Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá
6.11.2018 | Petr Prokopec
Osadit jinak drobné a mrštné kupé obřím osmiválcem osmiválcem s turby - a navíc jej namontovat doprostřed - vypadá jako geniální nápad. Vše ale musí fungovat, což není tento případ.
Honda Integra je bezesporu jednou z automobilových legend. Stávala se jí postupně a třetí generace, která byla vyráběna v letech 1994 až 2001, se do historie zapsala opravdu důkladně. Pod kapotou nejostřejší verze Type-R pracoval 1,8litrový atmosférický čtyřválec, který na japonském trhu dával k dobru rovných 200 koní. Ty sice pětistupňový manuál přenášel na přední kola, což je dle někoho špatná strana vozu, nicméně již po prvních pár kilometrech bude absence zadokolky to poslední, nač si vzpomenete.
I přes tento kredit se Integra Type-R momentálně prodává relativně levně. Slušné exempláře pořídíte již za 8 000 Eur (cca 206 900 Kč). O to více proto naši pozornost zaujal exemplář na webu ClassicCars, kde je nabízena Integra z roku 1999 za 27 995 USD (636 tisíc korun). Nejde o provedení Type-R a je možné, že z prodejny toto auto vyjelo s pouhou jedna-šestkou. Zda tomu tak ale bylo, se už nedozvíme - místo motoru je zde nádrž.
Nabízený model je však přesně tím, co si lze představit pod pojmem „sleeper“. Jeho stávající majitel se rozhodl, že namísto atmosférického čtyřválce dostane pohon na starosti stará dobrá americká vé-osmička. Konkrétně jde o 8,2litrový agregát, který byl v 70. letech montován do Cadillacu Eldorado. Spolu s ním pak dorazila i třístupňová automatická převodovka, jež nahradila zmiňovaný manuál.
Pohonná jednotka kromě toho dostala do vínku dvojici turbodmychadel a mezichladiče. A co je nejpodstatnější, zpod kapoty se přestěhovala za zadní sedadla. Od řidiče ji navíc nic neodděluje, doslova tedy můžete cítit a vnímat jakékoliv její protočení. A souběžně s tím i hluk a vedro, jež jinak sériovou kabinu mění na mobilní saunu.
Jakkoliv přitom majitel mluví o opájivých pocitech během akcelerace a zmiňuje i působivou ovladatelnost, majitel dealerství Streetside Classics, kde je přepracovaná Integra ustájena, je trochu jiného názoru. Dle něj bezpečným maximem je 40 mil v hodině (64 km/h), při vyšším tempu pak kromě hrozby havárie musíte počítat s obrovským hlukem motoru i turbodmychadel.
Jde tak spíše o show car, který ovšem zvenčí zaujme maximálně svou nenápadností a snahou o civilní vzezření. To byl ostatně i původní účel, proto rozšířený bodykit kopíruje původní linie. Jeho přítomnost je tak vlastně patrné pouze při pohledu zezadu, kdy se vedle koncových lamp objevují i ventilační otvory odvádějící horký vzduch od pohonné jednotky.
Kromě toho se Integra dočkala ještě odstranění log Hondy, 17palcových kol z modelu S2000 či posílených brzd. Zapomenout ovšem můžete třeba na zadní dvojité lichoběžníky, které z každého kilometru stráveného za volantem činily ryzí potěšení. Souběžně s motorem a převodovkou byl totiž z Cadillacu převzat i zadní pomocný rám, který lépe nese těžkou masu.
Jde tedy o výjimečné auto, které na papíře láká jako málokteré jiné, jezdit se s ním ale rozumně nedá. Inu, občas někoho uslyšíte mluvit o tom, že auto „přetunil”, tedy upravil za hranici použitelnosti. Toto zjevně bude jeden z těch případů...
































Tato Honda Integra je dokonalý sleeper. Jen škoda, že za stávajícího stavu v podstatě neřiditelný
Zdroj: Classic Cars
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejčtenější články
Sympatické kompaktní Hyundai si jako ojetina velmi dobře drží cenu, navzdory jeho velikosti ho totiž hned tak něco nerozhází
6.10.2025
K mání je exportní Škoda Rapid 136 ve stavu nového auta, jedna z posledních vyrobených. I z jejího motoru by šlo svačit
6.10.2025
Firma začala v roce 2025 nabízet brutální motor 9,4 V8, prodává ho dokonce i ve verzi s turbem
6.10.2025
Automobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
6.10.2025
Věrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
6.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
