Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první

Sníh se teď na silnicích objevuje častěji než v jakékoli jiné části roku. Má-li zaskočit jen silničáře, pohon 4x4 přijde vhod. Jak se k němu dostat nejlevněji?
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první

18.12.2017 | Petr Prokopec | 133 příspěvků

Sníh se teď na silnicích objevuje častěji než v jakékoli jiné části roku. Má-li zaskočit jen silničáře, pohon 4x4 přijde vhod. Jak se k němu dostat nejlevněji?

SUV a od nich odvozené crossovery jsou zákazníky v posledních letech vyhledávány stále častěji, bylo by ale naivní si myslet, že se předmětem tužeb stávají kvůli svým jízdním schopnostem. Zákazníky okouzlují především svým stylem, očekáváním vyšší bezpečnosti a z praktického pohledu alespoň snazším nastupováním, o cokoli spojeného s jízdu jde až v poslední řadě.

Lidé proto obvykle nevyžadují pohon všech kol, se kterým SUV dávají přece jen větší smysl. To je jasně patrné při pohledu na tuzemské prodeje, které od ledna do listopadu již přesáhly 250 tisíc aut. SUV jsou pak už segmentem číslo jedna s 60 312 prodanými vozy, nicméně na systém 4x4 připadá na celém trhu jen 45 801 aut. Evidovány v to jsou veškeré vozy, tedy nejen SUV.

Dá se předpokládat, že s příchodem zimy a sněhu bude zájem o čtyřkolky trochu vyšší, nicméně takový výkyv se obvykle odehrává jen pár týdnů či maximálně měsíců v roce. Přes nesporné výhody pohonu všech kol je s ním spojena také vyšší spotřeba, která z pohledu automobilek znamená i vyšší emise CO2, což při pořízení trápí obě strany obchodu. Proto automobilky nabízejí systém 4x4 jen s určitými motorizacemi a zejména pak s vyššími úrovněmi výbavy. Jinými slovy - za čtyřkolky si připlatíte, nakonec třeba nejlevnější škodovka s pohonem 4x4 dnes vyjde na 633 tisíc korun, to není málo peněz.

Co ovšem dělat, když váš rozpočet je napjatý jako tětiva indiánského luku, ovšem vy systém pohonu všech kol stůj co stůj potřebujete? Ať už kvůli tomu, že v zimě nechcete mít problém dojet kamkoli nebo třeba bydlíte kdesi v horách? Jednou možností je samozřejmě návštěva autobazaru, stran toho si ale můžete za vcelku rozumné peníze dopřát i zcela nový vůz. Jen je třeba hledat a zároveň se smířit s tím, že půjdete především po koncepci pohonu, nikoliv po konkrétní značce nebo modelu.

Abychom váš čas co nejvíce šetřili, provedli jsme danou rešerši za vás a našli pět nejlevnějších aut s pohonem 4x4, která si teď v ČR můžete koupit. Jistě vás potěší, že do 450 tisíc korun máte k dispozici hned pět možností u třech výrobců. Představíme si je v pořadí od nejlevnějšího po nejdražší, v krátkosti nakoukneme i pod kapotu či do sériové výbavy.

Suzuki Ignis - 327 700 Kč

Pokud jste očekávali, že náš přehled odstartuje Dacia Duster, nejspíše jste překvapeni, že lídrem žebříčku mezi nejlevnějšími čtyřkolkami na českém trhu je japonské mini. To pod kapotou disponuje 1,2litrovým motorem o výkonu 90 koní, s nímž zvládne stovku za 11,9 sekundy a nejvyšší rychlost 165 km/h. Systém pohonu všech kol je spojen až s prostřední úrovní výbavy, jejíž součástí jsou 16palcové lité ráfky, manuální klimatizace, audio systém se zpětnou parkovací kamerou či monitoring tlaku v pneu.

Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 1 - Suzuki Ignis 2017 nove 06Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 2 - Suzuki Ignis 2017 nove 04Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 3 - Suzuki Ignis 2017 nove 13

Dacia Duster - 340 900 Kč

Nyní se již můžeme přesunout k rumunskému SUV, které má chudší výbavu než Suzuki Ignis, a to i přes nepatrně vyšší cenu. S klimatizací sice na druhé úrovni výbavy Cool, která je tou první spojenou se systémem 4x4, počítat lze, ovšem místo litých kol máte jen ocelové šestnáctky a za zpětnou kameru je třeba připlácet. Na druhou stranu však pod kapotou najdete jedna-šestku se 114 koňmi, která zaručí 12sekundovou akceleraci a maximálku 168 km/h.

Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 4 - Dacia Duster 2014 facelift oficialni dalsi 14Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 5 - Dacia Duster 2014 facelift oficialni dalsi 16Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 6 - Dacia Duster 2014 facelift oficialni dalsi 37

Fiat Panda - 377 900 Kč

Z Rumunska zamíříme do Itálie, po benzinových agregátech u Dacie a Suzuki navíc přepřáhneme na dieselové motory. Nejlevnější Panda osazená pohonem všech kol má pod kapotou MultiJet o objemu 1,3 l, jenž produkuje 95 koní. Dle norem spotřebuje 4,4 l/100 km, akceleraci na stovku má za 12,5 sekundy a maximálku 167 km/h. Výbava 4x4 Wild pak zahrnuje ocelové patnáctky, manuální klimatizaci či multimédia UConnect.

Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 7 - Fiat Panda 2016 facelift prvni sada 06Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 8 - Fiat Panda 2016 facelift prvni sada 29Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 9 - Fiat Panda 2016 facelift prvni sada 30

Suzuki Jimny - 396 900 Kč

Vracíme se na začátek, respektive zpátky k Suzuki. Při volbě modelu Jimny se na rozdíl od zbývající trojice musíte spokojit pouze se třídveřovou karoserii. Na druhé straně jsou však díky žebřinovému rámu jistotou největší schopnosti v terénu. Na silnici pak vůz s jedna-trojkou o výkonu 85 koní zvládá sprint na stovku za 14,1 sekundy a maximálně pokoří 140 km/h. Základní výbava Club obsahuje třeba ocelové patnáctky či látkové čalounění, za klimatizací je třeba zamířit výše.

Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 10 - Suzuki Jimny 2015 FL prvni foto 01Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 11 - Suzuki Jimny 2015 FL prvni foto 02Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 12 - Suzuki Jimny 2015 FL prvni foto 03

Suzuki Vitara - 440 450 Kč

Jsme ve finále, a znovu u Suzuki. Tu můžeme považovat za specialistu na levné čtyřkolky, neboť i nová Vitara je velmi dostupná. Se systémem 4x4 je k mání za méně než 450 tisíc korun, byť v tu chvíli jste omezeni základní úrovní výbavy Comfort zahrnující ocelové šestnáctky, manuální klimatizaci nebo audio systém se čtyřmi reproduktory. Pod kapotou pak svou práci odvádí čtyřválec 1,6 VVT naladěný na 120 koní. Zvládne 180 km/h a stovku za 12 sekund.

Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 13 - Suzuki Vitara 2015 nova sada 21Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 14 - Suzuki Vitara 2015 nova sada 24Toto je 5 nejlevnějších aut s pohonem 4x4 na českém trhu. Dacia kupodivu není první - 15 - Suzuki Vitara 2015 nova sada 50

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 133 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše