žádnou raritu, do dnešních dnů se jich ale zachovalo jen málo a v dobrém stavu ještě méně. Pokud máte vy zájem vstoupit mezi majitele 706 RTO, je tu šance za skoro 5 milionů. Vstupní investice je tedy v případě tohoto zrenovovaného RTO dost velká, ale zase budete lepší kousek na prodej za nižší cenu hledat asi dost těžko. A bude to také asi jediná škodovka, ve které zaručeně najdete více místa pro posádku i zavazadla než v jakémkoli moderním voze nesoucím stejnou značku...










Tenhle konkrétní kus prošel renovací a je na prodej









Nezřídka je 706 RTO k vidění v rámci výstav, srazů či historických jízd







Úspěch tohoto autobusu byl mezinárodní, třebaže částečně daný komunistickým centrálním plánováním
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
V této zemi ze dne na den zrušili všechna měření rychlosti, místo nich instalují obří dopravní značky
2.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“ včera 20:17
- Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen 6.12.2025
- Věci se vyvinuly úplně jinak: Bláznivá sezóna MotoGP 2025 6.12.2025
- KTM: První test 850cc v Jerezu 5.12.2025
- Alberto Surra nemohl říct ne mistrovství světa superbiků 5.12.2025
Nejnovější články
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
včera
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Někdo spočítal přesný počet log na nejvíc kolotočářském Mercedesu dneška a výsledek bere dech
včera
Západní politici se báli čínských elektromobilů, světový trh s auty ale zatím začínají ovládat docela jiné vozy
včera
Odpor proti nařizování elektromobilů v EU roste. Už i nizozemská sněmovna žádá jeho zrušení, zájem o tato auta po letech klesá
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.07. 21:20 - řidičBOB
- Politický koutek 12.07. 21:16 - řidičBOB
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
- Malé lehké a výkonné auto do 20.000 EUR 12.06. 18:04 - jerry
- Motor/Spotřeba 1.4 TSI 90kw CAXA 12.05. 16:09 - Snowman000
- whitelist & blacklist 12.05. 13:13 - řidičBOB
