Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Toto je nejmenší funkční automyčka. Možná učinila lepším i váš vůz
14.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vypadá to jako hloupost stvořená někým, kdo se zapomněl v dětském věku. Jenže je to seriozní vývojový prostředek jedné z největších automobilek světa.
Vývoj v automobilovém průmyslu kráčí vpřed mílovými kroky a výrazně jej zrychlují všemožné počítačové simulace. Je to součást evoluce, která posílá do důchodu třeba větrné tunely, v některých ohledech ale počítače pořád nedokáží dokonale nasimulovat to, co může přinést skutečný svět.
Zejména pokud chce někdo vyrobit nerozbitnou věc, musí začít s pár prototypy a ty přehodit životu a jeho nástrahám. Ty jsou pokaždé krapet jiné a nevěříme, ze počítače dokáží nasimulovat nápady uživatelů, rozmary počasí a jiné nepředvídatelné vlivy. Umělá inteligence bude vždy umět jen to, co ji její tvůrci naučili.
Proč o tom ale mluvíme? Protože se Nissan tento týden podělil o informace, jež ozřejmují vývoj laků karoserie japonské značky. Automobilka sice jistě také počítačové simulace používá, lví podíl na jejich odolnosti ale trvanlivosti ale má technologické centrum Nissanu v Michiganu, ve kterém najdete údajně nejmenší funkční automyčku na světa.
Japonci tedy vsadili na minaturizaci a dali za vznik zařízení velikostně odpovídajícímu stroji na výrobu popcornu, který se nachází snad v každém multikině. Nissan ale neprohání modrými kartáči modely svých vozů zmenšené v měřítku zhruba 1:16, jak by mohly naznačit fotografie či video - ty vznikly pouze z ilustračních důvodů. Místo toho značka používá plechové tabulky, které jsou taktéž viditelné na záběrech.
Tyto tabulky jsou mnohatisíckrát prohnány skrze 10 000 modrých štětiny otáčejících se rychlostí 180 otáček za minutu. Stran toho značka navíc používá tzv. Arizonský testovací prach, jenž má ještě více navodit dojem reálného ušpinění vozu. Z výsledků pak Nissan může vyčíst, kterak se lak chová po nasimulovaném několikaletém provozu. Pokud tedy karoserie u vašeho Nissanu není ani po létech vybledlá či popraskaná, víte, kam poslat děkovný dopis...
Nissan testuje odolnost laků karoserie v jedné z nejmenších automyček na světě. Zmenšené modely aut do ní ale neposílá, pouze tabulky, na nichž Zetko stojí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024 - Ani Lancia nečeká, že by s elektrickým Ypsilonem uspěla, rychle vytáhla o stovky tisíc levnější spalovací verzi
20.3.2024 - Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda