Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá

Vypadá jako kdysi tuctová 405, v jeho výbavě není vůbec nic a nabízí se za cenu, ze které se vám neprotočí panenky. Přesto jde o velkou raritu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá

12.5.2017 | Petr Miler | 9 příspěvků

Vypadá jako kdysi tuctová 405, v jeho výbavě není vůbec nic a nabízí se za cenu, ze které se vám neprotočí panenky. Přesto jde o velkou raritu.

Pokud jste nepřišli na svět teprve před pár léty, musíte to pamatovat. České a nejen české silnice byly kdysi plné Peugeotů 405. Šlo o Auto roku 1988 a následně i jeden z nejprodávanějších vozů své třídy po řadu dalších let. U nás byl oblíbený zejména jako ojetina dovezená „ze západu”, Francouzi původně avizovanou dlouhověkost ale během pozdějších let neosvědčil. Patří mezi auta, rychle zmizela ze silnic, v tomto případě skoro bleskově - za posledních 20 let se v propadliště dějin ocitlo 99,2 procenta všech exemplářů, na tak široce oblíbené auto rekordní počet.

Dnes 405 na silnicích skoro nepotkáte, nepotkáte ji ani v bazarech. V celé Evropě je na prodej pár desítek exemplářů, ty byste kdysi našli u prodejců ojetin v každém větším českém městě. Setkat se tak dnes se zánovním autem je naprosto výjimečné a přesně takové vám dnes ukážeme. Zajímavé je pochopitelně už tím, ale to ještě zdaleka není celý příběh.

Vůz, který můžete vidět níže, byl vyroben v roce 1995, jde tedy o exemplář ze samotného konce výroby. Na tachometru má po 22 letech pouhých 36 tisíc km a i když volant vypadá trochu podezřele opotřebovaný, všechno ostatní odpovídá - jsou tu i věci jako krycí fólie na tlačítku otevírání víka kufru, původní pneu z roku 1994, netknuté kryty kol, netknutá karoserie, nevysvícená světla i velmi zachovalý zbytek interiéru.

Je to jasně nejméně ojetá 405 na prodej v Evropě a svou atraktivitu podporuje i tím, že od začátku do konce patřila jedinému člověku, který jej více garážoval než proháněl po silnici. Proto také mohla přežít jako jedna z pár promile vyrobených 405. A fascinuje i tím, jak je vybavená. Nebo lépe řečeno nevybavená. V tomto autě totiž není vůbec nic.

Normálně najdete u inzerátů ojetin výčet výbavových prvků, tady svítí jedno slovo: „Rádio”. Nenajdeme tu skutečně lautr nic jiného, není tu otáčkoměr, elektrická okna, klimatizace, ABS, airbag... Není tu jediný výbavový prvek hodný zmínky. A benzinový motor 1,6 o výkonu 88 koní pod kapotou bilanci příliš nenapravuje.

To je ta výjimečnost? Nikoli, to je její následek. Pokud se divíte, jak vůbec mohl Peugeot v roce 1995 vyrábět takové „holátko”, odpověď je prostá. Jde o specialitu pro polský trh vyráběnou v továrně tamního FSO v Lublinu. Nevíme, koho to napadlo, ale neskončilo to úspěchem - v roce 1995 tu bylo vyrobeno pouhých 1 023 aut a tento vůz je jedním z nich.

To je vzácnost jako TI16, jen s tím rozdílem, že podobné rarity alespoň ve velké míře přežívají dodnes. Polská 405 se v prodeji nevídá a když už, ne s tímto nájezdem, který zastiňuje všechny ostatní exempláře prodávané po celé Evropě. Kdybyste o něj měli zájem, je na v Polsku za v přepočtu 107 tisíc Kč. To vlastně není mnoho a dostanete sotva jeté auto střední třídy, navíc mimořádně výjimečné. Jestli pro vás ale zrovna jeho přednosti něco znamenají, posuďte sami...

Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 1 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 01Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 2 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 02Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 3 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 03Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 4 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 04Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 5 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 05Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 6 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 06Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 7 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 07Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 8 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 08Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 9 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 09Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 10 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 10Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 11 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 11Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 12 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 12Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 13 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 13Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 14 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 14Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 15 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 15Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 16 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 16Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 17 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 17Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 18 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 18Toto je jeden nejvzácnějších Peugeotů vůbec, i když na to nevypadá - 19 - Peugeot 405 1995 FSO prodej 19
Kdysi tuctové auto je dnes v tomto stavu raritou. Tento exemplář je ale raritou na druhou

Zdroj: Gielda Klasykow

Petr Miler

Další zajímavé články:

Diskuze 9 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše