Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto byl vrchol německého luxusu v roce 1991. Může být váš, v perfektním stavu
3.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Není vysloveně levný, stojí ale zlomek toho, co kdysi stál. Dokáže uhranou noblesou, výbavou, obřím motorem V12 i vším, co přes 26 léty nabízel.
Občas píšeme o autech, která jsou luxusní, relativně moderní a která vás nebudou stát zas tak moc peněz. Tedy, na pořízení - údržba je už úplně něco jiného. Dnes tu ovšem máme auto, které by za to opravdu mohlo stát víc než co jiného. Nebudete v něm vypadat jako boháči, na to je přeci jen příliš staré, ale znalci vás jistě pozdraví palcem nahoru.
Řeč je o legendárním „Mamutu” v absolutně nejvyšší specifikaci, Mercedesu 600 SE W140. Verzí 600 S a 600 SE vzniklo jen 3 399 kusů, tvořily prý jen méně než 1 % vyrobených kusů W140. Pod kapotou je šestilitrová V12 o 408 koních výkonu a tenhle kousek navíc prošel kúrou u AMG. Hlavně ale je ve stavu tak dobrém, že nás pohled na tachometr ukazující 153 936 km opravdu překvapil, čekali bychom tak čtvrtinové číslo.
Návštěva u AMG v tomto případě znamená dvoudílná kola, lepší tlumiče, kratší pružiny, upravené nárazníky a speciální prahy. Tenhle kousek je špičkově vybaven - cokoliv, o čem jste v roce 1991 za volantem Favoritu snili, tady je, a ještě něco navíc. Vyhřívání předních i vnějších zadních sedadel je samozřejmostí, stejně jako elektrické ovládání; vzadu je lavice, která má ovládací panel na obou dveřích. A obě přední sedadla mají tři předvolby pro paměť. Věci jako dvouzónovou automatickou klimatizaci či nezávislé topení snad ani zmiňovat nemusíme.
Zkrátka, vrchol německého luxusu přelomu 80. a 90. let nabídne všechno, co dnešní auta stejné kategorie - snad až na navigaci, ventilované sedačky a pak ryze moderní detaily jako infračervené noční vidění, head-up displej nebo různé jízdní hlídače, o kterých se v roce 1991 sotva přemýšlelo.
Tenhle konkrétní vůz pochází ze Švýcarska, odkud putoval do Polska v březnu letošního roku s kompletně zdokumentovanou historií, bez koroze a ve stavu, který si můžete prohlédnout na fotkách. Jistě, pečlivé čištění udělá i z vraku leštěnku, ale poškození sedaček by zdůraznil - a tady není vidět ani opotřebení, natož poškození.
Podle dostupných informací se vozu dostávala pečlivá údržba, nedávno byl přetěsněn motor, vyměněny silentbloky, alternátor a zapalovací cívky. Byl také proveden servis klimatizace, vyměněny klínové řemeny, kompletní kabelový svazek motoru, termostat s čerpadlem chladicí kapaliny, hromada podvozkových dílů, všechny provozní kapaliny včetně filtrů a byly obuty nové pneumatiky - na jedné z fotek vidíme rok výroby 2017.
Tenhle krasavec, jednou jistě ceněný veterán a mnohem dřív perla srazů youngtimerů, může být váš za 97 500 zlotých, tedy asi 599 tisíc korun. Octavia bude mít za nižší cenu Android Auto, ale nebude mít atmosférickou V12, mimo jiné...





















































































































Takhle krásnou W140, ještě s dvanáctiválcem, aby jeden pohledal
Zdroj: Gielda Klasyków
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Čínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
včera„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Na Pannonia Ringu pokračovalo MS Side včera 15:40
- Indian Rider Fest: 19.-22. 6. 2025 Lipno nad Vltavou včera 08:00
- V Misanu zemřel traťový komisař na infarkt 15.6.2025
- Toprakův misanský hattrick 15.6.2025
- Vítězství čínského Kove, 19. Svoboda, 20. Novotný 15.6.2025
Nejnovější články
Studie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
před hodinouTo to trvalo: Audi až teď, po nespočtu fiasek a mlžení oficiálně zrušilo plán zaříznout spalovací auta v roce 2033
před 3 hodinamiStellantis má nový plán, jak zachránit živořící Alfu Romeo a Maserati, konec italských klasik prý není na pořadu dne
před 4 hodinamiFord říká, že lidem už na motorech aut nezáleží, touhy s nimi spojené prý odezněly do nenávratna
před 6 hodinamiDalší selhání Audi. Zákazníci volali po návratu fyzických ovladačů, firma jim sebrala i páčky pod volantem
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva