Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle tu chceme. Podívejte se, co vydrží sanitky v USA při nehodě, jsou jako tank
21.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sanitka vypadá jako to poslední auto, ve kterém byste se chtěli připlést do těžké nehody. Opak je ale pravdou, pokud jste v té správné sanitce.
Předpokládáme, že až na pár masochistů nebude mezi našimi čtenáři nikdo, kdo by toužil být kdykoli ve svém životě vezen sanitkou. Primární důvody jsou jasné, sanitky odváží obvykle lidi těžce nemocné nebo vážně zraněné, ani ty sekundární ale k jinému uvažování nevedou. Sanitka je z podstaty celkem pomalý a neobratný stroj, v němž se navíc posádka včetně pacienta zdá být doslova „na ráně” - široké a vysoké nástavby působí dojmem, že z auta brzy upadnou samy a co teprve, když se někomu sanitku „povede” nabourat.
U některých sanitek to jistě problém bude, jiné jsou ale na takovou situaci připraveny způsobem, který bere dech. Mluvíme o ambulancích společnosti Braun, která dodává tyto vozy americkým provozovatelům rychlých záchranných služeb. Ty jsou navzdory stejnému prvnímu dojmu postavené tak bytelně, že litovat srážky s nimi bude řidič jakékoli jiného auta, i když půjde o několikatunové monstrum.
Svědčí o tom videa s crash testy, která firma vystavila na Youtube a která mají mají dokladovat právě odolnost sanitek Braun. Ta je bez nadsázky ohromující, neboť vůz - a zejména pak právě jeho nástavba - přestála boční náraz Fordu F-150 vážícího 2 087 kilogramů prakticky bez úhony. Obr modrého oválu byl přitom proti ambulanci vystřelen rychlostí 64 km/h, přičemž si o její bok kompletně zničilo příď. Struktura sanitky však zůstala zcela neporušená.
Stejně dopadlo i „otočení přes boudu“, kdy byla pro změnu ambulance vystřelena rychlostí přes 40 km/h vůči betonové bariéře. Na té se následně několikrát otočila okolo své osy, než přistála zpět na kolech. V tomto případě lze přitom zaznamenat trochu větší poškození plechařiny, nicméně struktura vozu znovu skončila bez ztráty květinky. Přirovnání sanitky k tanku je tady tentokráte na místě a rovnou říkáme, že takové sanitní vozy chceme i tady. Nehody českých sanitek, které jsme měli možnost vidět, končily pro sanitku mnohem horšími následky, i když šlo o banálnější karamboly než ty simulované na záběrech níže...
Ambulance společnosti Braun jsou evidentně jako tank, 2,1tunový pick-up od Fordu jim stěží pocuchá fasádu
Inspirace: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 45 minutami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 2 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva