Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle zbylo z nejlevnější Tesly Model S na světě, stála jen 142 tisíc Kč. Co se stalo?
9.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
To není žert, majitele tento plně funkční exemplář přišel na takto malé peníze. Dlouho mezi živými nevydržel, ale nemuselo to tak být.
Napadlo by vás něco spravovat na autě, když do něj tankujete benzín? Většinou asi ne, protože natankováno je za pár minut. A co když nabíjíte baterie elektromobilu a potřebujete přišroubovat kousek plastu? Proč ne, říkáte? Po pravdě, máme úplně stejný názor. Jenže to očividně není tak jednoduché.
Člověk říkající si na Youtube Car Guru si před několika měsíci koupil Teslu Model S za 14 tisíc dolarů, dnešním kurzem asi 305 tisíc korun. Byla tak levná, protože byla poškozená povodní; Car Guru se rozhodl, že ji opraví. K tomu koupil druhé, bourané auto, a z těchto dvou kusů postupně sestavil jeden.
Prodal, co nepotřeboval a co nebylo zničené, a protože díly na Tesly jsou vážně drahé, byl schopen zaplavené auto zaplatit téměř celé a to druhé z podstatné části za statisíce koronu. Ve výsledku tak měl po půl roce funkční, pojízdnou Teslu Model S za 6 500 dolarů, tedy asi 142 tisíc korun. Nikde nám nechybí nula, tohle byla prý nejlevnější Tesla Model S na světě a není důvod tomu nevěřit.
Ale strávil na ní stovky hodin práce, říkáte si možná. Samozřejmě, s tím cílem původní černé auto kupoval - jako nejednoho fandu, i tohoto muže baví se hrabat v autech, je to jeho koníček, takže celá stavba pro něj byla v podstatě zábavou. Tím spíš, že má ještě jedno auto, které je plně funkční, a s Teslami si tedy mohl hrát, nemusel je nutně opravit, aby mohl jezdit do práce.
Tohle všechno vysvětluje na prvním videu níže. Na druhém říká, že své auto - pojmenované Dolores - zrovna nabíjí a že se rozhodl využít tento čas k tomu, aby přimontoval kryt přední části podvozku. Ten má chránit jednotku ABS, kompresor a „rozdělovač” vzduchového podvozku i pár dalších součástek před nečistotami ze silnice.
Najel s autem na nájezdy, aby se pod něj dostal, zajistil zadní kola a přepnul vzduchový podvozek do režimu „Zvedák” - to aby se podvozek nesnažil vyrovnávat světlou výšku, aby se nehýbal, když je každý roh auta jinak vysoko nad zemí. Pak se pustil do montáže krytu.
Pak už slyšíme jen nadávky a vidíme hromadu bílého kouře vycházejícího zpod přední kapoty Dolores. Guru duchapřítomně posouvá svůj bílý pick-up, aby se mu nic nestalo, a běží do domu - možná pro hasicí přístroj. Pak už vidíme jen záblesky fotek ohořelého auta a video končí.
Víme tedy, že auto bylo poničeno ohněm, nedozvídáme se ale, proč začalo hořet. Nejsme si jisti, jakou má souvislost nabíjení baterie a přišroubování jednoho kousku plastu na podvozek auta. Mohlo se něco stát s chlazením baterií při nabíjení? Zastavil režim „Zvedák” chlazení baterií, ale nikoliv dobíjení? Nebo byl problémem jen fakt, že vůz nestál rovně, že byla příď výš než záď?
Na tyto otázky svět zatím nezná odpověď, druhé video níže, to s přišroubováváním krytu, je teprve dva dny staré. Car Guru píše, že neměl pracovat na autě, když se zrovna nabíjelo, neudává ale konkrétní důvod, proč začalo hořet. Prý se ho dozvíme v příštím videu, takže, jak by řekli v Americe, „stay tuned”, zůstaňte naladěni na naši frekvenci. I my vám přesný důvod povíme...










Postavit jednu Teslu ze dvou poškozených trvalo dlouho, ale stálo to za to...












...dokud při banálním servisním úkonu nezačala hořet
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nejnovější články
Ford dál dojíždí na pekelnou nekvalitu svých aut. Jen na Halloween rozjel další 3 svolávačky, letos je jich už 134
včera
Někdo vydělal miliony tím, že si před 33 léty koupil docela tuctové auto za 340 tisíc a nikdy ho ani nevybalil
včera
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
včera
Nevídané: Renault rozprodává svou vlastní sbírku muzejních aut. Prý nepotřebuje peníze, jen místo
včera
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
