Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je nejmenší funkční automyčka. Možná učinila lepším i váš vůz
14.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá to jako hloupost stvořená někým, kdo se zapomněl v dětském věku. Jenže je to seriozní vývojový prostředek jedné z největších automobilek světa.
Vývoj v automobilovém průmyslu kráčí vpřed mílovými kroky a výrazně jej zrychlují všemožné počítačové simulace. Je to součást evoluce, která posílá do důchodu třeba větrné tunely, v některých ohledech ale počítače pořád nedokáží dokonale nasimulovat to, co může přinést skutečný svět.
Zejména pokud chce někdo vyrobit nerozbitnou věc, musí začít s pár prototypy a ty přehodit životu a jeho nástrahám. Ty jsou pokaždé krapet jiné a nevěříme, ze počítače dokáží nasimulovat nápady uživatelů, rozmary počasí a jiné nepředvídatelné vlivy. Umělá inteligence bude vždy umět jen to, co ji její tvůrci naučili.
Proč o tom ale mluvíme? Protože se Nissan tento týden podělil o informace, jež ozřejmují vývoj laků karoserie japonské značky. Automobilka sice jistě také počítačové simulace používá, lví podíl na jejich odolnosti ale trvanlivosti ale má technologické centrum Nissanu v Michiganu, ve kterém najdete údajně nejmenší funkční automyčku na světa.
Japonci tedy vsadili na minaturizaci a dali za vznik zařízení velikostně odpovídajícímu stroji na výrobu popcornu, který se nachází snad v každém multikině. Nissan ale neprohání modrými kartáči modely svých vozů zmenšené v měřítku zhruba 1:16, jak by mohly naznačit fotografie či video - ty vznikly pouze z ilustračních důvodů. Místo toho značka používá plechové tabulky, které jsou taktéž viditelné na záběrech.
Tyto tabulky jsou mnohatisíckrát prohnány skrze 10 000 modrých štětiny otáčejících se rychlostí 180 otáček za minutu. Stran toho značka navíc používá tzv. Arizonský testovací prach, jenž má ještě více navodit dojem reálného ušpinění vozu. Z výsledků pak Nissan může vyčíst, kterak se lak chová po nasimulovaném několikaletém provozu. Pokud tedy karoserie u vašeho Nissanu není ani po létech vybledlá či popraskaná, víte, kam poslat děkovný dopis...




Nissan testuje odolnost laků karoserie v jedné z nejmenších automyček na světě. Zmenšené modely aut do ní ale neposílá, pouze tabulky, na nichž Zetko stojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 11 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
