Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Tohle zbylo z nejlevnější Tesly Model S na světě, stála jen 142 tisíc Kč. Co se stalo?
9.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
To není žert, majitele tento plně funkční exemplář přišel na takto malé peníze. Dlouho mezi živými nevydržel, ale nemuselo to tak být.
Napadlo by vás něco spravovat na autě, když do něj tankujete benzín? Většinou asi ne, protože natankováno je za pár minut. A co když nabíjíte baterie elektromobilu a potřebujete přišroubovat kousek plastu? Proč ne, říkáte? Po pravdě, máme úplně stejný názor. Jenže to očividně není tak jednoduché.
Člověk říkající si na Youtube Car Guru si před několika měsíci koupil Teslu Model S za 14 tisíc dolarů, dnešním kurzem asi 305 tisíc korun. Byla tak levná, protože byla poškozená povodní; Car Guru se rozhodl, že ji opraví. K tomu koupil druhé, bourané auto, a z těchto dvou kusů postupně sestavil jeden.
Prodal, co nepotřeboval a co nebylo zničené, a protože díly na Tesly jsou vážně drahé, byl schopen zaplavené auto zaplatit téměř celé a to druhé z podstatné části za statisíce koronu. Ve výsledku tak měl po půl roce funkční, pojízdnou Teslu Model S za 6 500 dolarů, tedy asi 142 tisíc korun. Nikde nám nechybí nula, tohle byla prý nejlevnější Tesla Model S na světě a není důvod tomu nevěřit.
Ale strávil na ní stovky hodin práce, říkáte si možná. Samozřejmě, s tím cílem původní černé auto kupoval - jako nejednoho fandu, i tohoto muže baví se hrabat v autech, je to jeho koníček, takže celá stavba pro něj byla v podstatě zábavou. Tím spíš, že má ještě jedno auto, které je plně funkční, a s Teslami si tedy mohl hrát, nemusel je nutně opravit, aby mohl jezdit do práce.
Tohle všechno vysvětluje na prvním videu níže. Na druhém říká, že své auto - pojmenované Dolores - zrovna nabíjí a že se rozhodl využít tento čas k tomu, aby přimontoval kryt přední části podvozku. Ten má chránit jednotku ABS, kompresor a „rozdělovač” vzduchového podvozku i pár dalších součástek před nečistotami ze silnice.
Najel s autem na nájezdy, aby se pod něj dostal, zajistil zadní kola a přepnul vzduchový podvozek do režimu „Zvedák” - to aby se podvozek nesnažil vyrovnávat světlou výšku, aby se nehýbal, když je každý roh auta jinak vysoko nad zemí. Pak se pustil do montáže krytu.
Pak už slyšíme jen nadávky a vidíme hromadu bílého kouře vycházejícího zpod přední kapoty Dolores. Guru duchapřítomně posouvá svůj bílý pick-up, aby se mu nic nestalo, a běží do domu - možná pro hasicí přístroj. Pak už vidíme jen záblesky fotek ohořelého auta a video končí.
Víme tedy, že auto bylo poničeno ohněm, nedozvídáme se ale, proč začalo hořet. Nejsme si jisti, jakou má souvislost nabíjení baterie a přišroubování jednoho kousku plastu na podvozek auta. Mohlo se něco stát s chlazením baterií při nabíjení? Zastavil režim „Zvedák” chlazení baterií, ale nikoliv dobíjení? Nebo byl problémem jen fakt, že vůz nestál rovně, že byla příď výš než záď?
Na tyto otázky svět zatím nezná odpověď, druhé video níže, to s přišroubováváním krytu, je teprve dva dny staré. Car Guru píše, že neměl pracovat na autě, když se zrovna nabíjelo, neudává ale konkrétní důvod, proč začalo hořet. Prý se ho dozvíme v příštím videu, takže, jak by řekli v Americe, „stay tuned”, zůstaňte naladěni na naši frekvenci. I my vám přesný důvod povíme...
Postavit jednu Teslu ze dvou poškozených trvalo dlouho, ale stálo to za to...
...dokud při banálním servisním úkonu nezačala hořet
Zdroj: Jalopnik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 00:37 - HondaMan
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.07. 23:55 - volfi
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 23:16 - Předseda
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.