Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá

Osadit jinak drobné a mrštné kupé obřím osmiválcem osmiválcem s turby - a navíc jej namontovat doprostřed - vypadá jako geniální nápad. Vše ale musí fungovat, což není tento případ.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá

6.11.2018 | Petr Prokopec

Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Osadit jinak drobné a mrštné kupé obřím osmiválcem osmiválcem s turby - a navíc jej namontovat doprostřed - vypadá jako geniální nápad. Vše ale musí fungovat, což není tento případ.

Honda Integra je bezesporu jednou z automobilových legend. Stávala se jí postupně a třetí generace, která byla vyráběna v letech 1994 až 2001, se do historie zapsala opravdu důkladně. Pod kapotou nejostřejší verze Type-R pracoval 1,8litrový atmosférický čtyřválec, který na japonském trhu dával k dobru rovných 200 koní. Ty sice pětistupňový manuál přenášel na přední kola, což je dle někoho špatná strana vozu, nicméně již po prvních pár kilometrech bude absence zadokolky to poslední, nač si vzpomenete.

I přes tento kredit se Integra Type-R momentálně prodává relativně levně. Slušné exempláře pořídíte již za 8 000 Eur (cca 206 900 Kč). O to více proto naši pozornost zaujal exemplář na webu ClassicCars, kde je nabízena Integra z roku 1999 za 27 995 USD (636 tisíc korun). Nejde o provedení Type-R a je možné, že z prodejny toto auto vyjelo s pouhou jedna-šestkou. Zda tomu tak ale bylo, se už nedozvíme - místo motoru je zde nádrž.

Nabízený model je však přesně tím, co si lze představit pod pojmem „sleeper“. Jeho stávající majitel se rozhodl, že namísto atmosférického čtyřválce dostane pohon na starosti stará dobrá americká vé-osmička. Konkrétně jde o 8,2litrový agregát, který byl v 70. letech montován do Cadillacu Eldorado. Spolu s ním pak dorazila i třístupňová automatická převodovka, jež nahradila zmiňovaný manuál.

Pohonná jednotka kromě toho dostala do vínku dvojici turbodmychadel a mezichladiče. A co je nejpodstatnější, zpod kapoty se přestěhovala za zadní sedadla. Od řidiče ji navíc nic neodděluje, doslova tedy můžete cítit a vnímat jakékoliv její protočení. A souběžně s tím i hluk a vedro, jež jinak sériovou kabinu mění na mobilní saunu.

Jakkoliv přitom majitel mluví o opájivých pocitech během akcelerace a zmiňuje i působivou ovladatelnost, majitel dealerství Streetside Classics, kde je přepracovaná Integra ustájena, je trochu jiného názoru. Dle něj bezpečným maximem je 40 mil v hodině (64 km/h), při vyšším tempu pak kromě hrozby havárie musíte počítat s obrovským hlukem motoru i turbodmychadel.

Jde tak spíše o show car, který ovšem zvenčí zaujme maximálně svou nenápadností a snahou o civilní vzezření. To byl ostatně i původní účel, proto rozšířený bodykit kopíruje původní linie. Jeho přítomnost je tak vlastně patrné pouze při pohledu zezadu, kdy se vedle koncových lamp objevují i ventilační otvory odvádějící horký vzduch od pohonné jednotky.

Kromě toho se Integra dočkala ještě odstranění log Hondy, 17palcových kol z modelu S2000 či posílených brzd. Zapomenout ovšem můžete třeba na zadní dvojité lichoběžníky, které z každého kilometru stráveného za volantem činily ryzí potěšení. Souběžně s motorem a převodovkou byl totiž z Cadillacu převzat i zadní pomocný rám, který lépe nese těžkou masu.

Jde tedy o výjimečné auto, které na papíře láká jako málokteré jiné, jezdit se s ním ale rozumně nedá. Inu, občas někoho uslyšíte mluvit o tom, že auto „přetunil”, tedy upravil za hranici použitelnosti. Toto zjevně bude jeden z těch případů...


Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 1 - Honda Integra V8 1999 na prodej 01Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 2 - Honda Integra V8 1999 na prodej 02Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 3 - Honda Integra V8 1999 na prodej 03Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 4 - Honda Integra V8 1999 na prodej 04Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 5 - Honda Integra V8 1999 na prodej 05Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 6 - Honda Integra V8 1999 na prodej 06Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 7 - Honda Integra V8 1999 na prodej 07Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 8 - Honda Integra V8 1999 na prodej 08Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 9 - Honda Integra V8 1999 na prodej 09Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 10 - Honda Integra V8 1999 na prodej 10Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 11 - Honda Integra V8 1999 na prodej 11Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 12 - Honda Integra V8 1999 na prodej 12Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 13 - Honda Integra V8 1999 na prodej 13Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 14 - Honda Integra V8 1999 na prodej 14Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 15 - Honda Integra V8 1999 na prodej 15Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 16 - Honda Integra V8 1999 na prodej 16Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 17 - Honda Integra V8 1999 na prodej 17Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 18 - Honda Integra V8 1999 na prodej 18Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 19 - Honda Integra V8 1999 na prodej 19Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 20 - Honda Integra V8 1999 na prodej 20Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 21 - Honda Integra V8 1999 na prodej 21Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 22 - Honda Integra V8 1999 na prodej 22Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 23 - Honda Integra V8 1999 na prodej 23Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 24 - Honda Integra V8 1999 na prodej 24Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 25 - Honda Integra V8 1999 na prodej 25Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 26 - Honda Integra V8 1999 na prodej 26Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 27 - Honda Integra V8 1999 na prodej 27Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 28 - Honda Integra V8 1999 na prodej 28Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 29 - Honda Integra V8 1999 na prodej 29Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 30 - Honda Integra V8 1999 na prodej 30Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 31 - Honda Integra V8 1999 na prodej 31Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 32 - Honda Integra V8 1999 na prodej 32Tohle nenápadné auto ukrývá motor 8,2 V8 s turby, jezdit s ním se ale skoro nedá - 33 - Honda Integra V8 1999 na prodej 33
Tato Honda Integra je dokonalý sleeper. Jen škoda, že za stávajícího stavu v podstatě neřiditelný

Zdroj: Classic Cars

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.